Kuva Kuva

Kaasuvaijeri/vivusto

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

pluto
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Marras 29, 2006 9:44 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Kaasuvaijeri/vivusto

Viesti Kirjoittaja pluto »

Onko kuka onnistunut tekemään jos on millaisen muutoksen hj6x:n kaasuvaijeri/vivustoon jolla estäis sen montusta/kuopasta alkavan helvetin moisen rynkytyksen(lähinnä 1 ja 2 vaihteella) joka kaiketi johtuu kaasujalan pienestä liikkeestä ja vetolaiteiston väljyydestä ja kertaantuu aina suuremmaksi ja suuremmaksi jos ei löysää kaasua tai lyö pedaalia lattiaan. :oops:
Auttaisko esim. vaijerin kiinnityskohdan muutos polkimeen,siirto lähemmäs niveltä, jolloin poljin liike pitenisi. :?:
Sinällään mitätön vaiva mutta pirun kiusallinen esim. jos sattuu olemaan karvaooppelin kuljetuslaite kiinni peräkoukussa ja koni kopissa! :lol:
Pitää uskalttaa kysyä tyhmiä kun ei muutakaan osaa :P
lepanoksa
Viestit: 76
Liittynyt: Su Elo 06, 2006 8:57 am
Paikkakunta: Hailuoto

Viesti Kirjoittaja lepanoksa »

mun käsittääkseni siellä on joko jousi menny poikki tai ainakin kuoleutunut, siellä vivustossa pitäs olla 2 jousta
Rojota
Viestit: 159
Liittynyt: Ke Syys 21, 2005 9:12 am

Viesti Kirjoittaja Rojota »

taitaa olla 61:stä kysymys. suorasuihkupolttoainetekniikan vuoksi kone vastaa melko nopeasti kaasupolkimen liikkeisiin. Vivustossa on tosiaan pari jousta, mutta niiden olemassaolokaan ei "ongelmaa" poista. Yksi vaihtoehto on asentaa pieni iskunvaimentaja vivustolle, jolloin nopean poljinliikkeen vaikutus kierrosten ryntäämiseen vähän laantuu. Toteutusta voit apinoida vanhoista diesel mersuista, joista osassa moinen asetelma on jostain kumman syystä käytössä.
toinen vaihtoehto on, että opettelet ajamaan autollasi sellaisenaan.
Avatar
PikkuF
Viestit: 1142
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 4:34 pm
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja PikkuF »

Kyllä Urpo-Hoijakan saa melko rauhalliseksi vivuston liikerataa modifioimalla ja lisäjousilla.
Ei se aivan vaparin rauhallisuutta saa,mutta kummiskii...

Voin pistää kuvan,kunhan kerkeän...
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com

I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
pluto
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Marras 29, 2006 9:44 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja pluto »

Kyllä vain, ne jouset vaihtamalla napakammiksi(kait jo kuoleentuneet) hj61:n muuttui aivan eri autoksi ajaa.
Matalilla kierroksilla, 1ja2 vaihteella esiintynyt "loikinta" poistui tyystin. :D
Tää oli hyvä!
Avatar
PikkuF
Viestit: 1142
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 4:34 pm
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja PikkuF »

Kaasuvaijerin vipua jatkamalla,ja ylimääräisellä palautusjousella tilanne paranee vielä entisestään:
Kuva
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com

I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
Vastaa Viestiin