kytkentä kaaviota webastoon tai eberiin
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: Su Tammi 04, 2009 6:46 pm
kytkentä kaaviota webastoon tai eberiin
APUVA olisikos kenelläkään kaaviota polttoaine käyttöiseen lämmittimeen pirssi olisi hj-61 vm:89. kumpi olisi parempi, kokemuksia?
Re: kytkentä kaaviota webastoon tai eberiin
Hjyvä niccikomatsumies kirjoitti:APUVA olisikos kenelläkään kaaviota polttoaine käyttöiseen lämmittimeen pirssi olisi hj-61 vm:89. kumpi olisi parempi, kokemuksia?

Oon jonkusen uuden eberin Komatsun mukana myynyt ja hyvin ne on sielä vörkkiny! Käyttöpelissä on webasto eikä sitäkään voi moittia, edellinen poltin yksikkö oli vissiin 6 vuotta vanha ennen kuin hajos ja senkin oli joku avannut ja laittanu siliconin kanssa kii ja sit piirikortti saikin vettä...
Eberin ohjeen saan varmaan jostain kaivettua!?
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: To Marras 17, 2005 3:13 pm
- Paikkakunta: Tervola
Meillä Eberi 24v D7W. Ollut jo 9- vuotta HJ-61:ssä, ilman vikoja.
Aikoinaan ostin Pörhön kautta, myivät halvimmalla!
Sai asentaa itse, tarkistivat vain asennuksen ja kirjasivat asennus päivän.
Takuu 2- vuotta!
Pari kertaa lyönyt lämpöreleen päältä, koska epähuomiossa lämppärin hana autosta ollut vain osittain auki...
HJ:n lämppärin nopeuden säätö muistaakseni nurinkurinen, eli maadoittamalla nopeuden muutos. Sanoivat Tojolla että huomioitava lämppärin asennuksessa!
Kertoivat kyllä oikean kytkennän... en enään muista mikä piuha se oli, mutta voin tarkistaa jos tarvetta.
Suoraan moottorille menevään johtoon kumminkin.
Lämppäri vänkärin puolella, sisälokasuojan päällä.
Polttoaineen otto konehuoneesta, t-haaralla diesel pumpulle menevästä letkusta.
HOX! lähtö lämppärille oltava t-haarasta ALASPÄIN, muuten menee ilmakuplia, eikä lämppäri pelitä.
Aikoinaan ostin Pörhön kautta, myivät halvimmalla!

Sai asentaa itse, tarkistivat vain asennuksen ja kirjasivat asennus päivän.
Takuu 2- vuotta!
Pari kertaa lyönyt lämpöreleen päältä, koska epähuomiossa lämppärin hana autosta ollut vain osittain auki...

HJ:n lämppärin nopeuden säätö muistaakseni nurinkurinen, eli maadoittamalla nopeuden muutos. Sanoivat Tojolla että huomioitava lämppärin asennuksessa!
Kertoivat kyllä oikean kytkennän... en enään muista mikä piuha se oli, mutta voin tarkistaa jos tarvetta.
Suoraan moottorille menevään johtoon kumminkin.

Lämppäri vänkärin puolella, sisälokasuojan päällä.
Polttoaineen otto konehuoneesta, t-haaralla diesel pumpulle menevästä letkusta.
HOX! lähtö lämppärille oltava t-haarasta ALASPÄIN, muuten menee ilmakuplia, eikä lämppäri pelitä.
Viimeksi muokannut Nallentalli, Ti Tammi 13, 2009 10:18 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: To Marras 17, 2005 3:13 pm
- Paikkakunta: Tervola
Olisko näistä apua?
www.espar.com/documents/hydronick4_5.pdf
www.espar.com/service/do...technical.html
Toivottavasti tuli oikein
Yleensä aluksi tarkistakaa sulakkeet (3-kpl), myös että niille tulee virta! puhdistakaa liekkivahti. Kuitatkaa lämpörele. Tarkista hehkutulpalle tuleva virta.
Ja ei kun kokeilemaan... jos ei pelitä...
Seuraavaksi hehkutulpan irroitus ja tarkistus.
Toiminta periaatteessa:
1. käynnistäessä hehkuttaa ja palokammion puhallin pyörii, vesipumppu käynnistyy
2. käynnistää polttoainepumpun
3. käynnistyy (tai sitten ei)
4. hehku sammuu ja lämmittimen veden saavuttaessa tarvittavan lämpötilan, auton lämmityslaitteen puhallin käynnistyy.
Tämänhän kaikki jo tiesivät
www.espar.com/documents/hydronick4_5.pdf
www.espar.com/service/do...technical.html
Toivottavasti tuli oikein

Yleensä aluksi tarkistakaa sulakkeet (3-kpl), myös että niille tulee virta! puhdistakaa liekkivahti. Kuitatkaa lämpörele. Tarkista hehkutulpalle tuleva virta.
Ja ei kun kokeilemaan... jos ei pelitä...
Seuraavaksi hehkutulpan irroitus ja tarkistus.
Toiminta periaatteessa:
1. käynnistäessä hehkuttaa ja palokammion puhallin pyörii, vesipumppu käynnistyy
2. käynnistää polttoainepumpun
3. käynnistyy (tai sitten ei)
4. hehku sammuu ja lämmittimen veden saavuttaessa tarvittavan lämpötilan, auton lämmityslaitteen puhallin käynnistyy.
Tämänhän kaikki jo tiesivät
