Kuva Kuva

Kojetaulun vaihto.

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Hojomies
Viestit: 92
Liittynyt: Ma Maalis 24, 2008 9:26 pm

Kojetaulun vaihto.

Viesti Kirjoittaja Hojomies »

Terve! Tuli hommattua toinen cruiseri hj60 vm83 ja heti löytyy kysyttävää!
Elikkäs onko kukaan laittanut uudemman (malli nelivalon) koko kojetaulua ja mittaristoa
tuon vanhemman kojetaulu/mittariston tilalle? Että sopiiko se uudempi sinne vanhempaan?
Kun on tuosta just hankitusta vehkeestä kojetaulu ja mittaristo sen verran paskana,ja tuossa takapihan vuoden 89 raadossa olis ehjät.
oziolli
Viestit: 43
Liittynyt: To Joulu 06, 2007 1:20 pm
Paikkakunta: Canberra

Re: Kojetaulun vaihto. Kylla onnistuu

Viesti Kirjoittaja oziolli »

Hojomies kirjoitti:Terve! Tuli hommattua toinen cruiseri hj60 vm83 ja heti löytyy kysyttävää!
Elikkäs onko kukaan laittanut uudemman (malli nelivalon) koko kojetaulua ja mittaristoa
tuon vanhemman kojetaulu/mittariston tilalle? Että sopiiko se uudempi sinne vanhempaan?
Kun on tuosta just hankitusta vehkeestä kojetaulu ja mittaristo sen verran paskana,ja tuossa takapihan vuoden 89 raadossa olis ehjät.

Meillapain on ollut useita vanhempia 60 sarjan landcruisereita myynnissa, joihin on vaihdettu nelivalo keula ja 88-89 mallin kojelauta ja mittaristo.
FJ62 1989
Hojomies
Viestit: 92
Liittynyt: Ma Maalis 24, 2008 9:26 pm

Viesti Kirjoittaja Hojomies »

Kiitosta tiedosta! Täytyypä ruveta purkamaan jos vaikka onnistuis 8)
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Kyl se onnistuu, pientä säätöä tulee johtosarjaan et kaikki pelaa niin kuin asiaan kuuluu. Ei paha rasti silti.
1987 LJ70
Avatar
Tojo4wd
Viestit: 71
Liittynyt: To Marras 25, 2004 1:38 pm
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Tojo4wd »

Sopii helposti ainakin jos vaihtaa mittarit vanhasta siihen uudempaan kehikkoon.
Muistaakseni niissä oli erinlaiset liittimet.
Taitaa olla kymmenenvuotta aikaa kun viimeksi vaihtanut niin ei muista kaikkee.
Kyllä se siitä menee.
Avatar
JIIHAA
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Syys 01, 2009 9:39 pm
Paikkakunta: Härmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JIIHAA »

Onkos tuos vanhemmas sitte kuinka paljon erillainen kytkentäjärjestys koska vaikka liitin on samallainen niin tulos ei silti ollut toivottava. Eli kysymys siitä liittimestä joka on jännite/öljynpaine/polttoaine- Ja lämpömittarin takana. Hienosti naksahtaa paikalleen liitin ja napoja oikea määrä mutta ilmeisesti järjestys eri. Kytkentäkaavio siis hakusessa HJ60 ja HJ61. Onkos noi anturit samat HJ60 ja HJ61 (lämpömittari ja öljynpaine) eli voiko mittarin näyttöön luottaa? Ois vaan kivempi kattella toi uudemman mallin mittari kuin vaihtaa siihen uuteen mittaristoon se vanha :roll:
Avatar
JIIHAA
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Syys 01, 2009 9:39 pm
Paikkakunta: Härmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JIIHAA »

Pikkuveljen (Jussi) ohjeilla menee öljy-, polttoaine-, jännite- ja lämpömittarin sähköt oikein eli myös latauksen merkkivalo, pitkien merkkivalo sekä käsijarrun merkkivalo.
Eli kaksi johtoa liittimessä siiirretään ja yksi johto otetaan toisesta liittimestä, katkaistaan ja vähän jatketaan ja liitetään siihen ensimmäiseen liittimeen. Nuo liittimethän on sitten purettavia eli johdot päineen saa ehjänä irti.
Ja pakolliset kuvat jotka sain Jussilta.

Kuva
KuvaKuva
Vastaa Viestiin