Kuva Kuva

lehtijousten riipukkeet

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

akk

lehtijousten riipukkeet

Viesti Kirjoittaja akk »

Olisi tarkotus korottaa hieman autoa riipukkeilla!! paljonko riipukkeita kärsii pidentää ja miten sais tukevat samalla...? meinaa ääriolosuhteissa renkaat raapia hieman suojiin!
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

riipuke asiassa kannattaa ottaa yhteyksiä jäseneen itoola, mulla on noi reilun tuuman korottavat "slck-riipukkeet" ja oon ollu tyytyväinen.
1987 LJ70
Avatar
itoola
Viestit: 453
Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:45 am
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja itoola »

Äskeinen ei sit ollu maksettu mainos ;)
Itse asiassa mulla olis nyt muutama protosarja uusia kiikkuja, joita jttp on luvannut testata, kun mun omat projektit tuntuu vaan venyvän - toisaalta ei jttp:lläkään niin hätä oo ollu... Tässä protosarjassa tuli kyl pieni moka, kun mitoitin kiikut etupään mukaan ja takapään kiinnityskorvake joutuikin sit törmäyskurssille :( Periaatteessa törmäyksestä kyl selviää rälläköimälle takakiikkuun noin 10 mm:n urat tai muokkaamalla hieman kiinnityskorvaketta - ei paha homma ja tyypillinen protomoka ;)
Sen voin kyllä kertoa, että nää uudet kiikut antaa aika jämäkän vaikutelman.... Koitan ottaa kuvan joku päivä.
Avatar
itoola
Viestit: 453
Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:45 am
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja itoola »

komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Onko protoilijoilla käynyt koskaan mielessä niiden nivelriippujen tekeminen?

Olis mukava kokeilla niitä miten ne antaa lisää ulosjoustoa...

-jm
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Juu. Nivelriipuke voisi olla hittituote. Ne pari mitä olen nähnyt, ovat ainakin vakuuttaneet. Omalla kohdalla jäänyt perinteisesti suunnittelun asteelle.

Mikko
pikkujussi
Viestit: 206
Liittynyt: Ke Joulu 01, 2004 2:50 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pikkujussi »

Toinen hittituote olis fiksumpi jousen ala-levy, se johon u-pultit kiristetään. Meinaan jossain vaiheessa ite tehdä satsin. Päämääränä olis semmoiset, jotka vie jousen alta tilaa sen 5mm. U-palkista ajattelin niitä tehdä.
Project Kekkonen
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

pikkujussi kirjoitti:Toinen hittituote olis fiksumpi jousen ala-levy, se johon u-pultit kiristetään. Meinaan jossain vaiheessa ite tehdä satsin. Päämääränä olis semmoiset, jotka vie jousen alta tilaa sen 5mm. U-palkista ajattelin niitä tehdä.
Tollaset olis rok!! Jos noita joku sarjan teköö niin täältä löytyis yhyren sarjan ostaja..
1987 LJ70
Avatar
Tojo4wd
Viestit: 71
Liittynyt: To Marras 25, 2004 1:38 pm
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Tojo4wd »

Eikös tohon jousilautas juttuun ollu joskus täälä linkki missä se siirrettiin akselin yläpuolelle.
Oli meinaan kuviakin mut en nyt löytäny niitä mistään.

No löytyhän se sivu kun aikansa etsi.
http://www.man-a-fre.com/parts_accessor ... lipkit.htm
Kyllä se siitä menee.
pikkujussi
Viestit: 206
Liittynyt: Ke Joulu 01, 2004 2:50 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pikkujussi »

Ajattelin jotain paljon yksinkertaisempaa... Mut kunhan tässä kerkiää, niin teen muutaman satsin noita. Sarjatyönä pitäis olla helppo nakki.
Project Kekkonen
Avatar
itoola
Viestit: 453
Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:45 am
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja itoola »

Jess....tota pikkujussin ideaa on kyselty multa jo noin vuoden verran: eli jousen alapään levy korvataan hattuprofiililla. Ajatus on hyvä ja toteutuskelpoinen mutta kun pitää tehdä näitä palkkatöitäkin välillä.... Ja omassa FJ:ssä ei ole akuuttia tarvetta ;)
Tuo linkissä oleva ratkaisu on "hieman" kalliimpi toteuttaa.
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

pikkujussi kirjoitti:Ajattelin jotain paljon yksinkertaisempaa... Mut kunhan tässä kerkiää, niin teen muutaman satsin noita. Sarjatyönä pitäis olla helppo nakki.
Jos vastaavanlaiset pystyt tekemään kuin tojo4wd:n linkissä oli niin olen ensimmäisenä jonossa niitä ostamassa (kunhan hinta sopiva) :wink:
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
Avatar
bj75
Viestit: 112
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 8:16 pm
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja bj75 »

Oliskos tollasella vastaavalla tavalla SOA toteutettavissa niin ettei akselia tarttis kääntää???

U-pultit, soppeli palikka akselin ja pakan väliin, kiinnipulttaus ja menox :shock:

Mulla olis sopiva BJ75 joka vois toimii protona :D Myös panssari protona jos tarvista.
Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys

BJ42
BJ75
DYNA 300
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

kylläpä vois kiinnostaa myös noi hatut.
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

katoppas vain isto on ahkeroinut!
http://www.petrisimolin.net/gallery/ind ... JPG&lite=1
mehevät pinot sulla tavaraa! onko tossa nyt isolla sekä pikku tapilla olevia riipukkeita?
noi isommat laipat taitaa olla niitä 8mm paksuja,malli on näköjään pikkasen muuttunut ilmeisesti helpompi leikata noi reijät jemptiksi noin.
katoppas vain kelpo pino myös pikkulaippoja.
täytyypä soitella kun vähän rikastuu,kesäloman jälkeen on aina vähän aikaa kivetkupissa (onneksi se ei tuu ikinä yllätyksenä heh)
Vastaa Viestiin