Sivu 1/1

BJ tehostaja yhdellä remmillä

Lähetetty: Su Maalis 27, 2011 2:49 pm
Kirjoittaja benjaminf
Olen nähnyt kuvia missä BJ ohjaustehostajan pumppuasennus on toteutettu ns.yhdellä remmillä.
Onko tästä systeemistä millaisia kokemuksia ?
Toimiiko vai ei .

Lähetetty: Su Maalis 27, 2011 3:02 pm
Kirjoittaja pemaripoju
kyllä mulla ainakin toimii. märkänä/lumisena voi väliin luistella...

Lähetetty: Ti Maalis 29, 2011 12:37 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
Mulla oli nelipiste Hihna... elikkäs kanmelta lähti hihna laturille, vesipunpulle ja tehostajalle.

En suosittele kyseistä kombinaatiota. Hihna täytyy kiristää ultimate kireälle jotta jonkin sortin tehostusta tapahtuisi. Ja kun se kiristetään niin kireälle niin sen kesto heikkenee. Meillä kesti upo uusi hihna Järvenpäästä n. Vaskikellon huitteille katkeamatta. Nurinkurin se kääntyi jo lahden huitteilla. Jatkoin matkaa kun pöljä luulin että mulla oli niitä perinteisiä hihnoja mukana pari. Eli siis laturi ja vesipunppu. Olis voinut tehostamattomana mennä perille jos vahinko käy.

Vahinko kävi ja hinaus jouduttiin tilaamaan parinsadan kilsan päästä. Tästä oppi sen verran että tehostus omalle hihnalle. Jo senkin vuoksi että 2- piste tai 3-piste hihnauksella kitkapinta hihnalla mikä on rullaa vasten on huomattavasti suurempi elikkäs tehostus toimii tehokkaammin.

Jos rullaston vaihtaa ns. Moniurasysteemiin niin sittenhän se toimii yhdelläkin hihnalla......

Sillen.

Lähetetty: Ti Maalis 29, 2011 4:21 pm
Kirjoittaja pemaripoju
varmasti saa kyllä paremman kun laittaa oman hihnan tehostimelle, mutta yhdelläkin toimii jos on jo vähän löysä pumppu :D
kai jos laittais pari ylimäärästä kiristintä niin sais kosketus pintaa lisää, mutta menee turhan vaikeeksi...

Lähetetty: Ti Maalis 29, 2011 5:39 pm
Kirjoittaja bj45lava
Toi kiilahihna kestää aika huonosti selkäpuolelta kiristystä, eli siis jonkun aikaa aina kerallaan, mut hihnoja saa vaihtaa, eli suosiolla pitää olla ulospäin kiristävä rulla.

Lähetetty: Ti Maalis 29, 2011 7:49 pm
Kirjoittaja benjaminf
Ulospäin kiristävä rulla tuskin autaa tilannetta tässä yhden remmin systeemissä,mutta sisäänpäin kiristäjä kylläkin.
Sisäänpäin kiristäjä käytetään kylläkin esim ruohonleikkureissa ,mutta ne kiristävät tietysti jousivoimalla.
Kyllä se varmaan pitäis olla omalla remmillä,mutta kun täsä mun vanhassa bj -75 on sen mallinen kampiakselin remmisiiva missä ei ole valmiina kun 2 ruvinreikää,ja sit vielä toi jääh.flekti tulee niin lähelle et sille pitäis ja tehdä jotain muutosta

Lähetetty: Ti Maalis 29, 2011 10:55 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
Tojotalla on myytävänä sinne kanpiakselin päähän toi ilmastoinnin siimapyörä muistaakseni. "JF" tietää asiasta enemmän. Flektin rupelia pitää siirtää ulospäin vähän matkaa... ehkä...... Mullon yhdessä laatikossa sellaane alumiinivälipala joka vois siihen rupelin siirtoon käydä......

Sisäänpäin kiristys kiilahihnalle ei ole toimivaa. Kokeilla toki saa mutta jos haluaa välttyä hermojen menetykseltä niin ei edes vaivaudu sellaista järkkää rakentamaan.

Lähetetty: Ke Maalis 30, 2011 12:34 am
Kirjoittaja Jappi
SuurSyömäri kirjoitti:
Sisäänpäin kiristys kiilahihnalle ei ole toimivaa. Kokeilla toki saa mutta jos haluaa välttyä hermojen menetykseltä niin ei edes vaivaudu sellaista järkkää rakentamaan.
On se toimiva mutta ei niissä hihnapituuksissa mitä autossa on järkevää käyttää.Taivutussäde selkäpuolelta pitää olla todella loiva.Sisäpuolelta hammastettu hihna kestää vähän tiukemman mutkan kuin se perinteinen umpimalli.

Ja suosittelen minäkin omaa hihnoitusta pumpulle,ensiksi luotettavuuden ja toiseksi kuormituksen takia.

Lähetetty: Ma Huhti 04, 2011 3:57 pm
Kirjoittaja komk
SuurSyömäri kirjoitti: En suosittele kyseistä kombinaatiota. Hihna täytyy kiristää ultimate kireälle jotta jonkin sortin tehostusta tapahtuisi. .
Niin ja kuormittaa vesipumpun jne laakereita simona.
Halvat Bertan vesipumput taitaa olla jo kattelussa.

Tuulettimen hihnapyörä menee sinne kampuran keskiöön pikku sovituksella ja kuusiokolopulteilla.

Lähetetty: Ma Huhti 04, 2011 5:31 pm
Kirjoittaja Antsa
Joo meikäläisellä on siellä jonku X vehkeen hihnapyörä ihan vaan sen dampperin pultin alla.