Sivu 1/1

HJ-61 - neliveto ei pysy päällä

Lähetetty: La Marras 20, 2010 11:44 am
Kirjoittaja A-P
Nyt kun tuli tarvetta käyttää nelivetoa ihan tin päällä, niin ei kytkeydy, vaan paukuttelee kovin ikävästi jakoaskissa.
Saakelin alipaineet! :evil:
Olisko se kalvo siellä nelivetoa kytkevässä kellossa hapan?
Miten näissä dieseleissä hoksaa painevuodot, kun ei kerran puhastrusprayllä? Painetta letkuun, ja saippuavettä tietty!

Lähetetty: La Marras 20, 2010 12:51 pm
Kirjoittaja hj60
Vauhissako kokeilit? Olihan napalukot kiinni? Vai miten "paukuttelee"?

Re: HJ-61 - neliveto ei pysy päällä

Lähetetty: La Marras 20, 2010 2:45 pm
Kirjoittaja r2ree
A-P kirjoitti: Miten näissä dieseleissä hoksaa painevuodot, kun ei kerran puhastrusprayllä? Painetta letkuun, ja saippuavettä tietty!
Jos saat alipainemittarin kytkettyä siihen jollain tapaa. Tuohan on semmonen, että pitäs syntyä alipaine eikä siitä paljoa päästä. Kalvo itessään on helpohko vaihtaa. Taitaa päästä lattian kautta kätsimmin

Vilkkuuko valo?

Lähetetty: La Marras 20, 2010 11:02 pm
Kirjoittaja IironSika
Valitettavasti oireet kyllä sopii myös vaurioituneeseen etuvedon kytkentäholkkiin. Mulla vika oli siinä, kun nelivedolla vähänkään vedätettäessä paukahtaen hyppi yli ja alipaine yritti painaa takaisin.

Lähetetty: Su Marras 21, 2010 1:46 pm
Kirjoittaja A-P
No mää jo arvelin niitten veronpalautusrahojen menevän johonkin hyödylliseen. Niinku nyt esmes laatikkoremppaan. :?
Ja kun kerran jakoaskin aukoo, niin tartteehan se samalla kytkin vaihtaa, ja siinä sivussa pääaskin laakerit laitella... :lol:
No, menen tallille hutkimaan, niin selvinnee onko pelkkää alipaineen puutetta. Meinaan, sammuukin aika viiveellä (monta sekuntia) avaimen käännön jälkeen.
Eikös jakoaski ole sama kautta linjan koko HooJiin historian? Eli keppinelivedon osat sopivat?

Lähetetty: Su Marras 21, 2010 10:08 pm
Kirjoittaja hj60
Neli- ja viisvaihteisessa jakiksen etukuoren kiinnityspulteissa (jaossa/määrässä) päälootaan oli kai joku ero, ja välipyörästön akseli muuttuu 34 mm -> 38 mm, tai jotenki silleen nyt ulkomuistista pikaseen.

Olikohan tuo pulttihomma niin että jos viisvaihteisen kuoren laittee nelivaihteiseen, niin yks pultinreikä jää yli ja päälootan öljyt lirisee siittä jakolootaan.

Kele ku ei oo ko vaan noita nelivaihteisia kokonaisia paketteja, niin ei ovi oikein tarkistaa.

Lähetetty: Ke Joulu 15, 2010 6:33 am
Kirjoittaja A-P
Nelivedon kytkeytymisongelmakin hiukka hahmottui, kun tukin nelivedolle menevän alipaineletkun lukkopihdeillä, niin alkoi moottorikin sammumaan liki virtalukon liikkeitä noudattaen.