Täyskevennetyn taka-akselin stefan vaihto?
Valvoja: Käyttäjä
Täyskevennetyn taka-akselin stefan vaihto?
Moi, onko stefan vaihto iso homma eli joutuuko poistamaan laakerit tms.?
Ja jos, niin saako ne ehjänä pois? Stefojen lisäksi mitä osia tarvitsee/kannattaa varata?
Stefat toyotan tiskiltä(lienekkö miten kalliit?) vai jostain muualta?
Ja jos, niin saako ne ehjänä pois? Stefojen lisäksi mitä osia tarvitsee/kannattaa varata?
Stefat toyotan tiskiltä(lienekkö miten kalliit?) vai jostain muualta?
karnaadilaipan stefasta varmaan kyse? Stefa Toyotal n. 30e. Tamgearsista saa myös. Vaihto suht nopee: takalaipan pultit auki ja painaa kardaania kasaan ja kääntää sen sivuun. Sit mutterista lyö lukitusta vähän auki. Mutteri irti ja laippa ulos. Sit kaivaa stefan ulos. Kasaus toisin päin. Mutterin kiristys on tarkkaa puuhaa. Klappi pitää saada pois, mut ei saa kiristää krymppiholkkia kireemmälle kuin se oli. Mutterin voi uusia kans mut ei oo pakko. Lisätietoa löytyy searchilla.
#428
Stefat vetoakselilla
Kyseessä on siis vetoakselin stefa, kun pukkaa jarrukengille rasvansekaista öljyä eli pito hieman hankalaa
Jos pelkkä vetarin stefa tuntuu riittävän, niin vetoakselin 6 mutteria auki, vetari pois, stefan vaihto ja takasin nippuun. Jos haluaa vaihtaa sen rasvastefanki sieltä laakereiden takaa, niin edellisen jälkeen laakerin mutteri pois, etulaakeri pois, napa syliin ja stefan vaihto.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vielä parempi tapa, jolla kierteet ja laipat eivät saa ollenkaan vauriota on käyttää jatkomutteria ja ruuvia, jotka ruuvaa pinnapulttien päihin, kiristää hiukan ja lyö vasaralla ruuvin päähän. Naputtelee kunnes kartioprikka pullahtaa ulos.
Tämän jälkeen voi pinnapultin ruuvata koko paketin kanssa pois tai irroittaa jatkomutterin ja ottaa pelkän kartioprikan pois.
Tämän jälkeen voi pinnapultin ruuvata koko paketin kanssa pois tai irroittaa jatkomutterin ja ottaa pelkän kartioprikan pois.