Mistä rasvanipallisia etuohjaustangon päitä / HJ?
Valvoja: Käyttäjä
Mistä rasvanipallisia etuohjaustangon päitä / HJ?
Mistähän saisi rasvanipalla varustettuja etummaisen tangon päätyjä HJ:hin, mielellään kotimaasta?
Takatankohan on se varsinainen raidetanko, ja siihen nipallisia päitä saa joka paikasta, mutta etutankoon olen löytänyt ainoastaan Toyotalta hintaan "sikakallis". Nipattomia etutangon päitä on mm Motonetissa, mutten mielelläni sellaista laittaisi.
Takatankohan on se varsinainen raidetanko, ja siihen nipallisia päitä saa joka paikasta, mutta etutankoon olen löytänyt ainoastaan Toyotalta hintaan "sikakallis". Nipattomia etutangon päitä on mm Motonetissa, mutten mielelläni sellaista laittaisi.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Case 1840 1999
Joo samasta tangosta kyse. Tulee toinen akseli autoon, ja solmussa olevat tangotkin vaihtuu samalla kestävämpiin.
Vanhoista oli kumit rikki (eikä muutenkaan kovin vakuuttavan oloiset olleet), ja nyt myös kierteet, kun eivät lähteneet ihan helpolla pois. Siksi tarvitsen uudet.
Eipä tunnu kellään isolla tukkurilla ko osia nipallisena olevan. Espoon Motonetissa oli ko osia hyllyssä, mutta ilman nippaa. Jos ei muute löydy, niin sellaiset vissiin haettava.
Vanhoista oli kumit rikki (eikä muutenkaan kovin vakuuttavan oloiset olleet), ja nyt myös kierteet, kun eivät lähteneet ihan helpolla pois. Siksi tarvitsen uudet.
Eipä tunnu kellään isolla tukkurilla ko osia nipallisena olevan. Espoon Motonetissa oli ko osia hyllyssä, mutta ilman nippaa. Jos ei muute löydy, niin sellaiset vissiin haettava.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Case 1840 1999
-Case 1840 1999
Eipä saa muualta kuin toyotalta. Mulle hommasivat niin tuli belgiasta kun etsivät rungon numeron perusteella. Kaikki tangot ja nivelet ne hommas ja aina tuli väärin. Nyt on sitten oikeanpuoleisen ohjauksen nivel ja uusi väliputki. Yhteensä 70 euroa. Putkin paksumpaa tavaraa kuin alkuperäinen ja tosiaankin kaikki toyotalta.
-Jussi-
-Jussi-
70€ yhteensä on noista todella halpa...
Mulle kun tarjosivat alustanumeron perusteella, niin etutangon päät olivat n 120 €/kpl.
Nipan lisääminen jälkikäteen noihin niveliin on yleensä yhtä kuin itsemurha... Sinne kun pumppaa rasvaa liikaa, eikä ole poistouraa, niin saattaa koko nivel pullahtaa ulos pesästään.
Vanhat voisi ehkä elvyttää korjaussarjalla. Ausseista saa sarjoja, joissa tulee uutta kaikki muu, paitsi runko. Maksaa joku 38 AUD / puoli, joten ei ihan halpaa sekään tänne toimitettuna. Voipa olla sitten, että on haettava motonetistä nipattomat tai koitettava entistää vanhoista varaosista.
Mulle kun tarjosivat alustanumeron perusteella, niin etutangon päät olivat n 120 €/kpl.
Nipan lisääminen jälkikäteen noihin niveliin on yleensä yhtä kuin itsemurha... Sinne kun pumppaa rasvaa liikaa, eikä ole poistouraa, niin saattaa koko nivel pullahtaa ulos pesästään.
Vanhat voisi ehkä elvyttää korjaussarjalla. Ausseista saa sarjoja, joissa tulee uutta kaikki muu, paitsi runko. Maksaa joku 38 AUD / puoli, joten ei ihan halpaa sekään tänne toimitettuna. Voipa olla sitten, että on haettava motonetistä nipattomat tai koitettava entistää vanhoista varaosista.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Case 1840 1999
-Case 1840 1999
Mulle kans sanottiin että ne vanhat voi kiristää ja sitten ne on taas uutta vastaavat. Sitten kun otin nuppia irti niin tipahti raidetanko lattialle ja simpukkaan jäi kiinni se nuppi osa. Piru merrassa jos ois tippunu satasen vauhdista. Se nuppi tuli muuten läpi semmoisesta kohdasta mistä ei ois pitäny mahtua.