Kuva Kuva

laillisuus

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

santeri
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 7:52 pm
Paikkakunta: LAUKAA

laillisuus

Viesti Kirjoittaja santeri »

mitä sanoo tämän päivän laki jos bj-40:seen laitetaan hj-61 akselit ja koneen,kuinka suuret renkaat saa laittaa.ja minkä kokoset renkaat saa muutos katsastuksella,kooneen ja akselit joutuu muutos katsastaa vaarmaankin kumminkin. ja missä päin suomea on inssejä jotka katsovat kyseisiä virityksiä suopeasti :P .kiitos jo palautteesta etu käteen olen näissä hommissa aikas noviisi, mutta kun on tullut hommattua bj autoista paras ja siihen hj mausteiksi niin onhan se saatava baanalle runko on hiekka puhallettu ja pelti osat on työn alla ,korin taka osa aikas valmis en tiedä pitäskö puhaltaa ja katsoa mitä jää jäljelle ,vai kuinka sitä tulisi alkaa rätkii kasaa ruoste on perseestä. :twisted: ps kaikki neuvot on tarpeen
bj-hj bertta
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Elo 15, 2008 8:34 pm
Paikkakunta: laukaa

Viesti Kirjoittaja bj-hj bertta »

eikö löydy tietoa antakaa palaa ukot :P
Avatar
JF
Viestit: 327
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:37 am
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja JF »

Paras tapa on varmaan tavata naamatusten esim. muiden kerholaisten tai harrastajien kanssa, onhan noita mainitunkaltaisia muutoksia aika paljon tehtykin.

Myös lukemalla tätä Cruiseriklubin sekä yleisempää offipalstaa voi saada jonkunlaisen käsityksen siitä mikä on järkevää.

Renkaiden maksimikoko ilman muutoskatsastusta on BJ-40/42:ssa 34"x12.5". Poikkeusluvalla taitavat myöntää suurimmillaankin vain 35-tuumaisia kumeja, kun tällaisessa Eurostoliitossa nykyään eletään.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1603
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: laillisuus

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

santeri kirjoitti:mitä sanoo tämän päivän laki jos bj-40:seen laitetaan hj-61 akselit ja koneen,kuinka suuret renkaat saa laittaa.ja minkä kokoset renkaat saa muutos katsastuksella,kooneen ja akselit joutuu muutos katsastaa vaarmaankin kumminkin. ja missä päin suomea on inssejä jotka katsovat kyseisiä virityksiä suopeasti :P .kiitos jo palautteesta etu käteen olen näissä hommissa aikas noviisi, mutta kun on tullut hommattua bj autoista paras ja siihen hj mausteiksi niin onhan se saatava baanalle runko on hiekka puhallettu ja pelti osat on työn alla ,korin taka osa aikas valmis en tiedä pitäskö puhaltaa ja katsoa mitä jää jäljelle ,vai kuinka sitä tulisi alkaa rätkii kasaa ruoste on perseestä. :twisted: ps kaikki neuvot on tarpeen
Muutama piste ja iso kirjain olis tekstissä paikallaan niin viitsis lukea läpi. :wink:

Mutta pari kommenttia:
-HJ:n akselit taitaa olla liian leveät BJ:n alle. Vaihdettujen akseleiden raideleveys saa olla 100 mm alkuperäistä suurempi. Koriahan saa levittää samat 100 mm.
-HJ61:n moottorin saa muutoskatsastettua.
-Max. rengaskoko minkä saa muutoskatsastettua BJ40:een on 34x12.50R15, edellyttäen jarrut on BJ42/HJ60/61 -mallia eli jäähdytetyt levyt edessä ja isommilla takarummuilla.
-puhalla vaan ruosteet pois jos on kerran mahdollisuus, ja oikeilla aineilla käsittely perään
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
IironSika
Viestit: 422
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 8:11 pm
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja IironSika »

HJ:n akselit ovat täysin katsastettavissa BJ:hin. Leveysero on 60 mm.
santeri
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 7:52 pm
Paikkakunta: LAUKAA

Viesti Kirjoittaja santeri »

Kyllä kai ne on ihan laillisia toteutuksia nuo kuvaamasi toimen piteet,ei muuta kuin hommiin, työn iloa sulle sinne :P :shock: .Kumma homma kohta kaksi sataa on käynnyt katsomassa kyseiseen toimen piteeseen pyytämiäsi neuvoja,mutta lähes kaikki ovat tuppisuuna ohittaneet kysymyksen ,ja lähes kukaan ei osaa sanoa juuta eikä jaata???????.
Niin että pelkääkö ne näitä saitti vakoojia jos vaikka pojat tekee laillisuuden rajoilla olevia virityksiä,eivätkä uskalla aukaista suutansa ,iso veli valvoo 8) .
Avatar
hakoteilla
Viestit: 250
Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:27 am

Viesti Kirjoittaja hakoteilla »

Otsikko oli tosi hyvä, sitä varmaan käynyt katsomassa 150 niistä 200:sta.

Vaikka noita koneenvaihtoja on tehty, niin ei silti niin montaa, että ihan joka poika voisi neuvoja niistä hommista jakaa.

Kun otat selvää pykälistä ja teet kaiken asiallisesti, dokumentit ja mahdolliset kuitit talteen, niin ei tarvitse etsiä mistää erityisen suopeita katsastusmiehiä. Auton rakenteen muuttamista ja muutoskatsastamista koskevat säädökset löytyy AKE:n sivuilta.

Kyllä tältä palstalta saa asiallisia vastauksia, kunhan kysymyksetkin on samaa tasoa. Moni ei halua alkaa kuitenkaan kirjoittamaan mitään koneenvaihto-opasta vasta-alkajalle, kun niitäkin juttuja on useampaan kertaan jauhettu täällä ja offipalstalla. Kokeile hakua.
Vastaa Viestiin