HJ60 nykii vedätettäessä edelleen, uusi pa-linja ym
Valvoja: Käyttäjä
HJ60 nykii vedätettäessä edelleen, uusi pa-linja ym
Rupesi tuo hojo nykimään matkalla Tampereelle, kun oli kärry perässä.
Eli nykii kiihdytettäessä tai ajettaessa tasakaasulla yli 60km/h (kaupunkinopeuksissa ei ole nykinyt). Nykiminen tapahtuu siten, että parin kymmenen sekunnin välein veto heikkenee sekunniksi, sitten katoaa sekunniksi kokonaan ja yhtäkkiä veto palaa normaaliksi. Tuota toistaa jatkuvasti em tilanteissa.
Koskaan ennen ei ole tuolla tavalla nykinyt. Aluksi luulin, että pa-mittari jumittaa ja diesel vähissä -> eipä ollut. Suodatinkaan ei ole tukossa.
Olen melko varma, että jostain pääsee ilmaa dieselin joukkoon, koska auto on tiputellut hieman dieseliä parkissa maahan ja ennen tankkiin muodostunutta alipainetta ei enää muodostu.
Eikös noissa ollut joku tyyppivika siellä tankin päällä olevissa letkuissa? Ajattelin, että jos kerran tiputan tankin alas, niin uusin samalla letkut/putket (mites se alunperin on ollut???) pumpulle asti.
Kannattaisiko nuo nyt tehdä letkusta, yrittää vääntää koko pötkö yhdestä putkesta vai käyttää em ainesosien yhdistelmää? Kuinka paksua letkua/putkea ja paljonko pitää kestää painetta? Käykö paluupuolelle ohuempi tavara?
Oisko nuo uudet linjat fiksua vetää esim rungon sisässä vai jotain muuta kautta?
Jos tankki on mätä, niin mistä uusi tankki? Motonetissä ei näytä olevan.
Eli nykii kiihdytettäessä tai ajettaessa tasakaasulla yli 60km/h (kaupunkinopeuksissa ei ole nykinyt). Nykiminen tapahtuu siten, että parin kymmenen sekunnin välein veto heikkenee sekunniksi, sitten katoaa sekunniksi kokonaan ja yhtäkkiä veto palaa normaaliksi. Tuota toistaa jatkuvasti em tilanteissa.
Koskaan ennen ei ole tuolla tavalla nykinyt. Aluksi luulin, että pa-mittari jumittaa ja diesel vähissä -> eipä ollut. Suodatinkaan ei ole tukossa.
Olen melko varma, että jostain pääsee ilmaa dieselin joukkoon, koska auto on tiputellut hieman dieseliä parkissa maahan ja ennen tankkiin muodostunutta alipainetta ei enää muodostu.
Eikös noissa ollut joku tyyppivika siellä tankin päällä olevissa letkuissa? Ajattelin, että jos kerran tiputan tankin alas, niin uusin samalla letkut/putket (mites se alunperin on ollut???) pumpulle asti.
Kannattaisiko nuo nyt tehdä letkusta, yrittää vääntää koko pötkö yhdestä putkesta vai käyttää em ainesosien yhdistelmää? Kuinka paksua letkua/putkea ja paljonko pitää kestää painetta? Käykö paluupuolelle ohuempi tavara?
Oisko nuo uudet linjat fiksua vetää esim rungon sisässä vai jotain muuta kautta?
Jos tankki on mätä, niin mistä uusi tankki? Motonetissä ei näytä olevan.
Viimeksi muokannut osilpi, Ma Touko 15, 2006 3:38 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Nelikko päälle...
... kokeilin vikistä itte ja nykiminen loppui.. Voimansiirto-ongelma?
Joku selitti, että nelikko vaatii enemmän kaasua, ja siinä se ?!?
Nyt ei sitten nyi etuvedollakaan... koputin juuri puuta HJ-83

Joku selitti, että nelikko vaatii enemmän kaasua, ja siinä se ?!?
Nyt ei sitten nyi etuvedollakaan... koputin juuri puuta HJ-83

Ei parta pahoille kasva,
turpajouhet joutaville...
SLCK #362
HJ60 -83
570000
turpajouhet joutaville...
SLCK #362
HJ60 -83
570000
hups
en kuitenkaan vikistä,,, vinkistä siis 

Ei parta pahoille kasva,
turpajouhet joutaville...
SLCK #362
HJ60 -83
570000
turpajouhet joutaville...
SLCK #362
HJ60 -83
570000
Irroitin juuri tankin. Sitä on korjailtu ennen ainakin migillä ja myöskin tinaamalla, koska tankin sisällä oli kymmeniä pieniä tinamöykkyjä.
Mistä uusi tankki? Jos järkihintaan saisi UUDEN, voisi ostaa. Samalla olisi helppo toteuttaa tankin panssarointia (tai ainakin kiinnikkeet panssarille, mutta minne?).
Jos uusi on kovin kallis, niin sitten pakko korjailla vanha. Ei tosin vuoda kyllä nyt mistään, mutta ei näytä enää kovin pitkäikäiseltä.
Millä maalata vanha tankki? Tuleeko diesel-höyryt tankin pellin läpi samalla tavalla kuin bensa? Eli voiko maalin päälle vielä massata?
Kuinka paksua putkea pa-linjalle konehuoneeseen?
Mistä uusi tankki? Jos järkihintaan saisi UUDEN, voisi ostaa. Samalla olisi helppo toteuttaa tankin panssarointia (tai ainakin kiinnikkeet panssarille, mutta minne?).
Jos uusi on kovin kallis, niin sitten pakko korjailla vanha. Ei tosin vuoda kyllä nyt mistään, mutta ei näytä enää kovin pitkäikäiseltä.
Millä maalata vanha tankki? Tuleeko diesel-höyryt tankin pellin läpi samalla tavalla kuin bensa? Eli voiko maalin päälle vielä massata?
Kuinka paksua putkea pa-linjalle konehuoneeseen?
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Kaksikomponiittiliimalla noita on korjailtu, on tietysti muitakin konsteja.
Motonetistä ei tankkia löydy.
se tankin päällä oleva letku hässäkkä on mahdollista korjata esim.
nailon putkilla, sieltä se ilmavuoto yleensä löytyy.
Itse tein koko pa putken 8mm rst putkesta, tankilta syöttöpumpulle
asti, ja jätin sen vedenerottimen kokonaan pois
Motonetistä ei tankkia löydy.
se tankin päällä oleva letku hässäkkä on mahdollista korjata esim.
nailon putkilla, sieltä se ilmavuoto yleensä löytyy.
Itse tein koko pa putken 8mm rst putkesta, tankilta syöttöpumpulle
asti, ja jätin sen vedenerottimen kokonaan pois
________________________
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
Juu tosiaan vedenerotin saa siirtyä myös muualle sieltä. Olen kuullut, että konehuoneeseen olisi monet laittaneet sen? Ei arvaa kokonaan pois jättää kuitenkaan... Kuuluuko sen olla matalalla vai korkealla, onko merkitystä?
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Nyt on uusittu pa-linja, vedenerotin ja käsipumppu. Tankki ehostettu.
Missään ei näkyviä vuotoja (vedenerotin kusi aluksi, koska liittimet eivät tiivistäneet -> tilapäisesti ohitettu kokonaan). Suodatin uusi.
Auto nykii edelleen noin puolen minuutin välein ja vain yli 50kmh nopeuksissa tai kiihdytettäessä (=eli kun paljon syöttöä). Teho laskee sekunniksi, sitten veto loppuu sekunniksi ja veto palaa yllättäen normaaliksi nykäisten autoa ilkeästi.
Käynnistyy hyvin, toimii pienillä kierroksilla hyvin.
Missä ihmeessä voisi vika olla? Voiko viallinen syöttöpumppu / ajoitus olla vikana? Itsellä loppuu taito kesken... mistä pk-seudulla apua?
Autolla pitäisi lähteä 3000km reissulle perävaunun kanssa huomenna, mutta taitaa olla pakko lainata jotain muuta autoa (Ja mun toinen auto tuhoutui kolarissa viime perjantaina, perkeleen perkele. Toinen auto törmäsi perään)
Missään ei näkyviä vuotoja (vedenerotin kusi aluksi, koska liittimet eivät tiivistäneet -> tilapäisesti ohitettu kokonaan). Suodatin uusi.
Auto nykii edelleen noin puolen minuutin välein ja vain yli 50kmh nopeuksissa tai kiihdytettäessä (=eli kun paljon syöttöä). Teho laskee sekunniksi, sitten veto loppuu sekunniksi ja veto palaa yllättäen normaaliksi nykäisten autoa ilkeästi.
Käynnistyy hyvin, toimii pienillä kierroksilla hyvin.
Missä ihmeessä voisi vika olla? Voiko viallinen syöttöpumppu / ajoitus olla vikana? Itsellä loppuu taito kesken... mistä pk-seudulla apua?
Autolla pitäisi lähteä 3000km reissulle perävaunun kanssa huomenna, mutta taitaa olla pakko lainata jotain muuta autoa (Ja mun toinen auto tuhoutui kolarissa viime perjantaina, perkeleen perkele. Toinen auto törmäsi perään)

-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Jos kyseessä on EDIC:illä varustettu vapaastihengittävä tai jälkiturbottu esikammiokone, kannattaisi kokeilla ajoa ilman edicin välitankoa. Eli kone käyntiin ja tanko irti ja testaamaan. Oireista päätellen voi olla, että edic moottori pyörähtää kierroksen aina välillä omia aikojaan ja käy läpi sammutus - käynnistys - käynti asennot ja pysähtyy taas käynti asentoon.
Moottori ei sitten sammu avaimesta kun tanko on irti, vaan syöttöpumpun vipua kääntämällä.
Timop
Moottori ei sitten sammu avaimesta kun tanko on irti, vaan syöttöpumpun vipua kääntämällä.
Timop
TP
Tein seuraavat toimenpiteet vielä eilen ja vika poistui kokonaan (ei ainakaan ilmennyt 300km matkan aikana).
-uusi maajohto akulta koriin (vanhat akku-kone-runko kyllä näytti hyvältä, mutta laitoin kaveriksi uuden)
-syöttöä lisää puoli kierrosta (ruuvi oli aivan minimissä, mikäli oikeaa pulttia vääntelin eli sieltä pumpun takaosasta alhaalta)
-uusi tiiviste käsipumpun juureen
-vielä kerran ilmaus uusiksi
Joku noista toimenpiteistä korjasi vian ainakin toistaiseksi.
Kiitos neuvoista, painetaan mieleen, josko pätkiminen joskus taas alkaisi...
-uusi maajohto akulta koriin (vanhat akku-kone-runko kyllä näytti hyvältä, mutta laitoin kaveriksi uuden)
-syöttöä lisää puoli kierrosta (ruuvi oli aivan minimissä, mikäli oikeaa pulttia vääntelin eli sieltä pumpun takaosasta alhaalta)
-uusi tiiviste käsipumpun juureen
-vielä kerran ilmaus uusiksi
Joku noista toimenpiteistä korjasi vian ainakin toistaiseksi.
Kiitos neuvoista, painetaan mieleen, josko pätkiminen joskus taas alkaisi...
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Nyt nykii.......
Itse törmäsin tuohon nykimisilmiöön 10 000 tkm sitten ja taas se palasi.
Viimeksi lähti maadotukset korjaamalla, saa nähdä auttaako nytkin.
Vika on mielenkiintoisen kiusallinen...
Viimeksi lähti maadotukset korjaamalla, saa nähdä auttaako nytkin.
Vika on mielenkiintoisen kiusallinen...