Sivu 1/1

LJ:n orkkis hukkaportin ohjain

Lähetetty: Pe Helmi 11, 2011 9:36 am
Kirjoittaja WillysMB
kuuluuko välitystangon päässä olevan reijän olla sovituksestaan tiukka turbon puoleisessa päässä? Olen huomannut reijän olevan soikean puoleinen, ja väljä joten portti aukeaa myöhemmin. Tarkoittanee kovempia ahtoja, onko kokemuksia?

Lähetetty: Pe Helmi 11, 2011 3:05 pm
Kirjoittaja Jappi
Aika tiiviitä ne reiät on olleet.

Lähetetty: La Helmi 12, 2011 1:47 pm
Kirjoittaja jpesala
Kumpaanko suuntaan se reikä on kulunut väljäksi? kiinni vai auki?
ei taida olla kovin suurta merkitystä millin kahden välyksellä jos hukkaportti aukeaa n. 20mm. Jos haluat sitä painetta säätää voit ostaa Turboliikkeistä eri painearvoilla aukeavia painekelloja. Mikään niistä ei käy suoraan pulttaamalla, ne täytyy soveltaa kiinni. Orkkis painekellon kiinnityksen väliin kun laitat muutaman millin prikkoja väliin niin siitä repeää se painekalvo ja oli hetken kivaa ajaa kovilla paineilla. Niin ja se punanen ylipaineen merkkivalo syttyy 0.7kgssä. johto irti niin sekään ei häiritse. Syöttöruuvia kiinnipäin ja ahdonalasen syötön karan loveuksen käännät osoittamaan pumpun suuntasesti eteen päin .Tehdas asetuksella se on vähän vinossa ja se muoviprikka pois siitä karan juuresta.
tällasia "virityksiä" kotitallissa teki
jp

jees,

Lähetetty: Ke Helmi 16, 2011 7:06 am
Kirjoittaja WillysMB
tangon reikä on kulunut niin, että portti avautuu myöhemmin. Ikäänkuin kello työntää ensin väljän pois ja sitten lähtee aukeamaan. Kävi jo mielessä että katkaisis työntötangon poikki, jengat päihin ja väliin sisäkerteellinen jatkoputki muttereilla kiinni. :?:

Re: jees,

Lähetetty: Ke Helmi 16, 2011 7:15 am
Kirjoittaja PETEBJ75
WillysMB kirjoitti:Kävi jo mielessä että katkaisis työntötangon poikki, jengat päihin ja väliin sisäkerteellinen jatkoputki muttereilla kiinni. :?:
Näin korjasin yhden ja toimi hienosti hetken, kunnes orkkis kellosta repesi immenkalvo ja paikalle vaihtui joku carretin systeemi.

Re: jees,

Lähetetty: Ke Helmi 16, 2011 1:27 pm
Kirjoittaja Mika.T
WillysMB kirjoitti:tangon reikä on kulunut niin, että portti avautuu myöhemmin. Ikäänkuin kello työntää ensin väljän pois ja sitten lähtee aukeamaan.
Ota kuitenkin huomioon se mihin suuntaan pakopaine painaa hukkaportin läppää.
Yleensä ne on niin rakenneltuja että vipujen väljistyminen laskee ahtopainetta.