Kuva Kuva

Hitaalla nelivedolla naputtaaa... HJ60

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Rocco69
Viestit: 199
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:13 am
Paikkakunta: Järvenpää

Hitaalla nelivedolla naputtaaa... HJ60

Viesti Kirjoittaja Rocco69 »

Terve.

Tuli käytyä vähän moton jäljillä offailemassa... jep, pääsin mutaan kahlailemaan :lol:

Siellä pöpelikössä kun kurvailin hitaalla nelivedolla niin edestä naputti..

Tiedän vas. etupallon vuotavan ja tulevana viikonloppuna ajattelin vaihtaa samalla kertaa molemmille puolille uudet stefat,holkit ja vaseliinit..

1) Voiko naputus korjaantua ed.mainitulla rempalla?
2) Voiko naputus johtua "vain" rikkinäisestä stefasta?

Tässä kun oon etsinyt tietoa tulevasta rempasta niin on ollut mainintoja murroksen ja nivelen kunnosta. Ja amatöörinä en ole ihan selvillä miltä moiset tarkistettavat osat näyttää.. jos joltain löytyy kuvia niin olisin erittäin otettu :P
Hoojiiton..
Blis
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2008 3:43 pm
Paikkakunta: Temmes

Viesti Kirjoittaja Blis »

kyllä jos stefat/holkit vaihtaa etupäähän niin kyllä samalla kannattaa vaihtaa murroksetkin, ei kuitenkaan ole iso tuossa vaiheessa ja tod. näk. naputus ei ainakaan lisäänny sillä remontilla... Ja itse naputus ei kuitenkaan korjaannu ilman murroksen vaihtoa, hiljentyä se voi mutta korjaannu ei...
HJ61 -87
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Naputus,rutina.kalkatus,nakutus yms.ääni etupyörän luota johtuu lähes aina kuluneesta murrosnivelestä.
Sitä ei saa oikein millään mulla loppumaan kun murroksen vaihdolla
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
Rocco69
Viestit: 199
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:13 am
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Rocco69 »

Kiitän vastauksista 8)

Olisko ehdotuksia mistä kannattaisi murrosnivel ostaa? :?

Hinta näyttäis heiluvan reilun satkun paikkeilla.. ?!?
Mistä halvin????

Taidan sittenkin vaihtaa vain vuotavalle puolelle murroksen,stefan ja holkin..
:roll: ..ja myöhemmin tutkia toinen puoli?!?! (jotenkin tuntuu että naputus kuuluisi vain sieltä vasemmalta,vuotavalta puolelta?!?)

Uskaltaako muuten vuotavan pallon kanssa tehdä pidempiä retkiä laisinkaan? ..vai onko pelko että sieltä voisi räjähtää jotain lisää/kallista jos ei heti vaihda uutta murrosta??

-kiitän
Hoojiiton..
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

ei se vuoto ole sinänsä vaarallista kuin ympäristölle jos lisää öljyä ennenkuin sitä on liian vähän,rauhallista ajoa ne huonotkin murrokset kestää ja jossain vaiheessa se kuitenkin muuttuu paloiksi jolloin vaarana on myös vetoakselin särkyminen ja tiedän tapauksen jossa myös napa hajosi.vielä en ole saanut rikottua offroad tarvikkeen hd-murroksia yrityksistä huolimatta.renkaina tosin 35 bfg mutiaiset eli hyvät yleisrenkaat(ei maasto).100% lukot on ja niiden avulla ajettuja orkinaaleja on mennyt useita ja niiden myötä myös vetareita prkl.
maaristeilijä
Avatar
Rocco69
Viestit: 199
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:13 am
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Rocco69 »

Mitenköhän "nopea" toi murroksen vaihto on, jos kaikki menee nappiin?
Hoojiiton..
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Rocco69 kirjoitti:Mitenköhän "nopea" toi murroksen vaihto on, jos kaikki menee nappiin?
1h./puoli osien pesuineen...on ainakin mulla.
Maasto olosuhteissa viimevuoden mikkelin kisassa tais olla jotain 1,5h.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
Rocco69
Viestit: 199
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:13 am
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Rocco69 »

Onko siinä ainoana aikaa vievänä osuutena mahdollisten jumiutuneiden pulttien avaaminen?

Onko muuten tietoa löytyykö motonetin hyllyltä sopivat stefat ja holkit?
Mites on yleensä ollut noitten tiivisteiden ja huopien kunto? (tapauksissa jossa stefa ja murros bashana...)
Viimeksi muokannut Rocco69, Ma Kesä 16, 2008 8:03 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hoojiiton..
Blis
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2008 3:43 pm
Paikkakunta: Temmes

Viesti Kirjoittaja Blis »

Rocco69 kirjoitti:Onko siinä ainoana aikaa vievänä osuutena mahdollisten jumiutuneiden pulttien avaaminen?
jumissa olevat pultit, napiksen kartioprikat, happamat jarruputket.... ei siinä oikeastaan muuta aika vievää sinänsä pitäisi olla... voijetta on hyvä sitten olla väh. 1 tuubi murrokseen yms. rasvailuun...
HJ61 -87
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Blis kirjoitti:
Rocco69 kirjoitti:Onko siinä ainoana aikaa vievänä osuutena mahdollisten jumiutuneiden pulttien avaaminen?
jumissa olevat pultit, napiksen kartioprikat, happamat jarruputket.... ei siinä oikeastaan muuta aika vievää sinänsä pitäisi olla... voijetta on hyvä sitten olla väh. 1 tuubi murrokseen yms. rasvailuun...
Ryssitty laakerin kiristysmutteri ts jengat sököt...
Muista hommata tohon remppaan se tähtialuslaatta sinne muttereiden väliin molemmin puolin.
Noi navan kartioprikat ei oo paha setti kun vaan on oikeet otteet...
Jarruputket on pahoja.
Kannattaa duunata uudet putket suosista.
Napikset kantsuu purkaa ja pestä sikahyvin ja sit kevyt voitelu.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Mulla on lainata sulle työkalu niille kartioprikoille, tää on evo 2, otetaan kuvia samalla ku testataan tää ekaa kertaa "ei vasta auki olleilla" prikoilla, niin voin tehä pikku jutun tänne siitä.

Samoin se 54 mm hylsy löytyy.

Joku kerto täällä jonku golffin jarruletkun olevan passeli siihen orkkin letkun ja putkenpätkän tilalle, mutta se jäi auki, mikä golffi ja etu- vai takaletku?

Ja tämmösessä stefat pashana-tilanteessa se osien hinkkaus puhtaaksi on toosi kivaa.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
Rocco69
Viestit: 199
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:13 am
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Rocco69 »

Loistava juttu jos löytyy työkaluja ja toi hylsy lainaksi :P

Jep, napsitaan läjä kuvia fiksailuista :twisted:

Paljonkohan sitä jarruputkea kantsii hommata?
Mites se on, pitääks se laakeri settikin hankkia?

..vai pärjääkö seuraavilla tuotteilla: -1x Vetonivel, 1x stefa, 1x holkki + vassua ja jarruputkea??????? (+uudet peräöljyt)
Hoojiiton..
Blis
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2008 3:43 pm
Paikkakunta: Temmes

Viesti Kirjoittaja Blis »

se joku tiiviste mikä lie onkaan (olka-akselin laipan tms..) on hyvä olla, tai sitte esim. liqui molyn tiiivistesilikoonia...
HJ61 -87
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Blis kirjoitti:se joku tiiviste mikä lie onkaan (olka-akselin laipan tms..) on hyvä olla, tai sitte esim. liqui molyn tiiivistesilikoonia...
jos ei pura olka akselista niin ei tarvi
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Blis
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2008 3:43 pm
Paikkakunta: Temmes

Viesti Kirjoittaja Blis »

Käyttäjä kirjoitti:
Blis kirjoitti:se joku tiiviste mikä lie onkaan (olka-akselin laipan tms..) on hyvä olla, tai sitte esim. liqui molyn tiiivistesilikoonia...
jos ei pura olka akselista niin ei tarvi
tarviihan sen vaikka "välistä" vaihtaa niin se mikä on siinä olka-akselin laipan ja ihmemötikän joka tulee murroksen päälle väliiin olla... se johon tulee se pronssiholkki...
HJ61 -87
Vastaa Viestiin