Kuva Kuva

HJ-61 ei sammu avaimesta? - VIKA LÖYTYI! - JA LISÄÄ TULI!

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

JussiK
Viestit: 5
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:09 pm
Paikkakunta: Vantaa

HJ-61 ei sammu avaimesta? - VIKA LÖYTYI! - JA LISÄÄ TULI!

Viesti Kirjoittaja JussiK »

Alustapesun jälkeen kävi niin että auto lakkasi sammumasta avaimesta. Aluksi se kyllä sammui viiveellä, joka vaihteli muutamasta sekunnista minuuttiin, mutta nyt ei sammu lainkaan.

Konehuoneen alle on tuijoteltu jo tovin, mutta sammuttaja tms ei satu silmään? Miten tällaista propleemaa pitäisi lähestyä? Ja pirssihän on siisi HJ-61 -87. :?
Viimeksi muokannut JussiK, Ma Elo 04, 2008 10:02 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Kun käyttää haku toimintoa niin sieltä saattaa löytyä vaikka mitä mukavaa
Hakusanaksi vaikka ei sammu
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Alipaine vuoto jossain.
1987 LJ70
JussiK
Viestit: 5
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:09 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JussiK »

Kiitos vihjeistä. Sen verran ehdin tutkiskella, että:
- virtaa päälle tai pois laittaessa konehuoneesta ei kuulu mitään naksahtelua tms
- sammuttajan kalvopumppu toimii hyvin kun irroittaa alipaineletkun magneettiventtiilin kyljestä ja imaisee letkun päästä

Seuraavaksi täytynee tutkia, tuleeko magneettiventtiilille virtaskaa lainkaan. Missähän mahtaa kyseistä laitetta ohjaava rele luurata?
JussiK
Viestit: 5
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:09 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JussiK »

Löytyihän se vika!

- magneettiventtiili toimi kuin toimikin normaalisti; se ei pidä kuultavaa naksahdusta vaan sen "tuntee"
- kaksi alipainelinjaa lähtee konehuoneesta auton alle jakolaatikkoa kohti (tarkemmin ei päässyt näkemään kun ei oltu nosturilla). Auton alla kumiletkujen liittyessä putkiin, olivat molemmat alipaineputket hapertuneet miltei poikki.
- letkut irti ja tukkoon - johan auto sammuu taas avaimesta!

Tosin - joku laite auton alla on nyt vailla alipainetta. Mikä lienee?
apiaani
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Maalis 23, 2007 8:32 am
Paikkakunta: Panelia

Viesti Kirjoittaja apiaani »

Nelivedon kytkentä?
SLCK #405
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Joo, nyt ei sitten nelikko kytkeydy. Mulla nuo kyseiset letkut unohtu irti tos korinvaihdon yhteydessä, ihmettelin kotvasen kun sammu pikku viiveellä eikä nopea joutokäynti rokannu.
1987 LJ70
JussiK
Viestit: 5
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:09 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JussiK »

Äskeiseen liittyen - ei ne ongelmat loppuneet vielä..

Nyt alkoi sitten turbon varoitusvalo palamaan. Aivan kevyellä pintakaasulla valo ei pala, mutta heti kun alkaa ahtaa niin oranssivalo syttyy.

Mikä on vänkärin puolella ahtoputken kupeessa oleva valkoinen muovinen pieni hassu purkki, johon tulee alipaineletku ahtoputkesta, ja josta menee alipaineletku vänkärin puoleiseen lokasuojaan kiinnitettyihin patukoihin (joihin tulee sähköt)? Joku ahtopaineen tunnistin?

Nimittäin kun kyseisestä purkista irroittaa letkun, niin turbon varoitusvalo ei syty enää - tosin ei syty kyllä vihreäkään..?

Tähän asti olen pitänyt Toyotaa ihan laatupelinä, mutta moiset himmelit ja satojen metrien alipainepaskaletkut konehuoneessa alkavat himmentämään mitalia ja miestä.. :?
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Hukkaportti paskana ja antaa taydet ahdot. Sen saa helposti testattua puhaltamalla siihen hukkaporttiin menevaan letkuun. Jos kalvo portin sisalla on ehja niin ilma ei kulje ja jos taas rikki niin ei keraa painetta puhaltaessa/ liikuta sita tankoa mika protilta lahtee.
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Vastaa Viestiin