Sivu 1/1
Onko tässä nyt naparempan paikka?
Lähetetty: La Marras 13, 2010 9:53 am
Kirjoittaja Heering80
Tuolla auton alla ryömiessä huomasin, että apparin puolen napa (ainakin) oli aika kostean näköinen. Sitten selailin foorumia, ja ymmärsin, että vetarin stefa saattaa näissä "tyyppivikana" ruikkia peräöljyjä napaan. Alla kuva pallosta.
Mikäli tuossa on tarvetta toimenpiteille, niin osaisitteko neuvoa, kuka osaisi pääkaupunkiseudulla hoitaa homman hyvin, ja järkihintaan?
Tämä kuskin puoleinen pallo oli mielestäni paljon terveemmän näköinen. Auton huoltohistoriasta tiedän sen verran, että kuskin puolelle vastaava operaatio on suht hiljattain tehty.

Lähetetty: La Marras 13, 2010 10:18 am
Kirjoittaja pemaripoju
noi tahtoo aina tihkutella, vaikka laittais kaikki uusiksi, ja vaikka mitkä "parannetut" stefat. tai kyllä ne rempan jälkeen puoli vuotta voi pysyä täysin kuivana...
Lähetetty: La Marras 13, 2010 11:48 am
Kirjoittaja 4x4_88
Mullaki vuotaa BJ:ssä vähintääkin yhtä reilusti. Ihan renkaaseen tippasee, jos akseli on vähänkin kallellaan. Oon vaan tarkistanu välillä peräöljyn määrän. Katsastuksessa ei tuosta vuodosta ole sanottu mitään.
Lähetetty: La Marras 13, 2010 7:37 pm
Kirjoittaja burton
siel kääntökuulas on vaseliinia sisäl runsaasti joka itsessään jättää jo aavistuksen kosteaks tuon kuulan.
tuo vuoto on vielä niin pieni että ei kannata tehä mitää, jollei ole mitää muuta tarvetta aukoa pyörännapaa.
sitte tarttee vaihtaa se vetarin stefa kun auto parkissa ja öljyt valuu vanteesee ja maahan asti.
tarkasta öljyt varuilta, ja voihan ne kääntöpäät purkaa ja vaihtaa vaseliinit, ei siitä haittaa ole.
Lähetetty: Su Marras 14, 2010 2:26 pm
Kirjoittaja Antsa
Joo ei vielä ole tarvetta tehdä mitään.Pidä vaan huolta että perässä on riittävästi öljyä,ja sitä vassua voi lisätä sinne napaan,navassa olevasta neliökannalla olevasta tulpasta.
Lähetetty: Ma Joulu 13, 2010 9:07 pm
Kirjoittaja joppe
kannattaa vaihtaa myös pronssiholkki stefan vaihto ei riitä.itellä hiluxis vaihdettiin ensin stefa n.10000km jälkeen napa vuoti taas, kun prossiholkki vaihdettiin vuoto lakkas ja eikä ainakaa vielä vuoda.
Lähetetty: Ma Joulu 13, 2010 9:29 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
joppe kirjoitti:kannattaa vaihtaa myös pronssiholkki stefan vaihto ei riitä.itellä hiluxis vaihdettiin ensin stefa n.10000km jälkeen napa vuoti taas, kun prossiholkki vaihdettiin vuoto lakkas ja eikä ainakaa vielä vuoda.
Hölömööhän se on pelekkää stefaa vaihtaa,uus stefahan porsii aika nopeesti mikäli kulunutta holkkia ei vaihdeta.
Mikäli vetarissa on ura"ainakin useemmissa -70luvun kamppeissa"niin sillon kantsuis laittaa se elävämpihuulinen stefa akseliputkeen
Lähetetty: Ke Joulu 15, 2010 8:56 pm
Kirjoittaja joppe
Käyttäjä kirjoitti:joppe kirjoitti:kannattaa vaihtaa myös pronssiholkki stefan vaihto ei riitä.itellä hiluxis vaihdettiin ensin stefa n.10000km jälkeen napa vuoti taas, kun prossiholkki vaihdettiin vuoto lakkas ja eikä ainakaa vielä vuoda.
Hölömööhän se on pelekkää stefaa vaihtaa,uus stefahan porsii aika nopeesti mikäli kulunutta holkkia ei vaihdeta.
Mikäli vetarissa on ura"ainakin useemmissa -70luvun kamppeissa"niin sillon kantsuis laittaa se elävämpihuulinen stefa akseliputkeen
täsmennän hieman asiaa, ammatti auton asentaja vaihtoi stefaneka kerta eikä maininnu mitään holkista myöhemmin mulle kerrottiin et holkki pitää vaihtaa myös.halusin kertoa aiemmin kirjoittaneille ettei tee samaa mokaa kun minä
Lähetetty: Ke Joulu 15, 2010 9:25 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
joppe kirjoitti:Käyttäjä kirjoitti:joppe kirjoitti:kannattaa vaihtaa myös pronssiholkki stefan vaihto ei riitä.itellä hiluxis vaihdettiin ensin stefa n.10000km jälkeen napa vuoti taas, kun prossiholkki vaihdettiin vuoto lakkas ja eikä ainakaa vielä vuoda.
Hölömööhän se on pelekkää stefaa vaihtaa,uus stefahan porsii aika nopeesti mikäli kulunutta holkkia ei vaihdeta.
Mikäli vetarissa on ura"ainakin useemmissa -70luvun kamppeissa"niin sillon kantsuis laittaa se elävämpihuulinen stefa akseliputkeen
täsmennän hieman asiaa, ammatti auton asentaja vaihtoi stefaneka kerta eikä maininnu mitään holkista myöhemmin mulle kerrottiin et holkki pitää vaihtaa myös.halusin kertoa aiemmin kirjoittaneille ettei tee samaa mokaa kun minä
Kun toi vetarin stefa alkaa vuotaman niin on mitä todennäköisintä että navan tukiholkki"pronssiholkki" on menny kelsoksi ts.väljäksi
Eloi jos laittaa uuden stefan niin se porsii tosi nopeesti koska vetari pääsee liikkumaan säteittäisesti kuluneen pronssiholkin takia.
Saattaahan se stefa korkata esim.väärän asennuksen takia tai valmistusvirheen takiakin...
vanhoissa bertoissa tulee siihen stefan kohdalle ura akseliin aj tavallinen stefa ei oikein enää pidä siinä,silloin kannattaa laittaa se Tamgearssin parannettu stefa
http://www.tamgears.com/Toyota%20HJ60%2 ... sokuva.JPG