juriihi kirjoitti:Noh-niin! Kun itse en vikaa kotikonstein löytänyt niin vein auton Oulun Juhan-autoon Viime perjantaina ja tänään haimma kotia.
Siellä asentaja oli aluksi tutkinut moottorin peruskunnon mittamalla sylinterien puristus paineet ---> ok!
polttoainepaineen ---> ok!
ym. mitä pystyi ilman purkamista näkemään ja tekemään...??
Tämän jälkeen pikku purku operaatio imusarja irti.... jonka alta paljastui alipaineletkuista, sähköjohdoista ja polttoaineputkista koostuva härdelli kertoman mukaan, johto sarjoja liikutellessaan oli asentaja huomannut että yhden suuttimen sähköjohtoliitos oli ollut irti/löysällä mutta ei kummiskaan ollut lukittuneena suuttimen liittimeen niinkuin normaalisti pitäisi olla ja tämän nyt epäillää aiheuttaneen katkovan käynnin. Mutta olivat vielä ottaneet säätäneet venttiilit, parista sylinteristä oli ollut pakoset tiukalla mutta muuten ok!!!???
Ja samaan konkurssiin vaihdettiin vielä jakopään hihna ja tarvittavat ohjainrullat ja nyt mitä on tämän illan aikana keritty cruisaleen niin tuntuis auto toimivan ihan hyvin![]()
![]()
Ja toivottavasti toimii myös jatkossakin, mutta sen aika näyttää..........???
Toyota 4 Runner käynti häiriö!(Päästöt korkeat)?
Valvoja: Käyttäjä
Eli homma oli taas hyvin pienestä kiinni. Itse hommasin vastaavan ikäisen bensarunnerin vajaa 3 vuotta sitten ja toiminut moitteetta vaikka edelliset omistajat olivatkin laiminlyöneet huollot ihan "kiitettävästi"...
Terveppä taasen! Käytinpä tuota Runneria "jonossa" ja katsastus insinööri tuumi jotta on korkeita arvoja päästöissä. Itse kun en osaa tulkita niitä ja sen johdosta osaa sanoa missä vika on niin ajattelin jos joku täällä tietäisi missä vika voipi olla jotta saadaan auto kuntoon.
Elikkä: CO-pitoisuus joutokäynnillä 5,02 ja kierroksilla 2,70. HC-pitoisuus joutokäynnillä 263 ja kierroksilla 145. Lambda-arvo 0,90. Co2-pitoisuus joutokäynnillä 12,10 ja kierroksilla 13,50. O2-pitoisuus joutokäynnillä 0,09 ja kierroksilla 0,23
Etukäteen kiitoksia vastanneille!!!!
Elikkä: CO-pitoisuus joutokäynnillä 5,02 ja kierroksilla 2,70. HC-pitoisuus joutokäynnillä 263 ja kierroksilla 145. Lambda-arvo 0,90. Co2-pitoisuus joutokäynnillä 12,10 ja kierroksilla 13,50. O2-pitoisuus joutokäynnillä 0,09 ja kierroksilla 0,23
Etukäteen kiitoksia vastanneille!!!!
Viimeksi muokannut juriihi, Pe Loka 24, 2008 4:26 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Koskaan ei ole aikaa tehdä sitä kunnolla, mutta aina aikaa tehdä se uudestaan!!
HJ60 -82
HJ60 -82
Tarkennetaan sen verran että että tuo aikasempi vika josta kirjoittelin toppiikin alussa on jo korjattu tai ainakin luulen niin koska auto on toiminut tosi hienosti kaikin puolin viime keväästä lähtien vaikka kilometrejä ei niin hirveästi sen jälkeen ole tullutkaan, liitin vain tämän uuden ongelman tähän vanhaan koska en kehdannut uutta juttua aloitella. Puristukset on mitattu noin 6 tkm sitten ja ne olivat ok!!!
Koskaan ei ole aikaa tehdä sitä kunnolla, mutta aina aikaa tehdä se uudestaan!!
HJ60 -82
HJ60 -82
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Kävinpä korjaamolla tänään mutkan ja kaveri mittaili päästöt, korkealla oli edelleen co- ja hc-arvot mutta lambda-arvoa ei tullut ollenkaan paitsi kun käytti korkeilla kierroksilla ja löysäsi kaasusta saattoi jotain vilahtaa kuulema??? Meinasivat jotta lambda-anturi on sökö????
Koskaan ei ole aikaa tehdä sitä kunnolla, mutta aina aikaa tehdä se uudestaan!!
HJ60 -82
HJ60 -82