Sivu 1/1

Bj:n "ylimääräiset" letkunlähdöt?

Lähetetty: Ma Kesä 07, 2010 8:25 am
Kirjoittaja Bj 40
Elikkäs nyt tietoa mihin nuo letkunlähdöt kuuluisi mennä? Nyt kun syylarikin vaihtuu niin pitänee tehdä noillekkin jotakin, saako tuohon väliin paisuntasäiliön?

Kurkatkaa nyt joku pellin alta niin saa faktaa, kone siis perus 3litranen B.

Helvetin hienosti on ollut tulpattu.. Ihan puutapit sisällä :lol:

Kuva

Lähetetty: Ma Kesä 07, 2010 11:12 am
Kirjoittaja Cental73
ei ne mihkään mee. Ne on just tolleen.

Lähetetty: Ma Kesä 07, 2010 11:51 am
Kirjoittaja r2ree
Jokaisessa BJ:ssä ne on tollai; mutta kuka ne on laittanu?
Korpivaaran kesäpoika?
Vai onko ne jo alunperin?
Japanilainen Kirsikkapuutappi?

Lähetetty: Ma Kesä 07, 2010 12:04 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Alkuperäisenä tossa on umpiperäletkunpätkät elis semmottiset pyöreepäiset nysät.

Mitä noilla on tehty niin ma ei tieta?

Lähetetty: Ma Kesä 07, 2010 12:09 pm
Kirjoittaja Bj 40
Heh! Vai japanialainen kirsikkapuutappi! No sitten en räplää noita sen enempää, arvelin vaan et pitäs tulpata vaikka asiallisemmin nuo kun joku metsuri on kerran puulla tilkinnyt mutta eipä näy olevan tarvetta. :D

Toivottavasti vaan tuo tulossa oleva syyläri käy hyvin ja ettei sille mitään ihmevirityksiä tehdä.. Mites sen orggis Bj:n paisuntasäiliön pitäs pelata..? Se kun on syylärin puolessavälin korkeussuunnassa ja siihen menee vain yksi letku alareunaan, min ja max merkitkin löytyy mutta eihän tuolta voi mitään koneeseen päin mennä? Letku vielä menee siihen syylärin korkin putkeen puoleenväliin ja korkki tiivistää molemmin puolin?? :?

Taitaa kerätä vaan turvonneet vedet talteen..??

Lähetetty: Ma Kesä 07, 2010 12:10 pm
Kirjoittaja r2ree
Käyttäjä kirjoitti:
Mitä noilla on tehty niin ma ei tieta?
Arktisiin olosuhteisiin kuskille kumipuku ja letkut siihen?

Lähetetty: Ma Kesä 07, 2010 12:10 pm
Kirjoittaja Cental73
ettei vaan olis samaa osaa käytetty jossain muussa kikottimessa, jossa lähdöt sitten peilikuvana? One part, fits for all!!

Lähetetty: Ma Kesä 07, 2010 12:13 pm
Kirjoittaja Cental73
vai oisko jaappanissa lisävarusteena sakenlämmitin johka noon menny?

Lähetetty: Ma Kesä 07, 2010 12:22 pm
Kirjoittaja PETEBJ75
B moottorit on alunperin teolisuusmoottoreita ja niissä on vesilähtöjä moniin eri jäähdytys/lämmitystarkoituksiin. Singaporessa löytyi 12H-T koneita kaivinkoneista ja busseista :D

Lähetetty: Ma Kesä 07, 2010 1:05 pm
Kirjoittaja r2ree
PETEBJ75 kirjoitti:B moottorit on alunperin teolisuusmoottoreita...
Ei muuta kuin Toyotan trukkitehtaan varastoja penkomaan. Eikös tuo B-motoori ollu joissain trukeissakin

Lähetetty: Ma Kesä 07, 2010 2:04 pm
Kirjoittaja 4x4_88
Bj 40 kirjoitti:Mites sen orggis Bj:n paisuntasäiliön pitäs pelata..? Se kun on syylärin puolessavälin korkeussuunnassa ja siihen menee vain yksi letku alareunaan, min ja max merkitkin löytyy mutta eihän tuolta voi mitään koneeseen päin mennä? Letku vielä menee siihen syylärin korkin putkeen puoleenväliin ja korkki tiivistää molemmin puolin?? :?

Taitaa kerätä vaan turvonneet vedet talteen..??
Minä pistän paremmaksi!
Mun Bertassa on paisari väärinpäin, eli letku menee yläreunaan. Jäähyttäjän korkin reijästä ei tunne nestettä ollenkaan ja jos täyttää piripintaan nii se oksenti ylimääräset vedet jostain ulos.

Ei oo jaksanu sen kummemmin käänellä paisaria yms kun koneenlämmöt on pysyny normina. Mutta itekki paisarin funktiota oon ihmetelly.

Lähetetty: Ma Kesä 07, 2010 5:12 pm
Kirjoittaja hj60
HJ60:ssä menee paisarin letku korkkiin. Korkista menee pilli pohjalle, ja syykärin korkiaan on semmonen pikkuläppä kevyellä jousella, että se imee liiat takasin syyläriin alipaineella ku jäähtyy.

Lähetetty: Ma Kesä 07, 2010 6:10 pm
Kirjoittaja PETEBJ75
r2ree kirjoitti:
Ei muuta kuin Toyotan trukkitehtaan varastoja penkomaan. Eikös tuo B-motoori ollu joissain trukeissakin
Oli ja myös niissä kontinnostovehkeissä mitä on satamissa

Lähetetty: Ma Kesä 07, 2010 8:19 pm
Kirjoittaja r2ree
Toi B-konehan taitaa olla yhtä legendaarinen kuin chevyn pikkulohko..

Lähetetty: Ti Kesä 08, 2010 10:16 am
Kirjoittaja Nikkari
r2ree kirjoitti:Toi B-konehan taitaa olla yhtä legendaarinen kuin chevyn pikkulohko..

Ja kun kerran alkaa keskustelu hieman rönsyilemään sivuraiteille, niin mainiosti voinee mainita muutamia raudanlujan maineen saavuttaneita moottoreita:

- Chevrolet sbc 350
- Mopar "slant six"- kuutoskoneet, 170, 198, 225 cid.
- MB 300 D (vanha 5-sylinterinen)
-Volvo B18/20

Ja kyllähän aivan kiistatta oman paikkansa tuossa joukossa myöskin ansaitsee Toyotan B/3B - pata...