Sivu 1/1
holkkiremontti
Lähetetty: Su Huhti 03, 2011 5:13 pm
Kirjoittaja jpesala
Moi, RJiin -88 etumurroksien tukiholkki ja stefa remontti menossa kasaanpäin. Onko joku virallinen gramma määrä, kuinka paljon sinne kääntöpalloon laitetaan vaseliinia? yritin kyllä "hakua", mutta huonolla menestyksellä.
t.jp
Lähetetty: Su Huhti 03, 2011 5:28 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Ei liian täyteen,vassun pitää päästä kiertämään/liikkumaan siellä murroksen takana.
Lähetetty: Ma Huhti 04, 2011 12:27 am
Kirjoittaja hj60
Muistaakseni tojon manuaalissa sanotaan että 3/4 "pesästä".

Lähetetty: Ma Huhti 04, 2011 8:43 am
Kirjoittaja jpesala
Ei osannut Toyota infokaan sanoa mitään grammamäärää. Ilmeisesti ,kun laittaa tarpeeksi se riittää ja on oikea määrä.
t.jp
Lähetetty: Ti Huhti 05, 2011 10:18 am
Kirjoittaja jpesala
Remontti tehty onnistuneesti. Muutamia huomioita aiheesta.
Remonttiin aletaan yleensä siinä vaiheessa,kun kääntöpallosta vuotaa vasua pihalle haittaavassa määrin. Oma autoni pudotteli vähän toiselta puolen ja meinasin,että vaihdetaan sitten molemmat holkit ja pannaan Tamgearsin erikois stefat. Se puoli ,mikä ei vielä vuotanut olikin vuotanut edellisen omistajan aikaan tyhjäksi! Tasauspyörästöstä tuli 0.8 litraa mustaa hyvin juoksevaa vaseliinia!(öljyä) Hyvin se näilläkin mönjillä toimi. Tamgearsin holkit joutu molemmat hiomaan välystä suuremmaksi. Edellinen remontti Toyotan orkkis holkeilla ei tarvinu hioa. Ja sitä vaseliinia meni yhteen kääntöpalloon tasan tuubi/400g
+ puorän napaan laakeripesään 200g. Akseliputkeen suihkuttelin paineilma kannulla löpöä huhtoakseni vaseliini mönjää tasauspyörästöstä.Nyt tasauspyörästössä on ns. huuteluöljyt sisällä. Kaikki vanhat peräöljyn jämät pullojen/kanisterien pohjilta sai nyt parempaa käyttöä.Kesällä vaihdan uudet kunnon öljyt. ja matka jatkuu....
t.jp