Kuva Kuva

hj61;n laatikon vaihto, tiivisteet+stefat+kytkin?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Mancubus
Viestit: 27
Liittynyt: To Syys 09, 2010 5:18 pm

hj61;n laatikon vaihto, tiivisteet+stefat+kytkin?

Viesti Kirjoittaja Mancubus »

Moi, vaihdan 4-lovisen lootan 5-loviseen. Mitkä kaikki stefat ja tiivisteet kannattaa vaihtaa samalla ja onnistuuko ne helposti ilman sen enempää purkamista, ja entäs kytkin, mitä levyä suosittelette, asetelmaa en tod.näk. vaihda. Mistä nuo tiivisteet saa ja tiedättekö varaosanumeroita?

5-lovisen kartaanit löytyy.
Avatar
Tourinki
Viestit: 56
Liittynyt: La Maalis 21, 2009 3:13 am
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Tourinki »

Jos hyvän haluat niin purat ne laatikot kokonaan ja vaihdat ainakin kaikki laakerit, tiivisteet ja stefat + muut mahdolliset rikki menneet osat.
Ja jos kytkimen vaihdat niin samalla painelaakeri.

Tuo laatikko on mahdollista purkaa lähes normi autotallityökaluilla. Muutamat erikokoiset ulosvetäjät tarvii, tasapäiset lukkorengaspihdit sekä prässi.
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Ja samalla kannattaa katsoa onko vaihdelaatikon pääakseli kulunut siitä kohtaa missä se on kampuran silmälaakerissa ja jos on kulunut, niin holkittaa akselin Tamgerasin tai muun firman holkilla. Silmälaakeri tietysti myös uusiks jos kanittaa.
#428
Mancubus
Viestit: 27
Liittynyt: To Syys 09, 2010 5:18 pm

Viesti Kirjoittaja Mancubus »

Mittasin laatikosta painelaakerin akselin paksuuden n.39mm

mutta tamgearssilla myydään kahta erilaakeria toisessa (sisäreikä 52,5mm) ja toisessa (sisäreikä 45mm), eihän siihen käy kumpikaan?!

jos laittaa tuon missä sisäreikä 45mm niin silloinhan siinä on 6mm välystä

kyseessä 5 vaihteinen vanhemman mallin laatikko

edit. vanhan painelaakerin ulkomitta oli muistaakseni 90 tai 95mm

2edit. vanha painelaakeri on juuri siihen sopiva, välystä ehkä 0.5mm, en mitannu sisä reijän halkasijaa mut varmasti alle 40mm
Vastaa Viestiin