Saa noita takalukon moottoreita Milneriltä, hintaa on tosin silläkin £400+vat+postikulut eli n. 500€, mutta on se aika paljon vähemmän kuin 1700€.Tommo__79 kirjoitti: suriseeko takalukon moottori? jos surisee niin saattaa olla vielä pelastettavissa... ei oo paha homma ottaa irti. uus maksaa toyotalla 1700€
Tietoa kaivattaisiin, HDJ 80 vm-90
Valvoja: Käyttäjä
Re: Tietoa kaivattaisiin, HDJ 80 vm-90
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Tämä topiikki pyörii kahdessa aiheessa,mutta en vielä malta olla heittämässa kommenttia,kun tässä joku aika sitten paahdoin ohituskaistalla rekasta ohi lämä tiskissä ja koukussa kiikkui autotraileri kyydissä raskaammanpuoleinen henkilöauto,niin aukaisin perävaunun kohdalla hanttarin puolen takasivulasin ja kun kuuntelin torven säveltä niin voi herrajumala sitä jytinää,mahtoi siellä kuskikin ajatella,että ei kai sillä ole pakaria ollenkaan. ja kampehan on -94 hdj 80 VX automaatti.
toisest reunast menee sisää ja toisest ulos, semmone ovaali, eli kai se vähän hiljentää ääntä läpivirtaavaan eikä tuo tuntunu ahistavan yhtään, turbokin rupes heräilee paremmi vakioputkistoon verrattuna..kiilax kirjoitti:Onko vaimentimesi ns.läpitiirattava vai kiertääkö pakojäte useamman mutkan kautta,ja vielä lisäksi,onko noissa 3" änkkäreissä levitetyt päät ,jos oma rööri on 3",vai otetaanko mig käyttöön asennusvaiheessa?tänksistä taas etuseen
-ei riemulla rajaa kun parhaalla ajaa-
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.
WUOKSI OFFROAD
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.
WUOKSI OFFROAD
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke Syys 01, 2010 3:40 pm
- Paikkakunta: Lieksa
Talven kynnyksellä ilmennyt taas ihmeteltävää.Lämppäri puhaltaa kovin haaleaa ilmaa.Konetilassa olevat lämppärin letkut ovat kuumat, sekä tulo että meno.Se vaijeri systeemi tuntuis toimivan siinä letkussa.
Nestettä on riittävästi.Aikaisempi omistaja käyttänyt paikkoaineita syyläriin, lienekkö tehneet sitten hallaa lämppärin kennolle?Puhaltaa vaimeammin, vipu lämpimämmällä kuin kylmällä.
Lämmöt nousee melko hitaasti, vaikuttaako flektin jatkuva pyöriminen lämpenemiseen miten paljoa? Tästä oli aikasemmin puhetta jo, ei löysää flektiä missään vaiheessa, pyörii koko ajan reippaasti, teki koneella mitä hyvänsä.Mitä tälle pystyy tekemään?
Nestettä on riittävästi.Aikaisempi omistaja käyttänyt paikkoaineita syyläriin, lienekkö tehneet sitten hallaa lämppärin kennolle?Puhaltaa vaimeammin, vipu lämpimämmällä kuin kylmällä.
Lämmöt nousee melko hitaasti, vaikuttaako flektin jatkuva pyöriminen lämpenemiseen miten paljoa? Tästä oli aikasemmin puhetta jo, ei löysää flektiä missään vaiheessa, pyörii koko ajan reippaasti, teki koneella mitä hyvänsä.Mitä tälle pystyy tekemään?
Pistä sanomalehti rullalle ja kone tulille kylmänä ja tökkää rullaa flektin väliin,niin pysähtyä sen pitää, ellei niin viskokytkin on viallinen.
Iso kone lämpiää vähän hitaasti,mutta moneen henkilöautoon verrattuna kohtuullisen nopeasti ja näillä keleillä on kyllä tultava tulista ilmaa lämmityslaitteesta.
Jos on käytetty huonolaatuista paikkausainetta,niin kenno voi olla tukossa eikä aukea millään.
Oliko tuossa hodarissa joku läppä vielä lisäksi lämmitys laitteessa,en kyllä muista mutta jonkunlainen kuva on jäänyt harvaan päähän.
Iso kone lämpiää vähän hitaasti,mutta moneen henkilöautoon verrattuna kohtuullisen nopeasti ja näillä keleillä on kyllä tultava tulista ilmaa lämmityslaitteesta.
Jos on käytetty huonolaatuista paikkausainetta,niin kenno voi olla tukossa eikä aukea millään.
Oliko tuossa hodarissa joku läppä vielä lisäksi lämmitys laitteessa,en kyllä muista mutta jonkunlainen kuva on jäänyt harvaan päähän.
Paikka-aineet tekee tuota kyllä.Se ilmeisesti tekee kennon sisäpintaan jonkin kerroksen joka eristää lämpöä.Vaikka kuinka kehuvatkin ettei tuki kennoja niin omat kokemukset sanoo että kennojen teho kärsii.Ukkosentuoja kirjoitti:Talven kynnyksellä ilmennyt taas ihmeteltävää.Lämppäri puhaltaa kovin haaleaa ilmaa.Konetilassa olevat lämppärin letkut ovat kuumat, sekä tulo että meno.Se vaijeri systeemi tuntuis toimivan siinä letkussa.
Nestettä on riittävästi.Aikaisempi omistaja käyttänyt paikkoaineita syyläriin, lienekkö tehneet sitten hallaa lämppärin kennolle?Puhaltaa vaimeammin, vipu lämpimämmällä kuin kylmällä.
Lämmöt nousee melko hitaasti, vaikuttaako flektin jatkuva pyöriminen lämpenemiseen miten paljoa? Tästä oli aikasemmin puhetta jo, ei löysää flektiä missään vaiheessa, pyörii koko ajan reippaasti, teki koneella mitä hyvänsä.Mitä tälle pystyy tekemään?
Onkohan tuossa muuten samanlainen lämmönsäätö kuin muissakin saman ikäluokan tojoissa...Niissä on kaksi vaijeria,toinen käyttää vesihanaa konetilan puolella ja toinen ohjaa ilmaläppää joka ohjaa ilman kennolle/ohi kennon.Hiluksista nimittäin on moinen irronnut ja kylmä oli kun puhalsi kennon ohi...
Flektin pitäisi kone sammutettuna pyöriä käsin tahmeasti mutta tasaisesti.Rohina,tökkiminen tai suoranainen jumitus on merkkinä viasta.Samoin jos pyörii todella kevyesti,ilman minkäänlaista vastusta.
Tuo että puhaltaa heikommin lämmintä kuin kylmää kertoo että se ilmakanavan läppä toimii. Jos ero on huomattavan suuri niin kenno on tukossa moskasta ja roskasta. Kannattaa purkaa kanavia sen verran että pääsee käsiksi kennon etupintaan.
Jos se ei auta, niin letkut irti kennosta konehuoneen puolelta, puutarhaletkua tilalle, huuhtelu, konetiskiainetta joksiki aikaa muhimaan ja uus huuhtelu.
Jos se ei auta, niin letkut irti kennosta konehuoneen puolelta, puutarhaletkua tilalle, huuhtelu, konetiskiainetta joksiki aikaa muhimaan ja uus huuhtelu.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Tai Kodin putkimiestä,on aika radikaali ratkaisu mutta toimii ainakin vanhan rattorin syylarin putsauksessahj60 kirjoitti:
Jos se ei auta, niin letkut irti kennosta konehuoneen puolelta, puutarhaletkua tilalle, huuhtelu, KONETISKIAINETTA joksiki aikaa muhimaan ja uus huuhtelu.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
Moni kenno on tullut vaihdettua (ei cruisereihin) ja kennot ovat tukkeutuneet yleensä lähes täysin kennostosta eli luonnollisesti ahtaimmista paikoista.
Tällöin etuvesisäiliö jää kennosta auki ja kierto on lähes vapaa ja meno- sekä paluuletku ovat kuumia.
On kyllä kokeiltu vaikka sun mitä aineita mutta aina se on lopuksi ollut kennon vaihto edessä kun ei aukea niin ei.
Luonnollisesti kokeillahan kyllä kannattaa kun ei tuo kennon vaihto yleensäkään ole niitä helpompia töitä.
Tällöin etuvesisäiliö jää kennosta auki ja kierto on lähes vapaa ja meno- sekä paluuletku ovat kuumia.
On kyllä kokeiltu vaikka sun mitä aineita mutta aina se on lopuksi ollut kennon vaihto edessä kun ei aukea niin ei.
Luonnollisesti kokeillahan kyllä kannattaa kun ei tuo kennon vaihto yleensäkään ole niitä helpompia töitä.
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke Syys 01, 2010 3:40 pm
- Paikkakunta: Lieksa
Tätä huuhtelua voisi kokeilla kyllä joku päivä.Opastakaahan tyhmää, siis lämppärin kennolle menevät letkut konetilasta irti ja vettä+jotakin myrkkyä sisään? Meneekös koneen jäähdytin nesteet vaihtoon tässä operaatiossa?Käyttäjä kirjoitti:Tai Kodin putkimiestä,on aika radikaali ratkaisu mutta toimii ainakin vanhan rattorin syylarin putsauksessahj60 kirjoitti:
Jos se ei auta, niin letkut irti kennosta konehuoneen puolelta, puutarhaletkua tilalle, huuhtelu, KONETISKIAINETTA joksiki aikaa muhimaan ja uus huuhtelu.
Jostain luin että kannattaisi huuhdella kiertosuunnan vastapäivään, toimisi paremmin.
Ja se flekti näkyy ilmeisesti toimivan ok.Saa pysähtymään sillä puolilämpimällä koneella, kun paperitolloa lykkää väliin.Ja sammuneella koneella tuntuisi luontevan tasaselta se siiven pyörityskin.
Itse tekisin seuraavastiUkkosentuoja kirjoitti:Tätä huuhtelua voisi kokeilla kyllä joku päivä.Opastakaahan tyhmää, siis lämppärin kennolle menevät letkut konetilasta irti ja vettä+jotakin myrkkyä sisään? Meneekös koneen jäähdytin nesteet vaihtoon tässä operaatiossa?Käyttäjä kirjoitti:Tai Kodin putkimiestä,on aika radikaali ratkaisu mutta toimii ainakin vanhan rattorin syylarin putsauksessahj60 kirjoitti:
Jos se ei auta, niin letkut irti kennosta konehuoneen puolelta, puutarhaletkua tilalle, huuhtelu, KONETISKIAINETTA joksiki aikaa muhimaan ja uus huuhtelu.
Jostain luin että kannattaisi huuhdella kiertosuunnan vastapäivään, toimisi paremmin.
Ja se flekti näkyy ilmeisesti toimivan ok.Saa pysähtymään sillä puolilämpimällä koneella, kun paperitolloa lykkää väliin.Ja sammuneella koneella tuntuisi luontevan tasaselta se siiven pyörityskin.
-kaikki nesteet pois järjestelmästä
-n:2l kodin putkimiestä koneeseen
-loput vettä
-kovaa ajoa että kone kuumenee
-jätä yön yli koneeseen
-seuraavana päivänä kone kuumaksi
-nesteet ulos
-huuhtelua puutarhaletkulla sekä syylariin sekä lämppärin kennojen letkuihin
-uudet pakkasnesteet koneeseen
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke Syys 01, 2010 3:40 pm
- Paikkakunta: Lieksa
Tuohan kuullostaisi melkosen tehokkaalta.. Mietityttää vaan, kun syyläri on saatu paikkaaineella vuotamattomaksi, niin saattaapi kodin putkimies tempasta nuo paikka mössötkin mennessään.Käyttäjä kirjoitti:Itse tekisin seuraavastiUkkosentuoja kirjoitti:Tätä huuhtelua voisi kokeilla kyllä joku päivä.Opastakaahan tyhmää, siis lämppärin kennolle menevät letkut konetilasta irti ja vettä+jotakin myrkkyä sisään? Meneekös koneen jäähdytin nesteet vaihtoon tässä operaatiossa?Käyttäjä kirjoitti: Tai Kodin putkimiestä,on aika radikaali ratkaisu mutta toimii ainakin vanhan rattorin syylarin putsauksessa
Jostain luin että kannattaisi huuhdella kiertosuunnan vastapäivään, toimisi paremmin.
Ja se flekti näkyy ilmeisesti toimivan ok.Saa pysähtymään sillä puolilämpimällä koneella, kun paperitolloa lykkää väliin.Ja sammuneella koneella tuntuisi luontevan tasaselta se siiven pyörityskin.
-kaikki nesteet pois järjestelmästä
-n:2l kodin putkimiestä koneeseen
-loput vettä
-kovaa ajoa että kone kuumenee
-jätä yön yli koneeseen
-seuraavana päivänä kone kuumaksi
-nesteet ulos
-huuhtelua puutarhaletkulla sekä syylariin sekä lämppärin kennojen letkuihin
-uudet pakkasnesteet koneeseen
Oletettavasti,syylari korjaamollemollemolleUkkosentuoja kirjoitti: Tuohan kuullostaisi melkosen tehokkaalta.. Mietityttää vaan, kun syyläri on saatu paikkaaineella vuotamattomaksi, niin saattaapi kodin putkimies tempasta nuo paikka mössötkin mennessään.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------