Kuva Kuva

turbotetun bj:n leimaus...

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

lepoantti
Viestit: 206
Liittynyt: To Kesä 23, 2005 7:14 pm
Paikkakunta: sawo

turbotetun bj:n leimaus...

Viesti Kirjoittaja lepoantti »

olis elokuun puoliväliin saakka aikaa käydä leimalla ja samalla muutoskatsastuttaa koneen turbottaminen, vaan dynamometri paperi vielä puuttuu...

tehoja kyllä tuli lisää muttei kuitenkaan niin paljon ettei bj/fj mallisarjan tehjorajat tule vielä vastaan, mutta leimaamo ei taida luottaa pelkästään minun sanaani tehoista vai onko joku muu saanut leimattua ilman tehotodistusta??

voisihan tietysti dynossa käydä mutta kun ei viittis, saishan siinä tietysti dokumentoitua tietoa mitä on moottorille tapahtunut.

mutta jos joltakin sattuis löytymään tuollainen paperi ( korvausta vastaan ) ja jos siitä sais käypäisen tehtyä...

ja vaatiiko ohjaustehostajan asennus myös muutoskatsastuksen??
Avatar
mikjus
Viestit: 201
Liittynyt: To Marras 25, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikjus »

Mulla meni oma bj turbolla leimalle kun käteen lyötiin vertailukohdaksi f bensakone. Kaveri meni vastikään leimalle samanlaisella autolla ja joutu hommaamaan dynopaperit. Ota näistä nyt selvää... luulis että ne inssit vois pienen koeajon perusteella päätellä maalaisjärjellä onko koneessa alle vai yli 150hv :)
lepoantti
Viestit: 206
Liittynyt: To Kesä 23, 2005 7:14 pm
Paikkakunta: sawo

Viesti Kirjoittaja lepoantti »

niinhän sitä vois olettaa että maalaisjärki olis käytössä konttorilla, joskus on vaan useimmiten ei. just äsken koitin saada tutun jälleenmyyjän huoltopäällikön kirjailemaan mulle paperin johon se laittaa fj tehot, ja että on sama tekniikka ja että hänen näkemyksen mukaan garretin t3:lla ei b moottorista voi saada liian tehokasta +20% säännön puitteissa. vuan ei suostunu kirjottamaan, oisinko kiusannu sitä kun oltiin pikkupoikia joskus....

ajattelin viedä leimalle ihan ilman mitään papereita, marraskuussa kun suoritin rekisteröintikatsastuksen niin ei edes konepeltiä avattu!!
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Re: turbotetun bj:n leimaus...

Viesti Kirjoittaja komk »

lepoantti kirjoitti: ja vaatiiko ohjaustehostajan asennus myös muutoskatsastuksen??
Kyllä se simpukan vaihtaminen on muutoskatsastuksen paikka.

Mulla jaksoi jopa merkata 3% vaihtoprosentiksi.

Mulla on katsastuskonttuurissa vetämässä kysely tästä turbotuksesta.
Kannattaa kysyä suoraan omalta katsastusasemalta kun käytännöt on niin "yhteneviä".... :(

-jm
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Tuossapa katsurin vastaus siihen turbokysymykseen:

" Päästöt tulee olla muutetullakin moottorilla auton käyttöönottoajankohdan mukaiset tai paremmat.
Käytännössä ennen 1987 käyttöönotetulta autolta ei vaadita erillistä
todistusta, vaan silmämääräinen tarkastus sekä käytönaikainen päästömittaus riittää.
Tehosta tulee olla luotettava selvitys "

Elikkäs kuullostaa läpihuutojutulta. Dynopaperit ja savutodistus.

Jossain ei kuulemma vaadi edes sitä tehomitausta.

-jm
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Vastaa Viestiin