Sivu 1/1
Tarvin vinkkejä takariipukkeiden vaihtoon!
Lähetetty: Ma Heinä 26, 2010 11:36 am
Kirjoittaja 4x4_88
Morjens.
On aika vaihtaa taakse riipukkeet mallia "itoola" vanhojen vääntyneiden tilalle.
Eli meneekö homma niin, että nostetaan kori ilmaan, laitetaan pukit runkopalkkien alle ja sitten nostetaan akselia perämurikasta?
Tarkoitushan on saada jännitys pois jousesta, jotta saa riipukkeen pultit helposti pois? Vai iten arvon kanssa harrastajat tämän suorittaisi helpoiten?
Uudet puslat sai Tamgearsilta ja näyttää olevan Made in Japan ja osanumero sama kuin Toyotan alkuperäsissä. Hinta kuitenkin about neljännes mitä Tojotiskillä.
Lähetetty: Ma Heinä 26, 2010 12:18 pm
Kirjoittaja Antsa
kyllä.
Lähetetty: Ma Heinä 26, 2010 12:58 pm
Kirjoittaja r2ree
Varaudu siihen, että joutuu kiertämään tai vääntämään jousia, riippuen siitä kuinka ne on kiinni aksulissa ja etukiinnikkeessä.
Vanhat kummipuslat lähtee parhaiten joko lyömällä läpi isolla taltalla tai vääntämällä isolla ruuvarilla. Sillai ruuvvari puoleenväliin pzzlaa ja reipäs vääntö ja nitkutus. Älä lyö näpeille.
Lähetetty: Ma Heinä 26, 2010 1:16 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
r2ree kirjoitti:Varaudu siihen, että joutuu kiertämään tai vääntämään jousia, riippuen siitä kuinka ne on kiinni aksulissa ja etukiinnikkeessä.
Vanhat kummipuslat lähtee parhaiten joko lyömällä läpi isolla taltalla tai vääntämällä isolla ruuvarilla. Sillai ruuvvari puoleenväliin pzzlaa ja reipäs vääntö ja nitkutus. Älä lyö näpeille.
Kaikki kovin jobi saattaa olla saada etummainen puslan tappi pois buzlan sisältä,jos ei lähe hyvällä niin tappiin lämpöö pillillä sen verran et buzla sulaa.
Lähetetty: Ma Heinä 26, 2010 1:35 pm
Kirjoittaja 4x4_88
OK. Enköhän mä näillä ohjeilla ja varautumisilla onnistu! Kiitoksia!
Lähetetty: Ma Heinä 26, 2010 1:43 pm
Kirjoittaja Antsa
Ja varaa muutama pullo wishyä,saattaa paita kastua.
Lähetetty: Ma Heinä 26, 2010 1:45 pm
Kirjoittaja A-P
Tuo paineilmavasara on aika pirun hyvä laitos tähänkin hommaan, ja yleensäkkin kaikkeen missä tarttee naputella jotakin irti, eikä ehjänä irtisaaminen ole se juttu.
Lähetetty: Ti Elo 03, 2010 5:30 am
Kirjoittaja 4x4_88
Vanha riipuke ja puslat lähti helposti irti. IHME!
Mutta nyt koitetaan nyhertää iskaria irti alhaalta, jotta sais akselin tarpeeksi alas uutta riipuketta varten. Sattuu olemaan kaks kertaa pitemmät noi "itoolan" riipukkeet. On vaan niiiiin tiukassa puslastaan iskari.
Lähetetty: Ti Elo 03, 2010 10:27 am
Kirjoittaja Cental73
meikäläinen on laittanut aina pikkusen hallitunkin jousipakan päädyn ja rungon väliin. Sopivalla "nostolla" jää riipuke löysälle ja saa helppoon irti. Samalla jousenpää jää suhtsopivalle etäisyydelle... Helppo ja nopia konsti.
Lähetetty: Ti Elo 03, 2010 12:09 pm
Kirjoittaja 4x4_88
Aivan näin. Isäntä hoksas saman keinon ja niin saatiin riipukkeet vaihdettua ilman iskarin irroitusta. Perä nousi huomattavasti eikä valtavat kolmikakkoset enään täytä kaaria.
