Sivu 1/1

paha moka??

Lähetetty: Su Syys 04, 2005 8:57 pm
Kirjoittaja Vieras
tulikohan tehtyä päin persettä kun laitoin pakkelin suoraan puhtaalle pellille oliskohan pitäny laittaa happomaali ensin??
eli pitäiskö rapsuttaa pakkelit pois eli kylkipelti kyseessä...
vittu että vituttaa.

Lähetetty: Ti Syys 06, 2005 1:29 pm
Kirjoittaja mikjus
Jos maasturiin käyttää pakkelia niin ne tippuu kuitenkin ensimmäisessä "rysäyksessä" :wink:

Lähetetty: Ti Syys 06, 2005 2:10 pm
Kirjoittaja TOHJ61
Niin joo, ja alle 30mm:n "painumat" lasketaan naarmuiksi.....!

Lähetetty: Ti Syys 06, 2005 7:51 pm
Kirjoittaja Vieras
okei rauha en tiennyt että olen täysin citykarhu
anteeksi en vaivaa teitä enempää

Lähetetty: Ti Syys 06, 2005 8:10 pm
Kirjoittaja PikkuF
Kyllä valtaosa oikeista autojen koripakkeleista tarttuu juuri parhaiten puhtaaseen,ruosteettomaan peltiin.
Paklauksen päälle tulee ehdottomasti vetää maalikerrokset alkaen pohjamaaleista päätyen pintaväriin tai pintavärin lakkaan.
Muutoin vesi ja kosteus tunkeutuvat huokoisen pakkelin läpi alta-aikayksikössä peltiä raiskaamaan....ja pakkelithan tippuvat paloina alas....
Eli jos maalaat pellin ennen pakkelointia ei periaatteessa pintamaalauksella ole ihan niin kiire....no venyvä käsite....
Ja toisiaankin metsähärpättimien paklaus on todellakin turhaa puuhaa, mutta kyllähän suorapeltinen "katumaasturikin" on omassa kategoriassaan kaunis....vaikkapa Bertta avona ja kiiltävänä,niin vot kyllä saa päät kääntymään ihan kaupunkiajossakin....

Lähetetty: Ma Syys 12, 2005 9:00 am
Kirjoittaja timop
Tässähän on "koulukuntia" varmaan yhtä monta kuin on miehiäkin. Kuten Pikku F. mainitsi, pakkeli on huokoista ja imee vettä kuin sieni. Olen itse ollut sitä mieltä, että pakkeli saa pudota mutta pelti ei, eli olen vetänyt puhtaalle pellille pakkelin alle (ja päälle) teollisuudessa käytetyn 2-komponenttiepoksin. Olikohan se nykyään nimeltään Teknoplast primer 3 Teknoksella (entinen Epiplast), täyshimmeä ja aika hyvä hiottava jo seuraavana päivänä. On vaan muistettava, että kaikki epoksit ei kestä pakkelia ja kuivumisajat on suhteellisen pitkiä.

Ja runkoon ja alustanosiin, yleensäkin ei-pintamaalattaviin kohteisiin Teknoplast HS150, pohja- ja puolihimmeä pintamaali samassa, mutta ei kestä pakkelia ja tosi mulkero hioa, täysin kuiva vasta kahdessa viikossa. Molemmilla maaleilla luokitus "kestää jatkuvan vesiupotuksen", tarttuu sinkkiin ja alumiiniin, saa sävytettynä (RAL), ja mikä parasta, kestää.

Tämä tapa on vähän työläämpi, eikä ne pakkelit ole epoksinkaan päältä itsekseen tippuneet, eikä varsinkaan muhivan ruosteen takia. Veneiden kanssa touhunneet tietää, että normaalia automaalia on turha laittaa vesilinjan alle, se kun ei kestä vettä.

Timop