Sivu 1/2
hdj 80:sen kulutus
Lähetetty: Ti Marras 30, 2010 8:01 pm
Kirjoittaja asmove
Lähetetty: Ti Marras 30, 2010 8:28 pm
Kirjoittaja Tommo__79
koitas arvata? vastustaa aika paljon kuitenki nuo perien öljyt esimerkiks, korostuu etenkin lyhyessä/kaupunkiajossa

Lähetetty: Ti Marras 30, 2010 8:46 pm
Kirjoittaja Mika.T
Normaalia tällasilla pakkasilla.
Mulla samanlainen automaatilla ja 35"lla syö myös 15-16l/100km
HDJ 80:sen kulutus
Lähetetty: Ke Joulu 01, 2010 6:51 pm
Kirjoittaja asmove
olisihan se pitänyt tietää kun vaihdoin alkutalvesta 33.12,5-15 allterrainit
Lähetetty: Ke Joulu 01, 2010 7:15 pm
Kirjoittaja kiilax
Jees,n.16 litraa hotkii täälläkin kaupunkiajossa pakkasella.
Juju on siinä, että jäykkyyttä ei huomaa kun voimaa ON!!
Hdj 80 A -94.
Re: HDJ 80:sen kulutus
Lähetetty: Ke Joulu 01, 2010 7:58 pm
Kirjoittaja Antsa
asmove kirjoitti:olisihan se pitänyt tietää kun vaihdoin alkutalvesta 33.12,5-15 allterrainit
Plus se mittari"virhe" eli matkamittari pyörii isommilla renkailla hitaammin.
Joka tapauksessa sitä naftaa nyt vaan palaa talvella ihan sikana.
Lähetetty: Ke Joulu 01, 2010 9:20 pm
Kirjoittaja Mika.T
Jep...
Mullakin mittarin näyttäessä 80kmh todellinen nopeus on 90kmh.
Samoin matkamittari valehtelee aika tarkasti 20% alakanttiin.
Voimaahan noissa ei oikeasti kummosesti ole.

hdj 80:sen kulutus
Lähetetty: To Joulu 02, 2010 5:45 am
Kirjoittaja asmove
sama juttu kun ajaa 80km/h todellinen nopeus on 86km/h GPS:llä mitattuna
HDJ 80 VX -92
Lähetetty: La Joulu 04, 2010 9:51 am
Kirjoittaja Hessu
Onko joku koittanut paljonko putoaa hodarin talvikulutus synteettisillä perä- ja vaihteistoöljyillä? Maksaiskohan ne itsensä takasin??
Lähetetty: La Joulu 04, 2010 2:31 pm
Kirjoittaja Mika.T
Suurimman vaikutuksen taitaa saada ns. part time kit:llä
Eli muuttaa auto takavetoiseksi.
Mutta vastaavasti kadottaa nelivedon etenemisen normaali talviliikenteessä. Ja alkaa se napalukkojen pyörittely nelivetoa tarvittaessa.
Lähetetty: La Joulu 04, 2010 10:12 pm
Kirjoittaja hj60
Voihan part-timen laittaa ilimanki napalukkoja. Säästää rahaa, ja napikset on kuitenki auki, jos joskus tarttee yhtäkkiä nelivetoa. Turhaa painoaki niistä tulee....
Lähetetty: La Joulu 04, 2010 10:40 pm
Kirjoittaja Mika.T
Voi toki mutta taitaa mennä se suurin hyöty ohi kun etupään voimansiirto pyörii ilman napalukkoja kuitenkin kokoajan mukana
Lähetetty: Ma Joulu 06, 2010 1:31 pm
Kirjoittaja Hilari
Hessu kirjoitti:Onko joku koittanut paljonko putoaa hodarin talvikulutus synteettisillä perä- ja vaihteistoöljyillä? Maksaiskohan ne itsensä takasin??
tuohon kulutus hommaan en osaa sanoa, mutta ainakin viimetalvena kun pakkanen hiipi yli 30 asteen, meni tavallinen 80w90 peräöljy (saavutti jähmepisteen)niin jäykäksi, että auto seisoi hyvin ilman käsijarrua jyrkässäkin mäessä vaikka kunnon lenkki oli ajettu -> auto talliin ja roput pois ja annoin vähän toholla lämpöä, että sain vaseliiniksi menneet öljyt pois ja tilalle synteettistä peräöljyä, shell trans axle oil 75w90 ja auto oli kuin eri peli ,ei pannut hanttiin aamulla vaikka pakkanen kävi lähellä 40 astetta.
suurin hyöty tulee varmasti paremmasta voitelusta kunnon öljyillä, joissa jähmepiste on huomattavasti tavallisia vetopyörästö-öljyjä alhaisempi ja samalla kai se dieselin kulutuskin pienenee hieman, mutta syönti kohdallaan pakasilla
muistaakseni tuo kannu transaxle oilia oli hinnaltaan 2-2,5 kertainen tavalliseen peräöljykannuun verrattuna
Lähetetty: Su Joulu 12, 2010 12:27 pm
Kirjoittaja Hoosuu
Talvilaadun dieselpolttoaine 10% heikompaa lampöarvoltaan verrattuna kesälaatuun ja arktien lienee vielä kehnompaa!!!!!!!!!!
Lähetetty: Pe Joulu 17, 2010 8:09 pm
Kirjoittaja Hojomies
Juu talvilaatua ryyppää enempi!
Ja eikös se niin ole että kaikki menee mitä tankkiin laittaa,pilkkuja myöten
