Sivu 1/1
BJ75 muutoskatsastus 9hlön pakuksi tai 1+2 huoltoautoksi
Lähetetty: Ke Kesä 30, 2010 3:40 pm
Kirjoittaja Hessu
BJ75:sia näyttänee muutetun 9hlön pakettiautoiksi, mutta voiko 1+1 huoltoauton saada nykypäivänä muutettua 9:lle ja jos voi niin miten tai miten se on ylipäänsä ennen ollut mahdollista?
Jos edellinen ei onnistu, niin miten 1+1:n saa muutettua 1+2:ksi? Katsuri totesi, että lisäturvavyön kiinnitykset on muuttuneet tarkemmiksi kuin aiemmin, mutta ei osannut sanoa että miten. Elikkä onko näihin jotain normi-ihmisen ymmärrettävää ohjetta, joka tepsii kaikilla katsastuskonttoreilla?
Lähetetty: Ke Kesä 30, 2010 6:15 pm
Kirjoittaja Land Cruiser
1+1 paikkasen muuttaminen 1+2 paikkases vaatinee, että mitta 1100mm rattiakselin keskiöstä oikeaan oveen ylittyy... ja tietystin joku vyö pitää olla keskipaikalla hyvin kiinnitetty... käsittääkseni ei olisi muita vaateita, viisaammat kertokoon lisää

...
Lähetetty: Ke Kesä 30, 2010 9:58 pm
Kirjoittaja Hessu
Land Cruiser kirjoitti:1+1 paikkasen muuttaminen 1+2 paikkases vaatinee, että mitta 1100mm rattiakselin keskiöstä oikeaan oveen ylittyy... ja tietystin joku vyö pitää olla keskipaikalla hyvin kiinnitetty... käsittääkseni ei olisi muita vaateita, viisaammat kertokoon lisää

...
Näin minäkin olen luullut asioiden olevan, mutta mitenkä nykyään pitää kiinnittää keskivyö kun ennen riitti läpipultit? Tarvitaanko jotain lujuuslaskelmia?? Katsastusmies kun osasi vaan sanoa, että vaatimukset ovat joku aika sitten koventuneet, muttei tiennyt että miten...
Lähetetty: To Heinä 01, 2010 12:16 am
Kirjoittaja -MaTTi-
Hessu kirjoitti:
Näin minäkin olen luullut asioiden olevan, mutta mitenkä nykyään pitää kiinnittää keskivyö kun ennen riitti läpipultit? Tarvitaanko jotain lujuuslaskelmia?? Katsastusmies kun osasi vaan sanoa, että vaatimukset ovat joku aika sitten koventuneet, muttei tiennyt että miten...
Ei mitenkään, kunnolla vaan kiinni ton ikäseen.
Lähetetty: To Heinä 01, 2010 2:46 pm
Kirjoittaja Hessu
-MaTTi- kirjoitti:Hessu kirjoitti:
Näin minäkin olen luullut asioiden olevan, mutta mitenkä nykyään pitää kiinnittää keskivyö kun ennen riitti läpipultit? Tarvitaanko jotain lujuuslaskelmia?? Katsastusmies kun osasi vaan sanoa, että vaatimukset ovat joku aika sitten koventuneet, muttei tiennyt että miten...
Ei mitenkään, kunnolla vaan kiinni ton ikäseen.
Kiitos Matti! Mites tuollainen 9hlö pakettiauto, saako huoltoautosta sellaisen?
Lähetetty: To Heinä 01, 2010 10:35 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Hessu kirjoitti:-MaTTi- kirjoitti:Hessu kirjoitti:
Näin minäkin olen luullut asioiden olevan, mutta mitenkä nykyään pitää kiinnittää keskivyö kun ennen riitti läpipultit? Tarvitaanko jotain lujuuslaskelmia?? Katsastusmies kun osasi vaan sanoa, että vaatimukset ovat joku aika sitten koventuneet, muttei tiennyt että miten...
Ei mitenkään, kunnolla vaan kiinni ton ikäseen.
Kiitos Matti! Mites tuollainen 9hlö pakettiauto, saako huoltoautosta sellaisen?
Ei saa. 1.7.1999 asti sai jollakin tyylillä, mutta siitä on jo aikaa. Saat 6 henkilön pakettiauton kylläkin, mutta maksuun menee autovero ja dieselvero pompsahtaa henkilöautotasolle. Eli ei järjen häivääkään siinä.
Lähetetty: Pe Heinä 02, 2010 7:40 am
Kirjoittaja Hessu
-MaTTi- kirjoitti:Hessu kirjoitti:-MaTTi- kirjoitti:
Ei mitenkään, kunnolla vaan kiinni ton ikäseen.
Kiitos Matti! Mites tuollainen 9hlö pakettiauto, saako huoltoautosta sellaisen?
Ei saa. 1.7.1999 asti sai jollakin tyylillä, mutta siitä on jo aikaa. Saat 6 henkilön pakettiauton kylläkin, mutta maksuun menee autovero ja dieselvero pompsahtaa henkilöautotasolle. Eli ei järjen häivääkään siinä.
Asia selvä, kiitoksia tiedoista! On se helppoa kysellä sinulta täällä, ,kun paikallisella katsastuskonttorilla nostetaan vaan kädet pystyyn
