Sivu 1/2

hdj:keskilukko

Lähetetty: To Syys 16, 2010 3:39 pm
Kirjoittaja metsäsika
eli tarkoitus olis että laitetaan katkaisin/ jonkinmoinen nappi kojelautaan että saadaan keski lukko päälle nopeallakin puolen. onko kukaan tutkinut että onko mahollisesti näissä malleissa (joissa ei ole alun perin sitä nappia)valmiuksia ,eli olisi vaan jätetty se center lock nappi laittamatta,ja olis jossakin kojelaudan sisälmyksissä valmis pistoke.vai pitääkö vetästä ihan omat piuhat?tai no viisaammat kertokoot onko tämä yleensä mahdollista.

terv.nimim.asijata ei vielä sen kummemmin ole tutkittu

Lähetetty: To Syys 16, 2010 7:10 pm
Kirjoittaja bj45lava
Korjatkaa jos olen väärässä, mut todennäköisesti tossa lootassa ei ole sitä keskilukitusta hoidettu sähköllä, vaan manuaalisesti kepistä.

Itellä jäänyt tommonen kuva, eli tarkista, onko jakolootan päällä kytkentämootori vai pelkästään valussa monttu sen tilalla.

Normi eli suomimallin hodarissahan jakis lukittuu napista ja kepistä sähköisesti, eli keppi kytkee käytännössä vaan lyhyen puolen päälle ja siinä vivussa lootan rakenteessa on sitten jakiksessa kytkin, joka käskee moottorin vetää lootan lukkoon kuten tapahtuu kojelaudan nupistakin, toi siis vaan ohittaa sen kytkimen

Tai sit jos sulla on viskolukollinen uudemman mallin loota, niin sitten en tiedä enää mistään mitään...

Lähetetty: Pe Syys 17, 2010 3:40 pm
Kirjoittaja metsäsika
no nyt suatiin aikaseks että käytettiin nosturin nokassa tuota ja tutkittiin niin kyllä sieltä semmonen moottorin surina kuuluu kun kepistä hitaalle vaihtaa ja sit siellä lähellä oletettua kytkentä moottoria on yksi soikion muotoinen pistoke mitähän siihen tulee? olisko mahollista että siihen tulis se nappi.

Lähetetty: Pe Syys 17, 2010 6:37 pm
Kirjoittaja bj45lava
Siellä on yks ylimääräinen pistoke vapaana, ja siihen ei tule mitään, mutta kaksi muuta tunnistinta sen moottorin nurkilla myös, ja niihin pitäis tulla johdot...

Lähetetty: Pe Syys 17, 2010 9:19 pm
Kirjoittaja timop
Helpoimmalla pääset kun hommaat sen alkuperäsen keskilukon kytkimen ja kaivat kojelaudasta sen liittimen esiin ja tökkäät kiinni. Kojelaudan liittimestä löytyy kaikki tarvittava, voi siinä käyttää jotain muutakin kytkintä. Omassa sama rojekti esissä, kytkin on jo mutta en ole kerennyt laittaa.

Kaikissa keskilukko kytkeytyy sähköllä, myös niissä joissa ei ole erillistä kytkintä. Viskolukko, tai oikeammin luistonrajoitin ei muuta varsinaisen lukon rakennetta miksikään, se on vaan lisänä.

Lähetetty: La Syys 18, 2010 11:01 am
Kirjoittaja metsäsika
timop kirjoitti:Helpoimmalla pääset kun hommaat sen alkuperäsen keskilukon kytkimen ja kaivat kojelaudasta sen liittimen esiin ja tökkäät kiinni. Kojelaudan liittimestä löytyy kaikki tarvittava.
no tätä just tarkoitin ,eli siellä on se pistoke koje laudassa jossakin,missähän kohdassa se mahdollisesti on tyhjiä paikkojahan on kolme ratin oikealla puolen ja yks vasemmalla eikä ainakaan heti hollilla ollut se pistoke. timop.hommasitko uutena toyotalta sen kytkimen vai mistä? mitä kustanti?

terv. timor

Lähetetty: La Syys 18, 2010 11:28 am
Kirjoittaja Mika.T
Se nappula on alunperin ratista ensimmäisenä oikealla.

Lähetetty: Su Syys 19, 2010 11:34 pm
Kirjoittaja timop
Käytettynä löyty kytkin, laitoin tänään paikalleen. Toimii suoraan niin, että nopealla puolella saa kytkimestä keskilukon päälle, ja tietenkin pakko-ohjaus hitaalla puolella säilyy ennallaan. Minusta sen pitää toimia niin, että hitaalla puolella lukon saa pois jos tarviaa esim. isoa kärriä vekslata asfaltilla hitaalla puolella. Vaatinee keskilukon ohjaus lootalta yhden johdon irrotuksen, mutta en ehtinyt kokeilla sitä vielä.

Liitin löytyy kojelaudan keskeltä tuuletusritilöiden alta. Hyvällä tuurilla sen saattaa saada ongittua kytkimien aukkojen kautta esiin, kannattaa kokeilla sitä ensin. Johtosarja jossa on kaikille neljälle kytkimelle (takalasin lämmitin, keskilukko, automaatin ohjaus, ja radioantennin kytkimet) tulevat johdot tulee hanskalokerolta päin kytkinaukkojen yläpuolella muovituen takana piilossa ja siitä lähtee alaspäin kytkimien haarat. Oikealla ensin kaksi sileällä suojaputkella varustettua ja äärimmäisenä vasemmalla on teippaamalla suojattu takalasinlämmittimen ja toinen samasta kohtaa haarautuva sentin paksulla "rokkatorvella" suojattu keskilukon johtonippu. Se erkanee suoraan vasemmanpuoleisen keskituuletusritilän alta. Minulla liitin roikkui lämppärin nappulapaneelin takana piilossa, enkä uskaltanut väkisin repiä sitä kun en varmasti tiennyt onko se oikea johto. Liittimessä on oikosulkupalikka jossa on yksi keltainen hopeisilla renkailla varustettu johtolenkki, se pitää tietysti irrottaa ennen kytkimen kiinnittämistä tai sitä voi käyttää liitinrunkona jos käyttää jotain muuta kytkintä.

Tuota hitaanpuolen pakko-ohjauksen poistamista pitää tutkia myöhemmin, nyt joutuu olemaan jonkun päivän huoltotauolla.

Lähetetty: Ma Syys 20, 2010 12:13 am
Kirjoittaja Mika.T
Mikä tuo "automaatin ohjaus" namiska on?

Lähetetty: Ma Syys 20, 2010 7:15 am
Kirjoittaja bj45lava
Niin toi hitaan puolen pakko-ohjaus onnistuu periaatteessa tekemällä ohitusleikkaus sen ohjauskatkaisijaan,

Eiks sen hitaan puolen kytkimen johdon irrottamalla homma toimi vain kojelaudan katkaisijasta, täytyy perehtyä kaavioihin, kun on noi tehteen kirjat hyllyssä.

Voihan taas olla, et jos sen kytkimen johdon irottaa, niin ei toimi mikään ollenkaan.

Lähetetty: Ma Syys 20, 2010 7:45 pm
Kirjoittaja metsäsika
kyllä timop :ltä tulee aina hyviä ja oikeaoppisia neuvoja pitää jonain päivänä tarkemmin ehtiä se liitin sieltä sisälmyksistä. nuilla koortinaateilla luulis sen löytyvän .ja pitää hommata se alkuperäinen kytkin tuohon reikään,onhan se sit niinkun se olis ollut aina siinä

Lähetetty: Ti Syys 21, 2010 9:50 am
Kirjoittaja psk123

Lähetetty: Ke Syys 22, 2010 3:44 am
Kirjoittaja kiilax
Automaatin ohjauksella timop tarkoittanee automaateissa olevaa kytkintä,jolla saadaan vaihtojen välit pitemmäksi ts.loota ei heitä isompaa(eikä turbiinilukkoa) päälle kun vasta kovemmilla kierroksilla josta on apua vaikka autotraileria vedettässa,samalla tauluun syttyy vihreä PWR valo tarkoittaneeko tuo sitten POWERIA.
Lisäksihän noissa automaateissa on vaihteen valitsimessa nappi jota painamalla suurin pykälä putoaa pois,helppo vaikka ohituksessa( jos ei viitsi tallaa pohjaan runtata,silloinhan vaihto tapahtuu myös) niiniikään raskaamman kuorman kanssa,kas kun nämä Cruiserit ovat sen verran ruudikkaita että tulee joskus ohiteltua täyteen lastatun kärrynkin kanssa :oops: :oops:

Anteeksi poliisisedät. :oops: :oops: :oops: :lol:

Lähetetty: Ke Syys 22, 2010 6:26 am
Kirjoittaja Mika.T
Mahtaa ko. nappula olla vasta uudemmissa peleissä.

mulla ei ainakaan moisia nappuloita ole. Tosin saisi olla. Turbiinilukko menee turhan aikaisten kiihdyttäessä päälle

Lähetetty: Ke Syys 22, 2010 3:44 pm
Kirjoittaja kiilax
No mulla on -94 HDJ VX,ja kas kummaa olen tyytyväinen ko.värkkiin.