Sivu 1/1

2H koneen laakerointi

Lähetetty: To Helmi 03, 2011 12:52 pm
Kirjoittaja Jussi
Laitetaanmpas tämä kysymys tännekkin.

Voiko HJ60/2H koneen laakeroida ihan paikallaan? Ajattelin että öljyt pihalle, öljypohja pois ja uutta KK/RK laakeria tilalle.
Syy.... viddu kun kone pääsi pyörimään vähän aikaa (5min) ilman riittävää öljynpainetta niin nyt kuumana alkaa kilkatus käymään ja öljynpaineet on laskenut. Kylmällä koneella ei mitään vikaa missään näy eikä kuulu. Öljynä teboil diamond diesel. Nyt paineet on kuumalla koneella ajossa sen 1/3 ja tyhjäkäynnillä noin 1/6. Kuukausi sitten paineet oli vielä ajossa 2/3 ja tyhjäkäynnillä 1/2. Eiköhän nuo laakerit ainakin ottaneet siipeensä. Mitä muut kansalaiset on mieltä, kannattako enään laakeroida?? Kustannukset laakereista ja tiivisteistä on 110 euroa.... :shock:

Lähetetty: To Helmi 03, 2011 7:36 pm
Kirjoittaja pemaripoju
kai sen näkee ku avaa että onko kampiakselin kaulat minkänäkösiä.
ja en näe estettä etteikö paikallaan ollessa sais vaihdettua. itte vaihdoin kampiakselin laakerit ja männänrenkaat koneen ollessa autossa paikallaan, kun en jaksanu irrotella koko mottia. hoonaamisessa oli omat haasteet kun tahtoi kivet lyödä helposti alas painaessa kampiakselliin, ja hajota,sekä kietoutua kammen suojana olleeseen rättiin :D