Hdj:n tehostin ongelma
Lähetetty: To Helmi 17, 2011 11:18 am
Eli ongelmana on säännöllinen tappelu hodarin tehostimen kanssa.
Kovilla pakkasilla aina silloin tällöin on haljennut simpukalta lähtevä paluuletku. Aina hetken kuluttua kun on laittanut auton käyntiin, rattia ei ole tuolloin käännelty. Aina annan moottorin käydä jonkin aikaa ennen kuin lähden ajamaan.
Miksiköhän tuo sama letku aina porsii?
Nytkin se kai meni, mutta lisäksi kai muutakin hupia, koska tutkailin hallilla letkuja ja kumma kyllä, säiliö on öljyä täynnä ja mikään ei vuodakaan enää , mutta tehostinkaan ei toimi. Pitää mennä nyt tutkimaan onko pumppu ok ja ihmetellä mikä tuolle tuli. Vinkkejä kaivataan ja lisäksi mikä merkitys on simpukassa olevalla (sen päällä lähellä paluuletkua olevalla mötikällä) venttiilillä johon menee kaksi johtoa?
Niin öljynä on atf ölpät joiden jähmepiste -52 tai -56 astetta, joten niiden vika tää kai ei ole? Shell donax ta askissa ja tehostimessa.
tehostinölpät aina vaihdettu säännöllisesti ja ne on nyt vaihtuneet jo useampaan kertaan...
Lisäksi aina kylmänä kun kamppeen käynnistää, tehostimen pumppu ja kieroi ääntää ja kavitoi kun ei saisi kunnolla öljyä jonkin aikaa, mutta miksi se sitten sen paluuputken halkasee siltikin? Samalla lailla on muutkin toyotat valittaneet hetken kovilla pakkasilla.
Pitäskö jotkin synteettiset atf:fät laittaa kokeeksi?
Kovilla pakkasilla aina silloin tällöin on haljennut simpukalta lähtevä paluuletku. Aina hetken kuluttua kun on laittanut auton käyntiin, rattia ei ole tuolloin käännelty. Aina annan moottorin käydä jonkin aikaa ennen kuin lähden ajamaan.
Miksiköhän tuo sama letku aina porsii?
Nytkin se kai meni, mutta lisäksi kai muutakin hupia, koska tutkailin hallilla letkuja ja kumma kyllä, säiliö on öljyä täynnä ja mikään ei vuodakaan enää , mutta tehostinkaan ei toimi. Pitää mennä nyt tutkimaan onko pumppu ok ja ihmetellä mikä tuolle tuli. Vinkkejä kaivataan ja lisäksi mikä merkitys on simpukassa olevalla (sen päällä lähellä paluuletkua olevalla mötikällä) venttiilillä johon menee kaksi johtoa?
Niin öljynä on atf ölpät joiden jähmepiste -52 tai -56 astetta, joten niiden vika tää kai ei ole? Shell donax ta askissa ja tehostimessa.
tehostinölpät aina vaihdettu säännöllisesti ja ne on nyt vaihtuneet jo useampaan kertaan...
Lisäksi aina kylmänä kun kamppeen käynnistää, tehostimen pumppu ja kieroi ääntää ja kavitoi kun ei saisi kunnolla öljyä jonkin aikaa, mutta miksi se sitten sen paluuputken halkasee siltikin? Samalla lailla on muutkin toyotat valittaneet hetken kovilla pakkasilla.
Pitäskö jotkin synteettiset atf:fät laittaa kokeeksi?