KDJ 95 etuperä ja moottori
Valvoja: Käyttäjä
KDJ 95 etuperä ja moottori
Moi, tuli tuossa jokunen kuukausi sitten hankittua tuollainen KDJ 95 perheen ykköspeliksi.
Muuten on mennyt aika kivasti, mutta kun tehtiin huoltoa niin etuperän öljynpoistopropun magneetista löytyi kokonainen tasauspyörästön pikkurattaan hammas.
Ajossa en ole huomannut mitään erikoista ja maastossa ei ole käyty, eikä muutenkaan ole revitelty. Hiukan ihmetyttää miten sellainen voi lähteä irti?
Toinen jännä ominaisuus on kun kylmällä moottorilla lähtee ajelemaan niin kuuluu aikalailla terävä naputus koneesta ja kun kone tulee täyslämpöiseksi niin ääni loppuu kun veitsellä leikaten, Toyotalla sanoivat että on vain ominaisuus.. Onko kellään kokemuksia moisesta?
(itse en ole ajanut kuin vain tällä yhdellä 3,0 d-4d koneella olevalla autolla)
Muuten on mennyt aika kivasti, mutta kun tehtiin huoltoa niin etuperän öljynpoistopropun magneetista löytyi kokonainen tasauspyörästön pikkurattaan hammas.
Ajossa en ole huomannut mitään erikoista ja maastossa ei ole käyty, eikä muutenkaan ole revitelty. Hiukan ihmetyttää miten sellainen voi lähteä irti?
Toinen jännä ominaisuus on kun kylmällä moottorilla lähtee ajelemaan niin kuuluu aikalailla terävä naputus koneesta ja kun kone tulee täyslämpöiseksi niin ääni loppuu kun veitsellä leikaten, Toyotalla sanoivat että on vain ominaisuus.. Onko kellään kokemuksia moisesta?
(itse en ole ajanut kuin vain tällä yhdellä 3,0 d-4d koneella olevalla autolla)
Onkos tuossa täyttö proppu kopassa???
Jos on niin jollain gynekologin otteillahan siitä näkisi(?) ne pikkurattaat kun pyörittelee perän vaikka kardaanista kohalleen,ja sen jälkeen hitaasti toisesta pyörästä niin että tasaus pyörästö pyörii eli etunakit ilmassa,ja keskilukko kiinni.
Vai hä????Tai sitten vaan avaa sen kopan,jos se on aukaistavaa mallia.
Jos on niin jollain gynekologin otteillahan siitä näkisi(?) ne pikkurattaat kun pyörittelee perän vaikka kardaanista kohalleen,ja sen jälkeen hitaasti toisesta pyörästä niin että tasaus pyörästö pyörii eli etunakit ilmassa,ja keskilukko kiinni.
Vai hä????Tai sitten vaan avaa sen kopan,jos se on aukaistavaa mallia.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Täyttöpropun kautta en päässyt näkemään tasauspyörästön rattaita, poistoreiästä näki tosiaan ne pari suoraan kun etsi kolon josta ne näkyi ja piti renkaista kiinni ja pyöritti kardaania. Täytyis olla jokin pieni peili tai endoskooppi jotta pääsis katselemaan loput rattaat.
Murikka on mallia keskeltä halkaistava ja ennen kuin sen saa halkaistua niin on se purettava pois paikoiltaan..
Joo, niin tuntuu pitävän pärinää.. ja varsinkin nyt kun on kylmää niin se ei lopu vaikka kone on mittarin mukaan lämmin.
Eli tää kylmäkäyntipiiri on ilmeisesti ilmanlämpötilasta riippuvainen eikä koneen lämmöstä?
Syylärin peittämisellä ei tunnu olevan vaikutusta muuta kuin nopeuttaa lämmön nousua normaaliin.
Tänään oli lämpötila nollassa ja ääni loppui hiukan ennen kuin viisari oli normikohdalla.
Murikka on mallia keskeltä halkaistava ja ennen kuin sen saa halkaistua niin on se purettava pois paikoiltaan..
Joo, niin tuntuu pitävän pärinää.. ja varsinkin nyt kun on kylmää niin se ei lopu vaikka kone on mittarin mukaan lämmin.
Eli tää kylmäkäyntipiiri on ilmeisesti ilmanlämpötilasta riippuvainen eikä koneen lämmöstä?
Syylärin peittämisellä ei tunnu olevan vaikutusta muuta kuin nopeuttaa lämmön nousua normaaliin.
Tänään oli lämpötila nollassa ja ääni loppui hiukan ennen kuin viisari oli normikohdalla.