Sivu 1/3
Tietoa kaivattaisiin, HDJ 80 vm-90
Lähetetty: Pe Syys 17, 2010 6:44 pm
Kirjoittaja Ukkosentuoja
On nyt tullut tutustuttua tähän uuteen hankintaani jokusen verran. Tietoa ei juurikaan näistä vermeistä ole, joten kyselläänpä viisaammilta...
Ensi alkuun, mikä virka kyseisellä releellä on konetilan sulakerasiassa?Kuuluuko siellä olla kuvankaltainen piuhojen sekamelska, vai onko kyseessä jotain omia virityksiä...Sähkökaaviokuviakin yritin tihrustella huonolla menestyksellä.Jotain virtahäikkää ainakin lie ollut, kun reunimmaisen sulakkeen muovit ovat sulaneet kokonaan ympäriltä.
Flekti pyörii koko ajan, myös kylmällä moottorilla, mistä metsästää vikaa?
Silloin tällöin ilmenee "joulukuusi" efektiä, onko tässä hodarissa samanlainen releongelma kuin HJ:ssä? Liekkö relekkin samassa paikassa, sähkökaaviosta en sitä löytänyt.
Vielä lukoista, keskilukko toimii ja valo palaa.Taka ja etu lukko ei anna elonmerkkiä, ei syty mitään valoja eikä kuulu mitään.Sähköpuolelta vikaa metästämään mutta mistä?
Tässähän tuota jo olikin alkuunsa, kiitollinen olen kaikista neuvoista!

Lähetetty: Pe Syys 17, 2010 9:41 pm
Kirjoittaja timop
Alkuperäinen valorele on näköjään korvattu vauraammalla mallilla, pelkästään hyvä kun alkuperäinen on vähän hintelä.
Flekti pyörii kylmänä hetken täysillä ennenkuin visko notkistuu ja pyöriminen hidastuu, ihan normaalia.
Joulukuusiefektiä oli minullakin ja sitä metsästin moneen kertaan, mutta se ei koskaan tullut päälle paikallaan, ainoastaan liikkeellä ollessa. Epäilin että se johtuisi omatekoisesta ajovaloautomatiikan releestä kun ajovalot sammui samalla kun varoitusvalot syttyi. Tutkiessa nitkuttelin kuskin jalkatilassa sivupaneelin takana olevia isoja liittimiä ja vika hävisi eikä ole uusiutunut sen jälkeen. Kosketushäiriö luultavasti. Tuo on yhteydessä lataukseen, latauksen alkaminen sammuttaa varoitusvalot ja se tieto tulee laturilta niiden isojen liittimien kautta.
Jos ei edes lukkojen merkkivalot vilkuta, taitaa olla sähkönsaanti ongelma tai lukkojen ohjauspoksi viallinen. Sulakkeet, liittimet? Ohjaus loota löytyy apparin jalkatilan sivupaneelin takaa. Yleensähän lukkomoottorit on sököt, mutta silloin merkkivalot vielä vilkuttaa.
Lähetetty: La Syys 18, 2010 11:02 am
Kirjoittaja profi
Mulla oli kans hodarissa aikanaan tuota joulukuusiefektiä. Vika oli huonoissa akkujen maakaapeleissa/kosketuksessa. Uudet kaapelit ja kiinnitykset kunnolla koriin ja runkoon niin vika hävis
Lähetetty: Su Syys 19, 2010 4:15 am
Kirjoittaja kiilax
Tuon viskon toiminta on helppo todeta kun otat puolikylmästä koneesta pellin auki ja ja nostat kierroksia aika reilulle korkeudelle konetilasta,annat huilata tasakaasulla jonkin aikaa niin kunnossa oleva visko löysää lukituksen vähän ajan paahtamisen jälkeen,kuuluu kyllä selvästi kun kun pidät kierrokset tasaisina.
Reilulla korkeudella tarkoitan about alle pari tonnia,täysillä nyt ei luonnollisestikkaan täysipäinen kierrätä.
Asiasta kolmanteen onko kellään tietoa mistä löytyy valmiiksi 3" lähdöllä olevia äänenvaimentimia siis läpi katsottavia?
Entinen omistaja oli vetänyt koko systeemin suoralla torvella ja ja vähän turhan paljon korvia hivelee automaatilla täyskiihdytyksissä.Kiitos etukäteen

Lähetetty: Su Syys 19, 2010 10:11 am
Kirjoittaja bj45lava
Noista releistä sen verran, että mulla olleista kolmesta on kahdessa ollut toi valorele joko sulanut kannastaan tai johdotetu jo uudelleen, muutenkin toi sulakerasia on alimitoitettu ton auton valoille, toisesta oli sulanut myös ajovalosulakkeiden kannat.
Jotain parannusta täytyy asiaan míettiä, kun on toi johtosarja nyt irrallaan lattialla, tuplareleet tms...
Re: Tietoa kaivattaisiin, HDJ 80 vm-90
Lähetetty: Su Syys 19, 2010 12:25 pm
Kirjoittaja Ukkosentuoja
Ukkosentuoja kirjoitti:Vielä lukoista, keskilukko toimii ja valo palaa.Taka ja etu lukko ei anna elonmerkkiä, ei syty mitään valoja eikä kuulu mitään.Sähköpuolelta vikaa metästämään mutta mistä?
Asiaa tutkiskelin ja huomasin että taka ja etulukon kytkimestä oli se pistoke irronnut takaa kokonaan.Sittenpä tuli eloa valoihin, etulukko meni päälle mutta takalukon valo vain vilkuttaa.Pitänee piuhojen kuntoa alkuunsa selvittää.
Lähetetty: Su Syys 19, 2010 1:45 pm
Kirjoittaja Tommo__79
kiilax kirjoitti:Tuon viskon toiminta on helppo todeta kun otat puolikylmästä koneesta pellin auki ja ja nostat kierroksia aika reilulle korkeudelle konetilasta,annat huilata tasakaasulla jonkin aikaa niin kunnossa oleva visko löysää lukituksen vähän ajan paahtamisen jälkeen,kuuluu kyllä selvästi kun kun pidät kierrokset tasaisina.
Reilulla korkeudella tarkoitan about alle pari tonnia,täysillä nyt ei luonnollisestikkaan täysipäinen kierrätä.
Asiasta kolmanteen onko kellään tietoa mistä löytyy valmiiksi 3" lähdöllä olevia äänenvaimentimia siis läpi katsottavia?
Entinen omistaja oli vetänyt koko systeemin suoralla torvella ja ja vähän turhan paljon korvia hivelee automaatilla täyskiihdytyksissä.Kiitos etukäteen

itse rakentelin ex-hodariin 3"putkiston alkuperäistä reittiä pitkin niin motonetistä ja biltemasta hommailin osat.. biltemasta löytyy ainakin kahta mallia änkkäreitä, itse laiton sen missä ei tule suoraan läpi mut semmonenkin sieltä olis löytyny.. reilu 50€ tais olla hintaa

Re: Tietoa kaivattaisiin, HDJ 80 vm-90
Lähetetty: Su Syys 19, 2010 1:51 pm
Kirjoittaja Tommo__79
Ukkosentuoja kirjoitti:Ukkosentuoja kirjoitti:Vielä lukoista, keskilukko toimii ja valo palaa.Taka ja etu lukko ei anna elonmerkkiä, ei syty mitään valoja eikä kuulu mitään.Sähköpuolelta vikaa metästämään mutta mistä?
Asiaa tutkiskelin ja huomasin että taka ja etulukon kytkimestä oli se pistoke irronnut takaa kokonaan.Sittenpä tuli eloa valoihin, etulukko meni päälle mutta takalukon valo vain vilkuttaa.Pitänee piuhojen kuntoa alkuunsa selvittää.
suriseeko takalukon moottori? jos surisee niin saattaa olla vielä pelastettavissa... ei oo paha homma ottaa irti. uus maksaa toyotalla 1700€ et jos vanhaa ei saa kuntoo ni kannattaa laittaa paineilmasylinteri siihe tilalle ja pikkukompura sille.. ipefix myy valmiita sarjoja :
http://www.ipefix.fi/kauppapaikka.php?v ... &category=
Lähetetty: Su Syys 19, 2010 3:59 pm
Kirjoittaja kiilax
Hei Tommo__79,paljonko sulla on meteliä kun torvessa on vaimennin,onko mielestäsi inhimillisellä tasolla vai hiljenikö todella paljon??
Meinaan noin suoraan putkeen verrattuna.
Lähetetty: Su Syys 19, 2010 4:08 pm
Kirjoittaja bj45lava
Ei se haitta vaik ei surisiskaan moottori, otat sen käteen, ja jos ei oo palanu, niin aika varmasti lähtee pelaamaan.
Ite rassasin just ton 665 tkm ajetun mosan toimimaan, ja ei varmasti oo koskaan uusittu, ei muuten tarvinnu ottaa edes irti akselista, vaan kansi pois putsaus ja rasvaus.
Lähetetty: Su Syys 19, 2010 4:12 pm
Kirjoittaja bj45lava
Ja mulla 3" putki kahtena takaa ulos,välissä keskellä yks soikea bilteman pönttö ja jako kahteen entisen varayörätelineen nurkilla.
Äänet tosi hiljaiset, oikeestaan ei kuulosta miltään, samaa tasoa kuin vakio.
Koko matkan siis 3" putkea turbolta asti ja Bilteman haitaripala heti turbon jälkeen, niin ei murene poikki.
Pääasiahan on et 2 savua tulee ulos, varsinkin tolla ruuvatulla pumpulla.
Lähetetty: Su Syys 19, 2010 5:56 pm
Kirjoittaja Ukkosentuoja
bj45lava kirjoitti:Ei se haitta vaik ei surisiskaan moottori, otat sen käteen, ja jos ei oo palanu, niin aika varmasti lähtee pelaamaan.
Tuossa puhistelin sitä moottoria pitkän tovin kaikesta paskasta ja melko lohduton näkyhän sieltä alta paljastui.Melkein puhkiruostunut kuori, piuhat paljaana ilman suojaa ja valkosta hapettunutta mössöä kuoren sisuksessa.
Saa nähä nyt kehtaako tuota alkaa purkamaan, saanekko pultteja etes katkeamatta aukeamaan
Vaan en ihmettele enää, miksi ei toimi.

Lähetetty: Su Syys 19, 2010 8:35 pm
Kirjoittaja Tommo__79
kiilax kirjoitti:Hei Tommo__79,paljonko sulla on meteliä kun torvessa on vaimennin,onko mielestäsi inhimillisellä tasolla vai hiljenikö todella paljon??
Meinaan noin suoraan putkeen verrattuna.
kyllähän ne on paljon hiljaisemmat kun suoralla putkella, ihan vähän kovemmat ku vakiot.. ja katsastuksessahan tuo vaimennin on pakollinen

Lähetetty: Ma Syys 20, 2010 3:57 am
Kirjoittaja kiilax
Onko vaimentimesi ns.läpitiirattava vai kiertääkö pakojäte useamman mutkan kautta,ja vielä lisäksi,onko noissa 3" änkkäreissä levitetyt päät ,jos oma rööri on 3",vai otetaanko mig käyttöön asennusvaiheessa?tänksistä taas etuseen

Lähetetty: Ma Syys 20, 2010 7:54 am
Kirjoittaja bj45lava
Tietysti läpipuhaltava, ite en tommosta tarvikekötöstystä kammiollisena laittais autooni, saattaa van hieman huonontua vakiosta, ja on levitetyillä päillä yleensä olleet.