Kuva Kuva

Tietoa kaivattaisiin, HDJ 80 vm-90

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: Tietoa kaivattaisiin, HDJ 80 vm-90

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Tommo__79 kirjoitti: suriseeko takalukon moottori? jos surisee niin saattaa olla vielä pelastettavissa... ei oo paha homma ottaa irti. uus maksaa toyotalla 1700€
Saa noita takalukon moottoreita Milneriltä, hintaa on tosin silläkin £400+vat+postikulut eli n. 500€, mutta on se aika paljon vähemmän kuin 1700€.

Kuva
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
kiilax
Viestit: 65
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 1:58 pm
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja kiilax »

Tämä topiikki pyörii kahdessa aiheessa,mutta en vielä malta olla heittämässa kommenttia,kun tässä joku aika sitten paahdoin ohituskaistalla rekasta ohi lämä tiskissä ja koukussa kiikkui autotraileri kyydissä raskaammanpuoleinen henkilöauto,niin aukaisin perävaunun kohdalla hanttarin puolen takasivulasin ja kun kuuntelin torven säveltä niin voi herrajumala sitä jytinää,mahtoi siellä kuskikin ajatella,että ei kai sillä ole pakaria ollenkaan. :lol: :lol: ja kampehan on -94 hdj 80 VX automaatti.
Tommo__79
Viestit: 111
Liittynyt: Ti Elo 05, 2008 10:09 pm
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Tommo__79 »

kiilax kirjoitti:Onko vaimentimesi ns.läpitiirattava vai kiertääkö pakojäte useamman mutkan kautta,ja vielä lisäksi,onko noissa 3" änkkäreissä levitetyt päät ,jos oma rööri on 3",vai otetaanko mig käyttöön asennusvaiheessa?tänksistä taas etuseen :lol:
toisest reunast menee sisää ja toisest ulos, semmone ovaali, eli kai se vähän hiljentää ääntä läpivirtaavaan :) eikä tuo tuntunu ahistavan yhtään, turbokin rupes heräilee paremmi vakioputkistoon verrattuna..
-ei riemulla rajaa kun parhaalla ajaa-

Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.

WUOKSI OFFROAD
Ukkosentuoja
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Syys 01, 2010 3:40 pm
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Ukkosentuoja »

Talven kynnyksellä ilmennyt taas ihmeteltävää.Lämppäri puhaltaa kovin haaleaa ilmaa.Konetilassa olevat lämppärin letkut ovat kuumat, sekä tulo että meno.Se vaijeri systeemi tuntuis toimivan siinä letkussa.

Nestettä on riittävästi.Aikaisempi omistaja käyttänyt paikkoaineita syyläriin, lienekkö tehneet sitten hallaa lämppärin kennolle?Puhaltaa vaimeammin, vipu lämpimämmällä kuin kylmällä.

Lämmöt nousee melko hitaasti, vaikuttaako flektin jatkuva pyöriminen lämpenemiseen miten paljoa? Tästä oli aikasemmin puhetta jo, ei löysää flektiä missään vaiheessa, pyörii koko ajan reippaasti, teki koneella mitä hyvänsä.Mitä tälle pystyy tekemään?
kiilax
Viestit: 65
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 1:58 pm
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja kiilax »

Pistä sanomalehti rullalle ja kone tulille kylmänä ja tökkää rullaa flektin väliin,niin pysähtyä sen pitää, ellei niin viskokytkin on viallinen.
Iso kone lämpiää vähän hitaasti,mutta moneen henkilöautoon verrattuna kohtuullisen nopeasti ja näillä keleillä on kyllä tultava tulista ilmaa lämmityslaitteesta.
Jos on käytetty huonolaatuista paikkausainetta,niin kenno voi olla tukossa eikä aukea millään.
Oliko tuossa hodarissa joku läppä vielä lisäksi lämmitys laitteessa,en kyllä muista mutta jonkunlainen kuva on jäänyt harvaan päähän.
bj45lava
Viestit: 582
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 8:50 pm
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja bj45lava »

Ei muuten sitten heti kylmänä ole vapaasti pyörivä, vaan vaatii pienen alkulämmityksen tuo visko, yleensä kylmänä aivan jäykkä puolen minuutin ajon verran...
MIKKO UKKOLA
040-5854915

-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
kiilax
Viestit: 65
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 1:58 pm
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja kiilax »

Sori,näinhän se on kiitos oikaisusta! :P
Jappi
Viestit: 191
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 8:40 pm
Paikkakunta: Puolanka

Viesti Kirjoittaja Jappi »

Ukkosentuoja kirjoitti:Talven kynnyksellä ilmennyt taas ihmeteltävää.Lämppäri puhaltaa kovin haaleaa ilmaa.Konetilassa olevat lämppärin letkut ovat kuumat, sekä tulo että meno.Se vaijeri systeemi tuntuis toimivan siinä letkussa.

Nestettä on riittävästi.Aikaisempi omistaja käyttänyt paikkoaineita syyläriin, lienekkö tehneet sitten hallaa lämppärin kennolle?Puhaltaa vaimeammin, vipu lämpimämmällä kuin kylmällä.

Lämmöt nousee melko hitaasti, vaikuttaako flektin jatkuva pyöriminen lämpenemiseen miten paljoa? Tästä oli aikasemmin puhetta jo, ei löysää flektiä missään vaiheessa, pyörii koko ajan reippaasti, teki koneella mitä hyvänsä.Mitä tälle pystyy tekemään?
Paikka-aineet tekee tuota kyllä.Se ilmeisesti tekee kennon sisäpintaan jonkin kerroksen joka eristää lämpöä.Vaikka kuinka kehuvatkin ettei tuki kennoja niin omat kokemukset sanoo että kennojen teho kärsii.

Onkohan tuossa muuten samanlainen lämmönsäätö kuin muissakin saman ikäluokan tojoissa...Niissä on kaksi vaijeria,toinen käyttää vesihanaa konetilan puolella ja toinen ohjaa ilmaläppää joka ohjaa ilman kennolle/ohi kennon.Hiluksista nimittäin on moinen irronnut ja kylmä oli kun puhalsi kennon ohi...

Flektin pitäisi kone sammutettuna pyöriä käsin tahmeasti mutta tasaisesti.Rohina,tökkiminen tai suoranainen jumitus on merkkinä viasta.Samoin jos pyörii todella kevyesti,ilman minkäänlaista vastusta.
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Tuo että puhaltaa heikommin lämmintä kuin kylmää kertoo että se ilmakanavan läppä toimii. Jos ero on huomattavan suuri niin kenno on tukossa moskasta ja roskasta. Kannattaa purkaa kanavia sen verran että pääsee käsiksi kennon etupintaan.

Jos se ei auta, niin letkut irti kennosta konehuoneen puolelta, puutarhaletkua tilalle, huuhtelu, konetiskiainetta joksiki aikaa muhimaan ja uus huuhtelu.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

hj60 kirjoitti:
Jos se ei auta, niin letkut irti kennosta konehuoneen puolelta, puutarhaletkua tilalle, huuhtelu, KONETISKIAINETTA joksiki aikaa muhimaan ja uus huuhtelu.
Tai Kodin putkimiestä,on aika radikaali ratkaisu mutta toimii ainakin vanhan rattorin syylarin putsauksessa
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
kiilax
Viestit: 65
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 1:58 pm
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja kiilax »

Moni kenno on tullut vaihdettua (ei cruisereihin) ja kennot ovat tukkeutuneet yleensä lähes täysin kennostosta eli luonnollisesti ahtaimmista paikoista.
Tällöin etuvesisäiliö jää kennosta auki ja kierto on lähes vapaa ja meno- sekä paluuletku ovat kuumia.
On kyllä kokeiltu vaikka sun mitä aineita mutta aina se on lopuksi ollut kennon vaihto edessä kun ei aukea niin ei.
Luonnollisesti kokeillahan kyllä kannattaa kun ei tuo kennon vaihto yleensäkään ole niitä helpompia töitä. :roll:
Ukkosentuoja
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Syys 01, 2010 3:40 pm
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Ukkosentuoja »

Käyttäjä kirjoitti:
hj60 kirjoitti:
Jos se ei auta, niin letkut irti kennosta konehuoneen puolelta, puutarhaletkua tilalle, huuhtelu, KONETISKIAINETTA joksiki aikaa muhimaan ja uus huuhtelu.
Tai Kodin putkimiestä,on aika radikaali ratkaisu mutta toimii ainakin vanhan rattorin syylarin putsauksessa
Tätä huuhtelua voisi kokeilla kyllä joku päivä.Opastakaahan tyhmää, siis lämppärin kennolle menevät letkut konetilasta irti ja vettä+jotakin myrkkyä sisään? Meneekös koneen jäähdytin nesteet vaihtoon tässä operaatiossa?
Jostain luin että kannattaisi huuhdella kiertosuunnan vastapäivään, toimisi paremmin.

Ja se flekti näkyy ilmeisesti toimivan ok.Saa pysähtymään sillä puolilämpimällä koneella, kun paperitolloa lykkää väliin.Ja sammuneella koneella tuntuisi luontevan tasaselta se siiven pyörityskin.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Ukkosentuoja kirjoitti:
Käyttäjä kirjoitti:
hj60 kirjoitti:
Jos se ei auta, niin letkut irti kennosta konehuoneen puolelta, puutarhaletkua tilalle, huuhtelu, KONETISKIAINETTA joksiki aikaa muhimaan ja uus huuhtelu.
Tai Kodin putkimiestä,on aika radikaali ratkaisu mutta toimii ainakin vanhan rattorin syylarin putsauksessa
Tätä huuhtelua voisi kokeilla kyllä joku päivä.Opastakaahan tyhmää, siis lämppärin kennolle menevät letkut konetilasta irti ja vettä+jotakin myrkkyä sisään? Meneekös koneen jäähdytin nesteet vaihtoon tässä operaatiossa?
Jostain luin että kannattaisi huuhdella kiertosuunnan vastapäivään, toimisi paremmin.

Ja se flekti näkyy ilmeisesti toimivan ok.Saa pysähtymään sillä puolilämpimällä koneella, kun paperitolloa lykkää väliin.Ja sammuneella koneella tuntuisi luontevan tasaselta se siiven pyörityskin.
Itse tekisin seuraavasti
-kaikki nesteet pois järjestelmästä
-n:2l kodin putkimiestä koneeseen
-loput vettä
-kovaa ajoa että kone kuumenee
-jätä yön yli koneeseen
-seuraavana päivänä kone kuumaksi
-nesteet ulos
-huuhtelua puutarhaletkulla sekä syylariin sekä lämppärin kennojen letkuihin
-uudet pakkasnesteet koneeseen

8) 8) 8)
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Ukkosentuoja
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Syys 01, 2010 3:40 pm
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Ukkosentuoja »

Käyttäjä kirjoitti:
Ukkosentuoja kirjoitti:
Käyttäjä kirjoitti: Tai Kodin putkimiestä,on aika radikaali ratkaisu mutta toimii ainakin vanhan rattorin syylarin putsauksessa
Tätä huuhtelua voisi kokeilla kyllä joku päivä.Opastakaahan tyhmää, siis lämppärin kennolle menevät letkut konetilasta irti ja vettä+jotakin myrkkyä sisään? Meneekös koneen jäähdytin nesteet vaihtoon tässä operaatiossa?
Jostain luin että kannattaisi huuhdella kiertosuunnan vastapäivään, toimisi paremmin.

Ja se flekti näkyy ilmeisesti toimivan ok.Saa pysähtymään sillä puolilämpimällä koneella, kun paperitolloa lykkää väliin.Ja sammuneella koneella tuntuisi luontevan tasaselta se siiven pyörityskin.
Itse tekisin seuraavasti
-kaikki nesteet pois järjestelmästä
-n:2l kodin putkimiestä koneeseen
-loput vettä
-kovaa ajoa että kone kuumenee
-jätä yön yli koneeseen
-seuraavana päivänä kone kuumaksi
-nesteet ulos
-huuhtelua puutarhaletkulla sekä syylariin sekä lämppärin kennojen letkuihin
-uudet pakkasnesteet koneeseen

8) 8) 8)
Tuohan kuullostaisi melkosen tehokkaalta.. 8) Mietityttää vaan, kun syyläri on saatu paikkaaineella vuotamattomaksi, niin saattaapi kodin putkimies tempasta nuo paikka mössötkin mennessään.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Ukkosentuoja kirjoitti: Tuohan kuullostaisi melkosen tehokkaalta.. 8) Mietityttää vaan, kun syyläri on saatu paikkaaineella vuotamattomaksi, niin saattaapi kodin putkimies tempasta nuo paikka mössötkin mennessään.
Oletettavasti,syylari korjaamollemollemolle 8)
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Vastaa Viestiin