Sivu 1/1
hj61 ja pari kysymystä...
Lähetetty: Pe Joulu 17, 2010 11:25 pm
Kirjoittaja pikku-matti
Ostin tutulta 3v seisseen melkein kokonaan hitsatun projekti hj:n ja pari kysymystä on tullut mieleen.
Moniko lehtiset jousipakat vakio alustassa on kun omassa on takana 9 lehteä ja edessä 7 ja tuntuu aika kivireeltä...?? riipuja on pidennetty.
Toisekseen kuinka nopeasti pitäis koneen lämpöjen nousta?? käytin omaani 20min ja lämpömittari ei noussut oikeastaan yhtään,ulkona -8,verho ei ollut syylärin edessä,
ylävesiletkukaan ei lämminyt,taitaa siis termari toimia...sisälle puhalsi haaleaa.
Suoraruiskuhan lämpenee hitaammin,mutta kuulostaako normaalilta??
Niin ja kuuluuko etu kallistuksenvakaajan ja rungon kiinnikkeen välissä olla "koiranluu" kun omassani on 25cm väliä vai onko tässä joku väärä vakaaja paikallaan?
T: Matti
Lähetetty: La Joulu 18, 2010 9:33 am
Kirjoittaja hj60
Ainaki 2h pitäs lämmeä suht nopeasti, en tiiä tuosta 12H-T:stä tarkemmin.
Siinä kallistuksenvakaajassa on semmoset tapit koiranluun vastineena, uuet vastaavat voi tehä vaikka kierretangosta ja sen päälle sopivasta putkesta, ja kumit molempiin päihin molemmin puolin.
Lähetetty: La Joulu 18, 2010 9:35 am
Kirjoittaja A-P
*Hj on kivireki
*Minulla on pahvi syylärin edessä eikä lämpömittari nouse edes motarinopeuksissa kuin hiukka ensimmäisen neljänneksen yläpuolelle. Lämppäristä tulee motarilla tosi kuumaa. Ei se tyhjäkäynnillä "kuumene".
Lähetetty: La Joulu 18, 2010 2:59 pm
Kirjoittaja Lumimies
Mulla on se rullaverho kesät talvet syylärin edessä. Ei meinaa lämmetä edes kesällä.
Lähetetty: La Joulu 18, 2010 4:40 pm
Kirjoittaja Gravehill
Lumimies kirjoitti:Mulla on se rullaverho kesät talvet syylärin edessä. Ei meinaa lämmetä edes kesällä.
Kyl on termaris vikaa vikaa..
Mulla ei oo edes pahvia keulalla ja silti kopis tarkenee näillä keleillä. Mut kyl toi 12h-t lämpiää hitaammin verrattuna 2h:hon. Mut ei se siitä kylmää autoa tee.
Lähetetty: La Joulu 18, 2010 5:36 pm
Kirjoittaja pikku-matti
Siinä kallistuksenvakaajassa on semmoset tapit koiranluun vastineena
Täytyy huomenna ajella tallile ja nikkaroida jonkinlaiset tangot paikalleen...mitens sopiiko lj:n mekaaninen vinssi hojoon vai onko läjässä ulosoton kardaani eri puolella?
Lähetetty: Su Joulu 19, 2010 10:17 pm
Kirjoittaja sami
soppii lj:n vinssi hojoon.
Lähetetty: Ti Tammi 04, 2011 10:30 pm
Kirjoittaja turbo hojo
61 lämpenee aika hitaasti varsinkin jos annat auton vaan käydä tyhjäkäyntiä, 15min ajamisen jälkeen pitäs jo lämmöt olla piolenvälin paikkeilla tai vähän alle, ilman sitä verhoakin. jos ei meinaa lämmetä niin vaihda uusi termostaatti..
ja kallistuksenvakaajan ja rungon väliin kuuluu ns:koiranluut.. 10mm jenkatangosta saa tehtyä hyvät..
Lähetetty: Ke Tammi 05, 2011 9:42 am
Kirjoittaja Hessu
ja jos kierretangosta ei jaksa tehdä vakaajan yhdystankoja, niin esim. Roodogsilta saa uusia tankoja kaikkine hilppeineen. Tais maksaa 10€/kpl kun muitakin osia tilailin sieltä. Saman hintasia oli myös tangot taakse.
Lähetetty: Ke Tammi 05, 2011 10:04 am
Kirjoittaja A-P
Jollapaku kirjoitti:Mut kyl toi 12h-t lämpiää hitaammin verrattuna 2h:hon. Mut ei se siitä kylmää autoa tee.
Ei tosiaan ole kylmä, riippumatta siitä kysyjän lämpömittarin näyttämästä. Mutta tyhjäkäynnillä saa rouskuttaa liki maailman tappia ennen kuin alkaa lämmintä hönkymään. Autohan on tehty ajettavaksi, eikä tyhjää käytettäväksi...

Lähetetty: Ke Tammi 05, 2011 1:09 pm
Kirjoittaja Hessu
Itteä on ihmetyttänyt 12H-T:ssä ja nyt 3B:ssäkin että minkäs vuoksi se lämpötila putoaa tyhjäkäynnillä puolesta välistä asteikkoa asteikon alkupäähän. En kyllä muista mitään muun merkkistä autoa missä vastaavaa tapahtuisi.
Lähetetty: Ke Tammi 05, 2011 1:18 pm
Kirjoittaja Tourinki
Melkein järkiään kaikki dieselit jäähtyy tyhjäkäynnillä. Ja mitä tuoreempi niin sitä nopeammin lämmöt tippuu.
Lähetetty: Ke Tammi 05, 2011 9:02 pm
Kirjoittaja pikku-matti
koiranluut.. 10mm jenkatangosta saa tehtyä hyvät..
Koiranluut jo tekaisinkin,tosin 16mm kierretangosta,mutta kuitenkin.
Lämpöjä en oo pääsy vielä ajossa kokeileen kun on käyttöpoistossa,työt haittaa sen verran harrastusta,että saattaa olla ne talviajot vasta ens talvena edessä
Vaikka eipä tuossa nyt enään isompia olis...pidemmät iskarit ku löytää,heittää takaluukun paikalleen,maalaa ja katsastaa
