Moi, RJiin -88 etumurroksien tukiholkki ja stefa remontti menossa kasaanpäin. Onko joku virallinen gramma määrä, kuinka paljon sinne kääntöpalloon laitetaan vaseliinia? yritin kyllä "hakua", mutta huonolla menestyksellä.
t.jp
holkkiremontti
Valvoja: Käyttäjä
holkkiremontti
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
Ei osannut Toyota infokaan sanoa mitään grammamäärää. Ilmeisesti ,kun laittaa tarpeeksi se riittää ja on oikea määrä.
t.jp

t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
Remontti tehty onnistuneesti. Muutamia huomioita aiheesta.
Remonttiin aletaan yleensä siinä vaiheessa,kun kääntöpallosta vuotaa vasua pihalle haittaavassa määrin. Oma autoni pudotteli vähän toiselta puolen ja meinasin,että vaihdetaan sitten molemmat holkit ja pannaan Tamgearsin erikois stefat. Se puoli ,mikä ei vielä vuotanut olikin vuotanut edellisen omistajan aikaan tyhjäksi! Tasauspyörästöstä tuli 0.8 litraa mustaa hyvin juoksevaa vaseliinia!(öljyä) Hyvin se näilläkin mönjillä toimi. Tamgearsin holkit joutu molemmat hiomaan välystä suuremmaksi. Edellinen remontti Toyotan orkkis holkeilla ei tarvinu hioa. Ja sitä vaseliinia meni yhteen kääntöpalloon tasan tuubi/400g
+ puorän napaan laakeripesään 200g. Akseliputkeen suihkuttelin paineilma kannulla löpöä huhtoakseni vaseliini mönjää tasauspyörästöstä.Nyt tasauspyörästössä on ns. huuteluöljyt sisällä. Kaikki vanhat peräöljyn jämät pullojen/kanisterien pohjilta sai nyt parempaa käyttöä.Kesällä vaihdan uudet kunnon öljyt. ja matka jatkuu....
t.jp
Remonttiin aletaan yleensä siinä vaiheessa,kun kääntöpallosta vuotaa vasua pihalle haittaavassa määrin. Oma autoni pudotteli vähän toiselta puolen ja meinasin,että vaihdetaan sitten molemmat holkit ja pannaan Tamgearsin erikois stefat. Se puoli ,mikä ei vielä vuotanut olikin vuotanut edellisen omistajan aikaan tyhjäksi! Tasauspyörästöstä tuli 0.8 litraa mustaa hyvin juoksevaa vaseliinia!(öljyä) Hyvin se näilläkin mönjillä toimi. Tamgearsin holkit joutu molemmat hiomaan välystä suuremmaksi. Edellinen remontti Toyotan orkkis holkeilla ei tarvinu hioa. Ja sitä vaseliinia meni yhteen kääntöpalloon tasan tuubi/400g
+ puorän napaan laakeripesään 200g. Akseliputkeen suihkuttelin paineilma kannulla löpöä huhtoakseni vaseliini mönjää tasauspyörästöstä.Nyt tasauspyörästössä on ns. huuteluöljyt sisällä. Kaikki vanhat peräöljyn jämät pullojen/kanisterien pohjilta sai nyt parempaa käyttöä.Kesällä vaihdan uudet kunnon öljyt. ja matka jatkuu....
t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36