Sivu 1/2
bj40 moottori ongelma
Lähetetty: La Marras 13, 2010 8:28 pm
Kirjoittaja metsästäjä
nyt kävi silleen et rupes moottori käymää kolmella ja luulin ekaks et leikkas suutin kiinni ku kuulu sellanen vaimea nakutus..mut sit se nakutus kyllä katos josain välisä..no kone senkun nilkutti kolmella ja rupesin koneen käydessä yksitellen testailee aukasta suuttimelle tulevia putkia ja yhen putken aukasu ei vaikuttanu koneen käyntii..no vaihdoin siihen suuttimen ku sattu oleen ylimääräisä ja ei vaikuttanu..no sitte vaihdoin vielä yksien suuttimien paikkoja ja aina se kolmos sylinteri nilkuttaa..mikä avuksi?? ja mikä ois veikkaus onks muilla ollu saman tyylisiä ongelmia. varmaan seuraavaksi ruveta puristus paineita mittailee ja jne..? ja auto bj 40 vm80 3.0 diesel.
Lähetetty: Su Marras 14, 2010 2:05 am
Kirjoittaja Jappi
No lähes varmaan jo alkaa löytyä puristuksista vikaa.Mikäli ei ole pumppu sitten hajonnut.Muuta vaihtoehtoa ei oikeastaan ole...
Jos tulee sillekin käymättömälle pytylle polttoaine normaalisti kuten muillekin niin kansi auki ja katsomaan mitä se yksi sylinteri söi.
Lähetetty: Su Marras 14, 2010 9:31 am
Kirjoittaja metsästäjä
noniin nyt ois puristus paineet mitattu ja kaikissa muissa sylintereissä oli noin 19 kiloa painetta ja siinä nilkuttavassa noin 15 eli ei aivan horo mut paljon uupuu..no ajatuksissa on ollu täydellinen kone remppa niin nyt tuli sit tosi hyvä syy tehdä se. harmi vaan ku kesken metsästys kauden mut eipä se auta..tuosa mittarisa oli nyt noita yksikkö vaihtoehtoja barista kiloon ja jne..mut laitoin nuo kiloina..jos vaikka joku osaa päätellä jo jotain niistä.
Lähetetty: Su Marras 14, 2010 9:46 am
Kirjoittaja metsästäjä
niin ja vielä tuosta kone rempasta..puoli vuotta sitten kyselin paikalliselta yrityksestä niin kahtovat koneelta että saa ylikoon mäntiä ja putket on niin vahvat että voi porata. onko muilla rempan tehneillä kokemuksia?? kiitos
Lähetetty: Su Marras 14, 2010 1:15 pm
Kirjoittaja sku
Kannattaa varmaan kumminkin kattoo onko venttiilikoneisto ottanu itteensa ennenkun aukasee koko konetta.
Lähetetty: Su Marras 14, 2010 2:32 pm
Kirjoittaja Antsa
Savuttaako se valkosavua,joka häviää kun sitä suutinputkea löysää???
Ja ootko kattonu ettei siellä pumpun luona ole Pa vuotoa,putki murtunut,tai vuoto siellä takaiskun,ja pumpun välissä.
Lähetetty: Su Marras 14, 2010 5:23 pm
Kirjoittaja metsästäjä
no nii nyt syy selvisi..otin kannen auki ja kolmosen männästä pala irti..siinäpä se syy oli...no sit purin kaikki ja huomena lähtä tilailee osia..ja kyselee koneistuksia..
Lähetetty: Ke Marras 17, 2010 6:59 pm
Kirjoittaja metsästäjä
täs osia ootellesa selaillu ja hakenu tietoa kasaamisesta niin nuo momentit löysin mut onks kannella järjestystä kiristämisen suhteen?? jos joku osais neuvoa?
Lähetetty: Ke Marras 17, 2010 7:02 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
metsästäjä kirjoitti:täs osia ootellesa selaillu ja hakenu tietoa kasaamisesta niin nuo momentit löysin mut onks kannella järjestystä kiristämisen suhteen?? jos joku osais neuvoa?
Lähtee keskeltä ja menee ympyränä kohti kannen päitä.
http://kayttaja.1g.fi/TEC/BJKansi.jpg
Lähetetty: Ke Marras 17, 2010 7:06 pm
Kirjoittaja metsästäjä
Lähetetty: Ke Marras 17, 2010 7:07 pm
Kirjoittaja metsästäjä
okei kiitos tiejoista..
Lähetetty: To Marras 18, 2010 10:27 am
Kirjoittaja JF
Näyttäisipä äkkiseltään siltä, että on männänrenkaasta pala puhaltunut ylös männän päälle. Kuvat ovat vähän epäselviä, onko siinä männän pinnassa sellaisia metallipalan toistuvasta hyppimisestä jääneitä takoutumisjälkiä? Eli männänrenkaan ura on pettänyt ja itse rengas alkanut heilua hulluna yhä kasvavassa kolossaan kunnes on pätkä päätynyt palotilaan. Tästä kielisi erityisesti tuo kuvan yläreunassa näkyvä musta aukko männän ulkoreunalla.
Olen yhden 13B-koneen nähnyt vaurioituneen samalla tavalla (itse asiassa se seisoo vieläkin hallin nurkassa odottamassa elvytystä).
Lopullisestihan tuo selviää kun otat öljypohjan pois, irrotat kiertokangen ruuvit ja vetäiset männän ylös kolostaan. Huomioi sitten kaikkien osien alkuperäiset asennot ennen purkamista!
Lähetetty: Su Marras 28, 2010 7:05 am
Kirjoittaja metsästäjä
joo on siinä männän päällä sellasia metalli palan takoutumisesta tulleita jälkiä..ja parempi tutkailu mäntään niin kyllä tuo sun teoria taitaa pitää paikkansa..nyt ois kaikki osat melkein saatuna..kannen saa tiistaina ja sit selviää loppu lasku osista..saa tieten toista tonnia varata rahaa.. mut nyt saa aloittaa kasailua jo pikkuhiljaa..
Lähetetty: Ti Marras 30, 2010 6:34 pm
Kirjoittaja metsästäjä
perkule ku tuli vastaan vähä uus ongelma..pesin osia ja noi nokka akselin kupit mihin työntötangot tulee alapäässä niin yhessä oli aika syöpymiä tai jotain ja oli kuluneen näkönen ja rupesin sit nokka akselista tutkii niin sen nokka oli myös aika kulahtanu..mittasin nokkien korkeuden tönärillä ja se oli 1mm kulunu..no samallahan se kulmakin muuttuu aika paljon..eli ihmetytti kovasti ja yhdessä toisessa kupissa ja nokka akselin nokassa oli myös hyvin hyvin vähä nähtävissä kulumista / syöpymistä. No sattui tallin takana oleen toinen vanha moottori josta ajattelin irottaa nokka akselin ja myös ne kupit..niin helvata siinä oli täysin samat nokat ja kupit syöpyny ja kulunu..eli yks nokka/kuppi aika paha ja sit se toinen hyvin hyvin vähä..mikä ei haittais. niin ihmetyttää kyllä tosi paljon et miten voi olla kahessa koneessa täysin samat viat??? itse tangot on hyvät ja suorat. onko muilla ollu samanlaisia??tieten ainoa mahollisuus täyttö hitsaus ja hionta ja ehyet kupit tilalle..laitan pari huonoa kuvaakin kohta. toivottav asti tuosta ymmärtää kaiken...
Lähetetty: Ti Marras 30, 2010 6:43 pm
Kirjoittaja metsästäjä