olis elokuun puoliväliin saakka aikaa käydä leimalla ja samalla muutoskatsastuttaa koneen turbottaminen, vaan dynamometri paperi vielä puuttuu...
tehoja kyllä tuli lisää muttei kuitenkaan niin paljon ettei bj/fj mallisarjan tehjorajat tule vielä vastaan, mutta leimaamo ei taida luottaa pelkästään minun sanaani tehoista vai onko joku muu saanut leimattua ilman tehotodistusta??
voisihan tietysti dynossa käydä mutta kun ei viittis, saishan siinä tietysti dokumentoitua tietoa mitä on moottorille tapahtunut.
mutta jos joltakin sattuis löytymään tuollainen paperi ( korvausta vastaan ) ja jos siitä sais käypäisen tehtyä...
ja vaatiiko ohjaustehostajan asennus myös muutoskatsastuksen??
turbotetun bj:n leimaus...
Valvoja: Käyttäjä
Mulla meni oma bj turbolla leimalle kun käteen lyötiin vertailukohdaksi f bensakone. Kaveri meni vastikään leimalle samanlaisella autolla ja joutu hommaamaan dynopaperit. Ota näistä nyt selvää... luulis että ne inssit vois pienen koeajon perusteella päätellä maalaisjärjellä onko koneessa alle vai yli 150hv 

niinhän sitä vois olettaa että maalaisjärki olis käytössä konttorilla, joskus on vaan useimmiten ei. just äsken koitin saada tutun jälleenmyyjän huoltopäällikön kirjailemaan mulle paperin johon se laittaa fj tehot, ja että on sama tekniikka ja että hänen näkemyksen mukaan garretin t3:lla ei b moottorista voi saada liian tehokasta +20% säännön puitteissa. vuan ei suostunu kirjottamaan, oisinko kiusannu sitä kun oltiin pikkupoikia joskus....
ajattelin viedä leimalle ihan ilman mitään papereita, marraskuussa kun suoritin rekisteröintikatsastuksen niin ei edes konepeltiä avattu!!
ajattelin viedä leimalle ihan ilman mitään papereita, marraskuussa kun suoritin rekisteröintikatsastuksen niin ei edes konepeltiä avattu!!
Re: turbotetun bj:n leimaus...
Kyllä se simpukan vaihtaminen on muutoskatsastuksen paikka.lepoantti kirjoitti: ja vaatiiko ohjaustehostajan asennus myös muutoskatsastuksen??
Mulla jaksoi jopa merkata 3% vaihtoprosentiksi.
Mulla on katsastuskonttuurissa vetämässä kysely tästä turbotuksesta.
Kannattaa kysyä suoraan omalta katsastusasemalta kun käytännöt on niin "yhteneviä"....

-jm
_____________________________
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
Tuossapa katsurin vastaus siihen turbokysymykseen:
" Päästöt tulee olla muutetullakin moottorilla auton käyttöönottoajankohdan mukaiset tai paremmat.
Käytännössä ennen 1987 käyttöönotetulta autolta ei vaadita erillistä
todistusta, vaan silmämääräinen tarkastus sekä käytönaikainen päästömittaus riittää.
Tehosta tulee olla luotettava selvitys "
Elikkäs kuullostaa läpihuutojutulta. Dynopaperit ja savutodistus.
Jossain ei kuulemma vaadi edes sitä tehomitausta.
-jm
" Päästöt tulee olla muutetullakin moottorilla auton käyttöönottoajankohdan mukaiset tai paremmat.
Käytännössä ennen 1987 käyttöönotetulta autolta ei vaadita erillistä
todistusta, vaan silmämääräinen tarkastus sekä käytönaikainen päästömittaus riittää.
Tehosta tulee olla luotettava selvitys "
Elikkäs kuullostaa läpihuutojutulta. Dynopaperit ja savutodistus.
Jossain ei kuulemma vaadi edes sitä tehomitausta.
-jm
_____________________________
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- eskimo
Offroad Kainuu ry.