HJn pyyhkijöiden tihkukytkin pelleilee
Valvoja: Käyttäjä
HJn pyyhkijöiden tihkukytkin pelleilee
Eli kyseessä on vm. 82(?) HJ60. Auton tuulilasinpyyhkijöiden tihkuasento ei toimi kunnolla. Eli koko pyyhkäisyn aikana pyyhin pysähtyy 3 kertaa. Ensin 1/3, sitten 1/3 ja lopuksi vielä 1/3. Tihkukytkimen rele on ilmeisesti semmoinen mötikkä, jossa joku sähkömoottori pyörii ja antaa sykäystä itse pyyhkijän moottorille. Tuo kyseinen sähkömoottorin sisältävä suriseva rele on ilmeisesti kunnossa.. Ainakaan tuo tihkun vika ei ole poistunut, vaikka ko. releen paikalle on kokeiltu tiettävästi ehjääkin relettä.. Eli mikähän tuossa viritelmässä voisi olla vikana? Onko itse pyyhkijän moottorissa vielä jotain tihkuun liittyvä systeemiä? Vai onko autossa jossain vielä virtapiiriin liittyvä rele, josta en tiedä vielä mitään?
Autelkaahan, kun itseltä kohta konstit loppuu.
Autelkaahan, kun itseltä kohta konstit loppuu.
Camperhommia Troopyllä.
# 254
# 254
Jees.. Pitääpä katsastaa nuo liukuviikset.Jappi kirjoitti:Tihkun releessä ei ole liikkuvia sen enempää kuin normaali releessäkään,viive on elektroniikalla tehty.
Mutta missään olosuhteissa ei pyyhkijöiden kuulu pysähtyä matkalle jos moottori on ehjä.Veikkaisin että yksi kolmesta "liukuviiksestä" on poikki pyyhkijän moottorin kannen alla.
Mutta senverran pistän kampoihin, että siinä wiper control relayssä on kyllä pieni sähkömoottorintapainen, joka pyörittää jotain epäkeskon mallista hässäkkää, joka taasen aiheuttaa tihkukytkennän.
Näistä uudemmista systeemeistä en sitten tiedä, mutta näin on vanhemmassa.
Camperhommia Troopyllä.
# 254
# 254
Ja homma toimii taas.
Eli moottorin "vaihteiston" päästä kansi auki, josta löytyy nuo "liukuviikset". Niitä oli tuossa tapauksessa kaksi kappaletta. Päällisin puolin kunnossa, mutta kun systeemin puhdisti CRCllä ja rätillä, niin toisen liukupinnan katkolla oli joku ihmeen knööli. Liekkö kulunut tai muuten vaan siihen ilmestynyt. Olisko joku sitten ihan itse korjaillut tuota liukpintaa, mene ja tiedä. Eli knööli varovaisesti hiomalla pois, liukupintojen ja -viiksien puhdistus, kansi kiinni, omaiset on nähneet ja Vot.. Homma pelaa.. Vielä pyyhkijät ikäänkuin tosi lievästi takertavat yhdessä kohtaa pyyhkäisyä, liekkö sitten siitä knöölin rippeistä johtuen, mutta eivät haittaa menoa.
Eli kiitokset vinkistä. Näin se homma etenee.
Eli moottorin "vaihteiston" päästä kansi auki, josta löytyy nuo "liukuviikset". Niitä oli tuossa tapauksessa kaksi kappaletta. Päällisin puolin kunnossa, mutta kun systeemin puhdisti CRCllä ja rätillä, niin toisen liukupinnan katkolla oli joku ihmeen knööli. Liekkö kulunut tai muuten vaan siihen ilmestynyt. Olisko joku sitten ihan itse korjaillut tuota liukpintaa, mene ja tiedä. Eli knööli varovaisesti hiomalla pois, liukupintojen ja -viiksien puhdistus, kansi kiinni, omaiset on nähneet ja Vot.. Homma pelaa.. Vielä pyyhkijät ikäänkuin tosi lievästi takertavat yhdessä kohtaa pyyhkäisyä, liekkö sitten siitä knöölin rippeistä johtuen, mutta eivät haittaa menoa.
Eli kiitokset vinkistä. Näin se homma etenee.
Camperhommia Troopyllä.
# 254
# 254