HJ- 60 ja HJ- 61 mallit
Valvoja: Käyttäjä
HJ- 60 ja HJ- 61 mallit
Hei!
Olen tässä jonkun aikaa seurannut tätä foorumia, joka onkin loistava! Olen itsekin etsimässä Cruiseria (saatanallinen kuume!), kokemusta ei ole kuin Hiluxista, joten olisikin kysyttävää teiltä Guruilta:
- Mitä eri malleja Cruisereita on? On G ja GX, mitä muita? Mitä varusteluita niissä on?
- Tuleeko hoojii kuuskymppiseen vitosvaihde ja ohjaustehostin -83 vuosimallissa?
- Onko 100 % lukot vakiovaruste, vai lisävaruste? Olen nähnyt -87 HJ- 61:ssä 100 % lukkoja, että vain takalukkoja?
Muutakin infoa saa kertoa, ylpeitä te kuitenkin olette Cruisereistanne...
Tässäpä näitä, kiitos jo etukäteen,
Kohta varmaan jo jäsen,
Mad Mike
Olen tässä jonkun aikaa seurannut tätä foorumia, joka onkin loistava! Olen itsekin etsimässä Cruiseria (saatanallinen kuume!), kokemusta ei ole kuin Hiluxista, joten olisikin kysyttävää teiltä Guruilta:
- Mitä eri malleja Cruisereita on? On G ja GX, mitä muita? Mitä varusteluita niissä on?
- Tuleeko hoojii kuuskymppiseen vitosvaihde ja ohjaustehostin -83 vuosimallissa?
- Onko 100 % lukot vakiovaruste, vai lisävaruste? Olen nähnyt -87 HJ- 61:ssä 100 % lukkoja, että vain takalukkoja?
Muutakin infoa saa kertoa, ylpeitä te kuitenkin olette Cruisereistanne...
Tässäpä näitä, kiitos jo etukäteen,
Kohta varmaan jo jäsen,
Mad Mike
Olet ilmeisesti haaveilemassa 60 sarjalaisesta HJ:stä??
G ja GX (uusimmat 60 ja 61 mallit) eroavat kyllä varusteittensa puolesta muttei aina pelkästään tuon kirjaimen perusteella.
Eri vuosimalleissa on eri varusteita muttei välttämättä missään loogisessa järjestyksessä.
Silloin kun markkinoille tuli (87) nelivalojärjestelmällä varustettu HJ oli "vanhanmallisten" pyöreävaloisten Hojottimien varustelutaso hetken aikaa runsaampi....
Tingeltangel varusteita löytyy keskuslukko,ilmastointi ja sähköikkunat .
Oikeita lisävarusteita sitten taasen kytkettävät,100% lukot molemmilla akseleilla, sekä vinssi mikä suinkaan ei ole mikään vakiovaruste.
Ensimmäiset neljä-viisi vuotta HJ:n ilmestymisen jälkeen eli 1980-1985 Hojotin maksoi VÄHEMMÄN jos siinä oli vinssi mukana verrattuna ilman vinssiä olevaan versioon. Sen takia se on merkitty rekisteriotteeseen (etuvintturi).
Kaikkihan tuolloin Cruiserin uutena ostaessaan halusivat SÄÄSTÄÄ ja ottivat kiltisti vinssin keulankoristeeksi.
Nuo kytkettävät lukkoakselit löytyvät sekä 60 että 61 sarjaisista Hojoista. Ensin lisävarusteena mutta vuodesta 87 lähtien "vakiona" Suomeen tuoduissa Cruisereissa.
Niin ja vielä varusteista: HJ-60 on aina vapaastihengittävä kuutosdiiseli, HJ-61 turbolla varustettu malli. Sitten löytyy vielä BJ-60 malli mutta sitä ei ole tuotu Suomeen....niin ja tietenkin kaikki bensaversiot eli FJ-60 ja FJ-62...
Vanhemmissa Hojoissa oli lisävarusteena kitkalukko taka-akselilla mutta vain full-floater akseleissa eli vm 82 eteenpäin.
Ohjaustehostin on kaikissa Hojoissa, viides vaihde tuli vuonna 83.
Lisää nippelitietoja Cruisereista löytyy ainakin täältä:
http://www.toyotalandcruiser.dk/modelle ... serie=alle
G ja GX (uusimmat 60 ja 61 mallit) eroavat kyllä varusteittensa puolesta muttei aina pelkästään tuon kirjaimen perusteella.
Eri vuosimalleissa on eri varusteita muttei välttämättä missään loogisessa järjestyksessä.
Silloin kun markkinoille tuli (87) nelivalojärjestelmällä varustettu HJ oli "vanhanmallisten" pyöreävaloisten Hojottimien varustelutaso hetken aikaa runsaampi....
Tingeltangel varusteita löytyy keskuslukko,ilmastointi ja sähköikkunat .
Oikeita lisävarusteita sitten taasen kytkettävät,100% lukot molemmilla akseleilla, sekä vinssi mikä suinkaan ei ole mikään vakiovaruste.
Ensimmäiset neljä-viisi vuotta HJ:n ilmestymisen jälkeen eli 1980-1985 Hojotin maksoi VÄHEMMÄN jos siinä oli vinssi mukana verrattuna ilman vinssiä olevaan versioon. Sen takia se on merkitty rekisteriotteeseen (etuvintturi).
Kaikkihan tuolloin Cruiserin uutena ostaessaan halusivat SÄÄSTÄÄ ja ottivat kiltisti vinssin keulankoristeeksi.
Nuo kytkettävät lukkoakselit löytyvät sekä 60 että 61 sarjaisista Hojoista. Ensin lisävarusteena mutta vuodesta 87 lähtien "vakiona" Suomeen tuoduissa Cruisereissa.
Niin ja vielä varusteista: HJ-60 on aina vapaastihengittävä kuutosdiiseli, HJ-61 turbolla varustettu malli. Sitten löytyy vielä BJ-60 malli mutta sitä ei ole tuotu Suomeen....niin ja tietenkin kaikki bensaversiot eli FJ-60 ja FJ-62...
Vanhemmissa Hojoissa oli lisävarusteena kitkalukko taka-akselilla mutta vain full-floater akseleissa eli vm 82 eteenpäin.
Ohjaustehostin on kaikissa Hojoissa, viides vaihde tuli vuonna 83.
Lisää nippelitietoja Cruisereista löytyy ainakin täältä:
http://www.toyotalandcruiser.dk/modelle ... serie=alle
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
Ohjaustehostin on kaikissa HoJoissa, joko se oli poistettu tai siinnä oli jotain vaikaa, mutta alunperin se kylläkin siellä on!
Tai jos olet tottunut uusin autoihin niin tottakai se on vähän raskaampi kääntää sillä se on yli 20 vuotta vanhaa teknologiaa!
Ja jos alla viellä oli leveät pyörät niin sekin tekee ohjauksesta aika raskaan!
Tai jos olet tottunut uusin autoihin niin tottakai se on vähän raskaampi kääntää sillä se on yli 20 vuotta vanhaa teknologiaa!
Ja jos alla viellä oli leveät pyörät niin sekin tekee ohjauksesta aika raskaan!
Kyllä viime kesän katuajot (17000 km) meni ihan hyvin ilman tehostinta 33 x 12,5 renkailla, hartiat levenee...EzCruiser kirjoitti:Joo pitää olla paljoa papua ranteessa että pystyy esimerkiksi asfastilla pyörittämään HJ-60:stä vaikka 31:sillä kumeilla. Joskus pääsi vettä hihnalle ja heti huomasi kuinka raskas on kääntää...

SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.