Lock Right / Aussie Locker -> BJ40
Valvoja: Käyttäjä
Lock Right / Aussie Locker -> BJ40
Moi,
- Onko kokemuksia ja neuvoja
- Paremmuusero ?
- Voidaan laittaa etuperään ?
t. Tapsa
- Onko kokemuksia ja neuvoja
- Paremmuusero ?
- Voidaan laittaa etuperään ?
t. Tapsa
Takana minulla on ollut Aussie Locker päivittäisessä ajossa yli puoli vuotta. Aika huomaamaton vekotin, ei kaduta yhtään. Ainoa juttu joka kaarteissa ajaessa täytyy huomioida, on että jos kaasua painaa, kulkee veto vain sisemmän pyörän kautta, jolla on tietysti kaarretta vastustava ominaisuus joka kasvaa sitä mukaa mitä kovempaa kaasuttaa. Eli rauhallisesti vaan mutkissa niin ei pitäisi juuri erota avoimesta tasauspyörästöstä.
Talvella tuo on minusta ollut parempi kuin kitkalukko, joka autossa aiemmin oli. Enemmän vetäviä renkaita.
Etuakseliin noita ei suositella muuta kuin pelkkään maastokäyttöön, ja esim. talviajo liikenteessä tuskin onnistuu (paitsi pelkällä takavedolla). Eipä siitä tosin ole kokemuksia.
Talvella tuo on minusta ollut parempi kuin kitkalukko, joka autossa aiemmin oli. Enemmän vetäviä renkaita.

Etuakseliin noita ei suositella muuta kuin pelkkään maastokäyttöön, ja esim. talviajo liikenteessä tuskin onnistuu (paitsi pelkällä takavedolla). Eipä siitä tosin ole kokemuksia.
sama lukko menee eteen sekä taakse bj40/42 akseleille.
kyllä kannattaa harkita sen laittoa eteen,varsinkin jos käyttö auto millä ajetaan myös talvisin.
sopivien lukkojen numerot:
lock right 1630lr
aussie locker xd-21230
detroid e-z locker det813A011
tommosta lock right/aussie lockeria ei juurikaan paljon toisistaan erota,e-z lokeria en ole nähnyt kuin kuvista.
itsellä tulee rakenteilla olevaan offi peliin(bj40) lr eteen ja aussie taakse,olen kyllä varautunut siihen että jos se ei tunnu hyvältä siellä edessä niin sinne vaihdetaan esim arb paineilma lukko.
molempiin fj 55 mitä mulla on niin niihin on hommatta bj42 taka kitkalukko etulukoiksi,taka lukot puuttuvat tulee mahdollisesti toi detroid e-z loker molempiin ja bj 4.11 välitykset mitkä mulla jo on molempiin fj55.
hiluxissa mulla on lukkoina hiacen kitkat edessä sekä takana,toi sammakonkutu siis lukkoperä öljy mitä noissa kitkoissa käytetään maksaa 14€/litra kun taas noihin muihin lukkoihin menee normaali peräöljy joka lienee halvimmillaa n 2€/litra.
ps.com löytyy lukkojen ja niiden asennus kuvia mun profiilista,olen siellä myös kirjautunut nimikirjaimilla eli jjtp.
kyllä kannattaa harkita sen laittoa eteen,varsinkin jos käyttö auto millä ajetaan myös talvisin.
sopivien lukkojen numerot:
lock right 1630lr
aussie locker xd-21230
detroid e-z locker det813A011
tommosta lock right/aussie lockeria ei juurikaan paljon toisistaan erota,e-z lokeria en ole nähnyt kuin kuvista.
itsellä tulee rakenteilla olevaan offi peliin(bj40) lr eteen ja aussie taakse,olen kyllä varautunut siihen että jos se ei tunnu hyvältä siellä edessä niin sinne vaihdetaan esim arb paineilma lukko.
molempiin fj 55 mitä mulla on niin niihin on hommatta bj42 taka kitkalukko etulukoiksi,taka lukot puuttuvat tulee mahdollisesti toi detroid e-z loker molempiin ja bj 4.11 välitykset mitkä mulla jo on molempiin fj55.
hiluxissa mulla on lukkoina hiacen kitkat edessä sekä takana,toi sammakonkutu siis lukkoperä öljy mitä noissa kitkoissa käytetään maksaa 14€/litra kun taas noihin muihin lukkoihin menee normaali peräöljy joka lienee halvimmillaa n 2€/litra.
ps.com löytyy lukkojen ja niiden asennus kuvia mun profiilista,olen siellä myös kirjautunut nimikirjaimilla eli jjtp.
juu, ajattelin kans laittaa ton aussi lokkerin molempiin periin...
eikai siitä etuperän lukosta mitään haittaa ole kun takavedolla köröttelee? Pahanpaikan tullen vasta nakkaa nelikon päälle ja olispa oikeesti neljä vetävää pyörää sielä kurakos. Vai onko ihan järjetön ajatus
eikai siitä etuperän lukosta mitään haittaa ole kun takavedolla köröttelee? Pahanpaikan tullen vasta nakkaa nelikon päälle ja olispa oikeesti neljä vetävää pyörää sielä kurakos. Vai onko ihan järjetön ajatus

-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Minä en kyllä laittaisi eteen jos aikomuksena kerran maantielläkin pöristellä, kun kumminkin tulee semmonenkin aika kun sitä nelikkoo tarvii tuola tienpäällä niin on kiva sitten ajella "pässillä"Tuppu kirjoitti:juu, ajattelin kans laittaa ton aussi lokkerin molempiin periin...
eikai siitä etuperän lukosta mitään haittaa ole kun takavedolla köröttelee? Pahanpaikan tullen vasta nakkaa nelikon päälle ja olispa oikeesti neljä vetävää pyörää sielä kurakos. Vai onko ihan järjetön ajatus

1987 LJ70
Jos on meininki ajella maantiellä liukkailla neliveto päällä, niin ehdottomasti EI etuperään automaatista lockeria. Kokeiltu on ja todella vaarallisen tuntuista. Jos tiessä uria kuten talvella useimmiten on, riuhtoo niin peijakkaasti sivulta toiselle, siinä on äkkiä ojassa tai mikä pahinta, vastaantulijan keulassa.
Hilux V6 1988
Pajero 2.8 A 1999
Pajero 2.8 A 1999
Mites, jos meinaa ajella takavedolla mutta aikoo pitää etunavat valmiiksi lukossa, aiheuttaako sillon tilanteita?HiluxMan kirjoitti:Jos on meininki ajella maantiellä liukkailla neliveto päällä, niin ehdottomasti EI etuperään automaatista lockeria. Kokeiltu on ja todella vaarallisen tuntuista. Jos tiessä uria kuten talvella useimmiten on, riuhtoo niin peijakkaasti sivulta toiselle, siinä on äkkiä ojassa tai mikä pahinta, vastaantulijan keulassa.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Eikös tuo automaattilukko edessä vaikeuta maastossa ajoakin aika tehokkaasti kun ei saa vehkeitä kääntymään muuta kuin rullaamalla.
Eli jos veto päällä niin lukko on päällä ja auto kulkee suoraan.
Takana tuollainen automaattilukko voi toimia jopa joissain paikoissa paremmin kuin kytkettävä, koska automaatti vaupauttaa jos ei ole veto päällä.
Itse en eteen laittaisi kuin kytkettävän lukon, kyllä se niin paljon kääntymiseen vaikuttaa.
edit:
Eli jos veto päällä niin lukko on päällä ja auto kulkee suoraan.
Takana tuollainen automaattilukko voi toimia jopa joissain paikoissa paremmin kuin kytkettävä, koska automaatti vaupauttaa jos ei ole veto päällä.
Itse en eteen laittaisi kuin kytkettävän lukon, kyllä se niin paljon kääntymiseen vaikuttaa.
edit:
Lukon ei pitäisi kytkeytyä jos ei veto tule kardaanilta.Mites, jos meinaa ajella takavedolla mutta aikoo pitää etunavat valmiiksi lukossa, aiheuttaako sillon tilanteita?