Hj-61:seen 12 voltin laturi?
Valvoja: Käyttäjä
Hj-61:seen 12 voltin laturi?
Morjes
Olisko kenelläkään lainata ajatuksia moisen järjestelmän rakentamiseen?
kuvat olis loistavia
KIITOS!!!
Olisko kenelläkään lainata ajatuksia moisen järjestelmän rakentamiseen?
kuvat olis loistavia
KIITOS!!!
Ajatuksia on! Kiva kun kysyit:
24v laturista alipainepumppu pois ja siihen akselin tumppiin nivelakseli jolla sitten moottorin kylkeen lisätty 12v laturi alipumppuineen yhdistetään.
Alipainepumpustahan pääsisi eroon laittamalla hydraulisen jarrutehostimen jostain ameriikan dieselvehkeestä. Olisi tuo laturiasetelma huomattavasti halvempi sen jälkeen.
24v laturista alipainepumppu pois ja siihen akselin tumppiin nivelakseli jolla sitten moottorin kylkeen lisätty 12v laturi alipumppuineen yhdistetään.
Alipainepumpustahan pääsisi eroon laittamalla hydraulisen jarrutehostimen jostain ameriikan dieselvehkeestä. Olisi tuo laturiasetelma huomattavasti halvempi sen jälkeen.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Erillinen 12V laturi lataamaan kolmatta akkua. Laturilta latausvirta suoraan akun plussaan (edellyttäen että sisäinen säädin), akulta miinus runkoon ja laturille heräte suoraan ladattavalta akulta merkkivalon kautta. Merkkivalon oltava vähintään noin 4 wattinen, jotta toimii.
Laturin asemointi kuten itse haluaa.
Yksinkertainen on kaunista.
Laturin asemointi kuten itse haluaa.
Yksinkertainen on kaunista.
Ite laitoin kuiten 24 V releen ohjaamaan tuota herätettä, saa virtansa (HJ60) alkuperäsen lataussäätimen vieressä olevasta ylimääräsestä liittimestä, johon tulee jännite ku virrat on päällä. Toki merkkivalo pitää olla kans välissä.IironSika kirjoitti: laturille heräte suoraan ladattavalta akulta merkkivalon kautta.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Niin on. Tekemättä vaan on, kun en tuohon laturin asemointiin keksinyt mielestäni ratkaisua. Jossain olen nähnyt kuvan pätevästä toteutuksesta. Ja hihnapyörän tekijänkin olisin tarvinnut. Ja tarvisiin vieläkin.IironSika kirjoitti:Erillinen 12V laturi lataamaan kolmatta akkua. Laturilta latausvirta suoraan akun plussaan (edellyttäen että sisäinen säädin), akulta miinus runkoon ja laturille heräte suoraan ladattavalta akulta merkkivalon kautta. Merkkivalon oltava vähintään noin 4 wattinen, jotta toimii.
Laturin asemointi kuten itse haluaa.
Yksinkertainen on kaunista.
Tuolla on jotain kuvia mun asennuksesta http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=30630
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Eikö suora heräte sitten pura akkua????IironSika kirjoitti:Erillinen 12V laturi lataamaan kolmatta akkua. Laturilta latausvirta suoraan akun plussaan (edellyttäen että sisäinen säädin), akulta miinus runkoon ja laturille heräte suoraan ladattavalta akulta merkkivalon kautta. Merkkivalon oltava vähintään noin 4 wattinen, jotta toimii.
Laturin asemointi kuten itse haluaa.
Yksinkertainen on kaunista.
ja mites toi kiilahihnan laita? vai kuinka sitä pitäs teijän mielestä pyörittää
Mulla on katkasia tos herättees ettei merkkivalo aina killitä.kahvassa kirjoitti:Eikö suora heräte sitten pura akkua????IironSika kirjoitti:Erillinen 12V laturi lataamaan kolmatta akkua. Laturilta latausvirta suoraan akun plussaan (edellyttäen että sisäinen säädin), akulta miinus runkoon ja laturille heräte suoraan ladattavalta akulta merkkivalon kautta. Merkkivalon oltava vähintään noin 4 wattinen, jotta toimii.
Laturin asemointi kuten itse haluaa.
Yksinkertainen on kaunista.
ja mites toi kiilahihnan laita? vai kuinka sitä pitäs teijän mielestä pyörittää
1987 LJ70
Niin se heräte siis on nimenomaan HERÄTE joka herättää laturin lataamaan. Kun valo sammuu, ei pura akkuakaan. Ja tosiaan tuo katkaisija unohtui mainita, sellainen oli mullakin. Auton kun sammutti, katkaisijasta heräte pokki.
Kiilahihnallahan sitä helpoin on pyörittää. Kuinka ja miten sen vedon jäjestää, riippuu tietty moottorista ja autosta. Mulla tuplalaturit oli Hiluxissa, jossa kampiakselilla oli ylimääräinen tyhjä ura.
Kiilahihnallahan sitä helpoin on pyörittää. Kuinka ja miten sen vedon jäjestää, riippuu tietty moottorista ja autosta. Mulla tuplalaturit oli Hiluxissa, jossa kampiakselilla oli ylimääräinen tyhjä ura.
Niinkuin on 61:ssäkin jos ei oo ilmastointia.
eikös herätteeksi riitä ihan nappikin jota kerran painaa kun auto käy?
semmonen laitettiin ainaskin veljen bemariin joskus, kun virtalukossa oli jotain.
Eikö sitä herätettä voi kytkee muuten 24v virtalukkoon????
eikös herätteeksi riitä ihan nappikin jota kerran painaa kun auto käy?
semmonen laitettiin ainaskin veljen bemariin joskus, kun virtalukossa oli jotain.
Eikö sitä herätettä voi kytkee muuten 24v virtalukkoon????
Onnellinen maastobusseilija......
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti