Kuva Kuva

Öljyn siirtyminen laatikosta toiseen?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

njhj
Viestit: 49
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 7:38 pm

Öljyn siirtyminen laatikosta toiseen?

Viesti Kirjoittaja njhj »

Hj61 laatikkorempan yhteydessä asentaja sanoi hajoamisen syyksi, että stefan vuotamisesta johtuen jako ja vetolaatikon öljyt on siirtyneet toiseen niin, että toinen ylitäyttyy ja toinen kuivuu? Onko moinen mahdollista?

Sain myös kehoituksen täyttää vaihdelaatikko n.0,5L yli, jotta 5 vaihde saa varmasti voitelun ja samalla kehoituksen, ettei 5-vaihdetta alle kasikympin vauhdissa päälle? Oletteko kuulleet ja pitääkö paikkansa?
tarmo
Viestit: 47
Liittynyt: Pe Kesä 17, 2005 11:23 pm
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja tarmo »

öljyjen siirtyminen laatikosta toiseen kuuluu hj.n ominaisuuksiin :D

lootien väliltä stefa vaihtoon tai tee hullunkierto täyttöproppujen välille.(putki tai letku)
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Re: Öljyn siirtyminen laatikosta toiseen?

Viesti Kirjoittaja r2ree »

njhj kirjoitti:
Sain myös kehoituksen täyttää vaihdelaatikko n.0,5L yli, jotta 5 vaihde saa varmasti voitelun ja samalla kehoituksen, ettei 5-vaihdetta alle kasikympin vauhdissa päälle? Oletteko kuulleet ja pitääkö paikkansa?
Näin minäkin olen asian ymmärtänyt. 5-vaihde on sivuakselilla ja momentit vääntävät laakereita, akselia ja kaikkea muuta. Tällähän tuhottiin monta haperon laatikkoa aikanaan. Kone vääntää, mutta laatikko ei jaksa.

Ja sama koskee vetokoukkua. Jos siinä on jotain muuta kuin se muovinen suojakuppi, niin ei vitosta.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Re: Öljyn siirtyminen laatikosta toiseen?

Viesti Kirjoittaja hj60 »

r2ree kirjoitti:
njhj kirjoitti:
Sain myös kehoituksen täyttää vaihdelaatikko n.0,5L yli, jotta 5 vaihde saa varmasti voitelun ja samalla kehoituksen, ettei 5-vaihdetta alle kasikympin vauhdissa päälle? Oletteko kuulleet ja pitääkö paikkansa?
Näin minäkin olen asian ymmärtänyt. 5-vaihde on sivuakselilla ja momentit vääntävät laakereita, akselia ja kaikkea muuta.
Samalla tavalla se on akseleilla ku muutki, (tosin sivuakselin jatkoa ei ole päästä erikseen laakeroitu,) mutta se on nelivaihteisen lootan perään lisätyssä omassa boksissa, eikä saa roiskevoitelua muilta rattailta, vain omiltaan. Eli kierroksia pitää rattailla olla tarpeeksi, että öljy nousee kunnolla ylös asti.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
njhj
Viestit: 49
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 7:38 pm

Viesti Kirjoittaja njhj »

Kiitos vastauksista. Toisaalla löysinkin jo letkuviritelmästä juttua. Kokeilemisen arvoinen. Ymmärsinkö oikein, että vain täyttötulpat korvataan läpivienneillä ja letku väliin?
Avatar
AnttiH
Viestit: 120
Liittynyt: La Huhti 16, 2005 8:18 pm
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AnttiH »

njhj kirjoitti:täyttötulpat
=Tarkistusproput.

Niihin ei kai ole olemassa mitään korvaavia läpivientejä, vaan poraa roppuun reikä ja juota siihen nippa. Siihen sitten letku kiinni lemmarilla.
____________________________
#262 & HJ-60
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Täällä oli juttua että joku hytikkanippa tms. kävis suoraan, haulla löytynee.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
AnttiH
Viestit: 120
Liittynyt: La Huhti 16, 2005 8:18 pm
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AnttiH »

hj60 kirjoitti:Täällä oli juttua että joku hytikkanippa tms. kävis suoraan, haulla löytynee.
Jaa...
pemaripoju kirjoitti:itse otin voiman ulosoton tasotulpan irti kaupan pihassa ja etin sen avulla kaupasta oikeita nippoja, ei vain löytynyt sopivaa!
Tuollanen löyty haulla...
____________________________
#262 & HJ-60
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Tuppu kirjoitti:tässäpä havainnollistava kuva.. (www.sor.com)

Kuva

Niin mikä tosiaan oli tuo kierteen koko ja nousu sekä putken pituus? Vois Hi-Flex:sistä hakea nipat.
tämmönenkin löyty haulla.. 8) 8)
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
JES
Viestit: 129
Liittynyt: To Joulu 29, 2005 6:40 pm
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja JES »

Meka-laite Oy www.mekalaite.com myi mulle liittimet ja letkun muistaakseni alle 30 e syksyllä -06. Kierrettä en nyt muista. Tarkistuspropun kanssa olin tiskillä. Minulla siirtyi noin litra ölppää vaihdelaatikkoon/1000 km. Nyt on ajellu hieman levollisemmin.
SLCK #364
HDJ100 2006
HJ-61 1989 ex
pluto
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Marras 29, 2006 9:44 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja pluto »

Nipan kierre on M18 1,5mm nousulla, löytyy hydr.liikkeistä :D
jvasarai
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 6:56 pm
Paikkakunta: Halikko

Viesti Kirjoittaja jvasarai »

Kuuluukohan tämä myös HDJ-80:sen "ominaisuuksiin"?
Avatar
AnttiH
Viestit: 120
Liittynyt: La Huhti 16, 2005 8:18 pm
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AnttiH »

pluto kirjoitti:Nipan kierre on M18 1,5mm nousulla, löytyy hydr.liikkeistä :D
Kiitos
____________________________
#262 & HJ-60
njhj
Viestit: 49
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 7:38 pm

Viesti Kirjoittaja njhj »

Uskomaton apu tää on tää kirjoittelupalsta, tollasista neuvoista vois jo laskuttaa. Kiitos kun viitsitte.
Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Minusta tuo M18 kuulostaa aika isolta. :roll: Voisiko joku tarkistaa ettei tullut kirjoitusvirhe. Jos ei tullut niin haen nuo osat oulusta kailatec firmasta.
-Jussi-
Vastaa Viestiin