Sivu 1/1
Täyskevennetyn taka-akselin stefan vaihto?
Lähetetty: Su Heinä 11, 2010 8:09 pm
Kirjoittaja #HZJ73#
Moi, onko stefan vaihto iso homma eli joutuuko poistamaan laakerit tms.?
Ja jos, niin saako ne ehjänä pois? Stefojen lisäksi mitä osia tarvitsee/kannattaa varata?
Stefat toyotan tiskiltä(lienekkö miten kalliit?) vai jostain muualta?
Lähetetty: Su Heinä 11, 2010 8:56 pm
Kirjoittaja Hessu
karnaadilaipan stefasta varmaan kyse? Stefa Toyotal n. 30e. Tamgearsista saa myös. Vaihto suht nopee: takalaipan pultit auki ja painaa kardaania kasaan ja kääntää sen sivuun. Sit mutterista lyö lukitusta vähän auki. Mutteri irti ja laippa ulos. Sit kaivaa stefan ulos. Kasaus toisin päin. Mutterin kiristys on tarkkaa puuhaa. Klappi pitää saada pois, mut ei saa kiristää krymppiholkkia kireemmälle kuin se oli. Mutterin voi uusia kans mut ei oo pakko. Lisätietoa löytyy searchilla.
Stefat vetoakselilla
Lähetetty: Ma Heinä 12, 2010 9:28 am
Kirjoittaja #HZJ73#
Kyseessä on siis vetoakselin stefa, kun pukkaa jarrukengille rasvansekaista öljyä eli pito hieman hankalaa
Lähetetty: Ma Heinä 12, 2010 9:49 am
Kirjoittaja hj60
Jos pelkkä vetarin stefa tuntuu riittävän, niin vetoakselin 6 mutteria auki, vetari pois, stefan vaihto ja takasin nippuun. Jos haluaa vaihtaa sen rasvastefanki sieltä laakereiden takaa, niin edellisen jälkeen laakerin mutteri pois, etulaakeri pois, napa syliin ja stefan vaihto.
Lähetetty: Ma Heinä 12, 2010 1:48 pm
Kirjoittaja Hoosuu
Jos lukkoperä,lukko päälle enen vetoakselin ulosvetoo, muuten saattaa tulla huolia. Stefat tamgearsilla 4€ kpl. Ne kartiot lähtee niistä kiinityspulteista helpoiten, kun lyö vasaralla siihen ulkopuolelle, varottava, ettei lennä hukkaan, lähtönopeus senverran kova.
Lähetetty: Ma Heinä 12, 2010 3:27 pm
Kirjoittaja Hessu
Hoosuu kirjoitti:kun lyö vasaralla siihen ulkopuolelle,
Jos lähettyvillä on messinkikappale, niin kannattaa laittaa se vasaran ja pinnapultin väliin, niin säilyy kierteet ehjempinä.
Lähetetty: Ma Heinä 12, 2010 4:37 pm
Kirjoittaja JF
Vielä parempi tapa, jolla kierteet ja laipat eivät saa ollenkaan vauriota on käyttää jatkomutteria ja ruuvia, jotka ruuvaa pinnapulttien päihin, kiristää hiukan ja lyö vasaralla ruuvin päähän. Naputtelee kunnes kartioprikka pullahtaa ulos.
Tämän jälkeen voi pinnapultin ruuvata koko paketin kanssa pois tai irroittaa jatkomutterin ja ottaa pelkän kartioprikan pois.