1. Mitenkäs teillä on nuo vinssipuskurit kiinni siinä rungossa? Pulteilla vai hitsaamalla?
Itse ihmettelin, kun tuntui jotenkin huteralta ja koko komeus olikin vain kahdella 10mm pultilla kiinni rungossa! 2 pulttia laitoin lisää, kun meni heittämällä, mut jotenkin toi ei vieläkään oikeen vakuuta.
Olisiko ihan hölmö idea hitsata parilla saumalla se vinssipuskurin runko kiinni auton omaan runkoon siitä pulttien tienoilta??
2. Mistäs olette maastotunkeilla nostelleet autoa? Jotenkin tosiaan epäilyttää ruveta nostamaan tuosta vinssipuskurin keulasta. Takapuskuri toivottavasti kestänee.
HJ60 vinssipuskurin kiinnitys runkoon ja tunkin nostopisteet
Valvoja: Käyttäjä
HJ60 vinssipuskurin kiinnitys runkoon ja tunkin nostopisteet
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Case 1840 1999
Pultattu kiinni
Mulla 83 HJ:ssa rungossa ne lilsäosat joissa vinssi on kiinni on pultattu neljällä 12 mm pultilla per puoli (kaksi ylhäällä ja kaksi alhaalla)kiinni. Siis yhteensä 8 12 mm pulttia. On tunkattu ylös ihan edestä, toispuoleisesti siitä profiilista ja hyvin nousee keula.
Itse en lähtisi heti hitsailemaan vinssiä kiinni. Nytkin viikonloppuna tehtiin vinsiin perinteinen korjaussarja: porattiin sokan reikä 6 milliseksi. Helposti lähti vinssi irti kun avattiin vaan pultit. Testivedossa ihan normaaliteräksisellä pultilla hojo tuli suksena hangessa kun pantiin vaijeri kiveen kiinni. Ei lähteny vinssi irtikään.
Itse en lähtisi heti hitsailemaan vinssiä kiinni. Nytkin viikonloppuna tehtiin vinsiin perinteinen korjaussarja: porattiin sokan reikä 6 milliseksi. Helposti lähti vinssi irti kun avattiin vaan pultit. Testivedossa ihan normaaliteräksisellä pultilla hojo tuli suksena hangessa kun pantiin vaijeri kiveen kiinni. Ei lähteny vinssi irtikään.
Kimble, 
SLCK #248
Tilapäisesti Cruiseriton

SLCK #248
Tilapäisesti Cruiseriton
Re: Pultattu kiinni
Juu toi 8 x m12 kuullostaa jo hyvälle... Ed omistaja ei näköjään ole tohonkaan oikein jaksanut panostaa, kun on vinssi ollut irti.Kimble kirjoitti:Mulla 83 HJ:ssa rungossa ne lilsäosat joissa vinssi on kiinni on pultattu neljällä 12 mm pultilla per puoli (kaksi ylhäällä ja kaksi alhaalla)kiinni. Siis yhteensä 8 12 mm pulttia. On tunkattu ylös ihan edestä, toispuoleisesti siitä profiilista ja hyvin nousee keula.
Eli pitää yrittää ettiä lisää reikiä tai tehdä niitä... Jotenkin ei taida olla edes ihan suorassa toi puskuri eli on hieman notkollaan alaspäin. Pitää vissiin tunkkailla keulasta ja kiinnitellä paremmin.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Case 1840 1999
-Case 1840 1999
Ne vinssin tukiraudat (alkuperäiset) on malliltaan semmoset edestä korkeammat ku takaa, ja se näyttää ehkä äkkiäkatottuna olevan hieman nuupallaan. Kaikki 8 reikää pitäs kyllä löytyä, jos ei kukaan oo hitsannu niitä umpeen.
Vai että 2 pultilla, no on varmasti ollu huteran tuntunen.
Vai että 2 pultilla, no on varmasti ollu huteran tuntunen.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.