Sivu 1/3
pinionin laakerit
Lähetetty: Pe Syys 16, 2005 8:23 pm
Kirjoittaja oskari4x4
Olis kohta lakeri vaihdot edes ja takana. Pystyykö tekemään alta käsin vai pitääkö ryhtyä punnertamaan? tarvitseeko erikoistyökaluja?Mistä parhaalla hinnalla uudet laakerit?
Lähetetty: Pe Syys 16, 2005 9:53 pm
Kirjoittaja hector
Altapäin on lähdettävä liikkeelle

, mutta jos aattelit makuultaan ottaa perämurikan irti niin kannattaa ensin käydä punttisalilla.
Tamgearsista saa laakerit ja stefan. Krymppiholkin joutuu toyotalta hakemaan.
Lähetetty: La Syys 17, 2005 8:05 pm
Kirjoittaja Gravehill
hector kirjoitti:Altapäin on lähdettävä liikkeelle

, mutta jos aattelit makuultaan ottaa perämurikan irti niin kannattaa ensin käydä punttisalilla.
Tamgearsista saa laakerit ja stefan. Krymppiholkin joutuu toyotalta hakemaan.
On ollu täs parin viime kuukauden aikana 7-8 kertaa hojon murikka kädes ja joka kerta irrotusasento: maaten ja vaikka oonkin tällänen kukkakeppi niin ei se mun miälestä niin painava oo etteikö se jokapojalta onnistuisi
No asiaan: minkänäkönen mötikkä se on tuo krymppiholkki? onko se muuta kuin lukkoakselis?
Edit:Niin mä oon rassannu vaan tollasta avointa perää ja LSD mallista..

Lähetetty: La Syys 17, 2005 8:39 pm
Kirjoittaja hector
Nostan hattua sille makuulla työskentely asennolle
Krymppiholkki on sama asia kuin välihylsy joka on laakereiden välissä. Birfield.com:ssa olevien ohjeiden mukaan se (spacer) on kertakäyttö kamaa. Eli jos löysää mutterin tai vetää momentin yli niin välihylsy pitäisi uusia

Itse olen näin toiminut kun en muutakaan tajua. Jos joku haluaa niin mulla löytyy 3 käytettyä välihylsyä eli krymppiholkkia.
Ao. kuvassa "krymppiholkki". Sehän on uutena erinäköinen ja se "pullahtaa" ja painuu kasaan kun vedetään pinionin laakerit oikeaan momenttiin.
Miksi Jollapaku olet noin monta kertaa ottanut sen perämurikan irti?
http://www.birfield.com/modules.php?nam ... age&pid=77

Lähetetty: Su Syys 18, 2005 8:16 pm
Kirjoittaja Gravehill
hector kirjoitti:Nostan hattua sille makuulla työskentely asennolle
Krymppiholkki on sama asia kuin välihylsy joka on laakereiden välissä. Birfield.com:ssa olevien ohjeiden mukaan se (spacer) on kertakäyttö kamaa. Eli jos löysää mutterin tai vetää momentin yli niin välihylsy pitäisi uusia

Itse olen näin toiminut kun en muutakaan tajua. Jos joku haluaa niin mulla löytyy 3 käytettyä välihylsyä eli krymppiholkkia.
Ao. kuvassa "krymppiholkki". Sehän on uutena erinäköinen ja se "pullahtaa" ja painuu kasaan kun vedetään pinionin laakerit oikeaan momenttiin.
Miksi Jollapaku olet noin monta kertaa ottanut sen perämurikan irti?
No hemmetti, sitä taas viisastu pikkusen
Niin tosta murikan irrottamisesta, kun tuli hommattua erään siuntiolaisen tojogurun avustuksella lokkeri tonne perään, mutta ikävä kyllä se on temppuillu heti alusta alkaen(siis se lokkeri

) ja siitä johtuen noita murikan irrotus/jotain säätöä/murikka kiinni/koeajolle on kertynyt niin monta ettei oo enää pysyny laskuis mukana.. Tällä hetkellä paikoillaan on avoin murikka ja lokkerimurikka auton takalousteris odottamas jotain jatkotoimenpiteitä..kun vaan tietäis että mitä..
Lähetetty: Ma Syys 19, 2005 4:39 pm
Kirjoittaja jjtp
mikäs siinä ez-lokerissa on mättänyt?
jos välykset on "toloranssissaan" ja oikein kasattu,siis c-klipsit paikallaan niin mikä pystyy olla pielessä?
Lähetetty: Ma Syys 19, 2005 8:35 pm
Kirjoittaja Gravehill
jjtp kirjoitti:mikäs siinä ez-lokerissa on mättänyt?
jos välykset on "toloranssissaan" ja oikein kasattu,siis c-klipsit paikallaan niin mikä pystyy olla pielessä?
Nii-in, sen minäkin haluaisin tietää että mikä voi olla pielessä noin yksinkertasessa laitteessa. Multa on ainakin jo järki loppunu ton vehkeen kans.. kasaukselle on maken siunaus että oikein pitäis olla..
Toihan oli kun mä sen ekan kerran laitoin kiinni, sellanen että se ei vapauttanu ollenkaan eli oli lukko päällä koko ajan. No sen sai pelittämään kun keskitapille teki noin:

tällä virityksellä pelas kuukauden ihan ok, kunnes sitte ykskaks alko temppuilemaan, piti pauketta aivan suoraan ajaes yms. viimesimmäs kokeilus jäin tonne pellolle kun ei veto menny pyörille asti ts. perä loksutti niin kuin kaartees mutta mitään muuta ei sitte tapahtunukkaan?!! Eihän ton pitäis periaattees olla ees maharollista että veto loppuu molemmilta pyöriltä?
Päällisin puolin lokkerin osat on aivan ok kunnossa.. Perhana kun ei tääläpäin kellään muulla oo automaagilokkeria niin ei tierä yhtään kuinka sen pitäis oikeen aikuisten oikeesti pelittää.
Hyviä ideoita otetaan vastaan..
Lähetetty: Ma Syys 19, 2005 9:33 pm
Kirjoittaja Vieras
onkos se lukko nyt sulla irrallaan?
eli pystytkö laittaa kuvia itse lukon osista?
Lähetetty: Ma Syys 19, 2005 9:36 pm
Kirjoittaja jjtp
hups lipsahti nyybinä toi oli multa!
Lähetetty: Ti Syys 20, 2005 5:23 pm
Kirjoittaja Gravehill
Tossa olis muutama foto:
Kuuluiskohan ton tapin vastata tohon uran pohjaan asti? kuten alla olevasta kuvasta näkyy niin mulla on hinkannu pelkästään reunoihin..

Lähetetty: Ti Syys 20, 2005 5:49 pm
Kirjoittaja jjtp
sen tapin pitääkin ottaa pelkästään niihin reunoihin,otas sellanen kuva missä tappi puuttuu ja missä näkyy se tapin reikä.(kun ne sisimmäiset limput on päälekkäin)
kun toi oli kasassa niin jäikö kuinkapaljon keskirakosta tohon sisimmäisille limpuille?.
onko siitä perämurikasta koskaan katkennut pinjoni missä toi lukko oli kiinni.(kun näkyin jonkinlaista kulumaa ton alimmaisen poskilimpun kaulalla.(jos perä rikkoutuu niin se murikka saattaa kärsiä)
Lähetetty: Ke Syys 21, 2005 9:18 pm
Kirjoittaja Gravehill
Ei oteta kuvia vähään aikaan, lokkeri lähti tänään Siuntioon..
Ei mun tietääkseni oo pinjoni katkennu. Kyllä vain limppujen väliin 2-3 millin rako (muistaakseni) jäi.
Lähetetty: Ke Syys 21, 2005 9:56 pm
Kirjoittaja larsg
kuvasta puttuu ne pienet tapit ja jouset - kai ne oli asennettuna??
Lähetetty: To Syys 22, 2005 7:31 pm
Kirjoittaja Gravehill
larsg kirjoitti:kuvasta puttuu ne pienet tapit ja jouset - kai ne oli asennettuna??
Ou jees, kyllä ne oli asennettuna. Ei vaan jaksanu kuvaa varten niitä asennella..
Lukosta...
Lähetetty: Pe Syys 23, 2005 2:10 pm
Kirjoittaja BJ40
Kattokaapas myös ne "kupit" jotka tulee ristitappia vasten siis vetarin ja ristitapin väliin, mun EZ:tassa ne oli liian paksut. kantoivat vetarin päähän, muistaaksen ristitapin ja "kupin" välys oli luokkaa 20 kymppiä.
Mittailkaa molemmat lukon puoliskot aukeavat saman verran, lukon ollessa auki riittää 20 kymppiäkin välykseksi, Korjaaminen onnistuu laakereilla passaamalla.
sitten vielä se oleellisin asia, onko nen molempien puoliskojen ristitapin "urat" samoilla mitoilla, niissäkin oli siinä mun maanantaimallissa 2mm:n heitto, mistä johtuen lukossa toinen puoli aina kytkettynä, ei siis auennut ollenkaan, ja ainoastaan toinen puoli aukesi, piti helvetillisen paukkeen. ja lukon toiminta oli täysin epälooginen.