Kuva Kuva

Bj:n "ylimääräiset" letkunlähdöt?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Bj 40
Viestit: 56
Liittynyt: Ma Loka 13, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Ilomantsi

Bj:n "ylimääräiset" letkunlähdöt?

Viesti Kirjoittaja Bj 40 »

Elikkäs nyt tietoa mihin nuo letkunlähdöt kuuluisi mennä? Nyt kun syylarikin vaihtuu niin pitänee tehdä noillekkin jotakin, saako tuohon väliin paisuntasäiliön?

Kurkatkaa nyt joku pellin alta niin saa faktaa, kone siis perus 3litranen B.

Helvetin hienosti on ollut tulpattu.. Ihan puutapit sisällä :lol:

Kuva
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

ei ne mihkään mee. Ne on just tolleen.
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Jokaisessa BJ:ssä ne on tollai; mutta kuka ne on laittanu?
Korpivaaran kesäpoika?
Vai onko ne jo alunperin?
Japanilainen Kirsikkapuutappi?
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Alkuperäisenä tossa on umpiperäletkunpätkät elis semmottiset pyöreepäiset nysät.

Mitä noilla on tehty niin ma ei tieta?
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
Bj 40
Viestit: 56
Liittynyt: Ma Loka 13, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Bj 40 »

Heh! Vai japanialainen kirsikkapuutappi! No sitten en räplää noita sen enempää, arvelin vaan et pitäs tulpata vaikka asiallisemmin nuo kun joku metsuri on kerran puulla tilkinnyt mutta eipä näy olevan tarvetta. :D

Toivottavasti vaan tuo tulossa oleva syyläri käy hyvin ja ettei sille mitään ihmevirityksiä tehdä.. Mites sen orggis Bj:n paisuntasäiliön pitäs pelata..? Se kun on syylärin puolessavälin korkeussuunnassa ja siihen menee vain yksi letku alareunaan, min ja max merkitkin löytyy mutta eihän tuolta voi mitään koneeseen päin mennä? Letku vielä menee siihen syylärin korkin putkeen puoleenväliin ja korkki tiivistää molemmin puolin?? :?

Taitaa kerätä vaan turvonneet vedet talteen..??
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Käyttäjä kirjoitti:
Mitä noilla on tehty niin ma ei tieta?
Arktisiin olosuhteisiin kuskille kumipuku ja letkut siihen?
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

ettei vaan olis samaa osaa käytetty jossain muussa kikottimessa, jossa lähdöt sitten peilikuvana? One part, fits for all!!
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

vai oisko jaappanissa lisävarusteena sakenlämmitin johka noon menny?
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

B moottorit on alunperin teolisuusmoottoreita ja niissä on vesilähtöjä moniin eri jäähdytys/lämmitystarkoituksiin. Singaporessa löytyi 12H-T koneita kaivinkoneista ja busseista :D
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

PETEBJ75 kirjoitti:B moottorit on alunperin teolisuusmoottoreita...
Ei muuta kuin Toyotan trukkitehtaan varastoja penkomaan. Eikös tuo B-motoori ollu joissain trukeissakin
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

Bj 40 kirjoitti:Mites sen orggis Bj:n paisuntasäiliön pitäs pelata..? Se kun on syylärin puolessavälin korkeussuunnassa ja siihen menee vain yksi letku alareunaan, min ja max merkitkin löytyy mutta eihän tuolta voi mitään koneeseen päin mennä? Letku vielä menee siihen syylärin korkin putkeen puoleenväliin ja korkki tiivistää molemmin puolin?? :?

Taitaa kerätä vaan turvonneet vedet talteen..??
Minä pistän paremmaksi!
Mun Bertassa on paisari väärinpäin, eli letku menee yläreunaan. Jäähyttäjän korkin reijästä ei tunne nestettä ollenkaan ja jos täyttää piripintaan nii se oksenti ylimääräset vedet jostain ulos.

Ei oo jaksanu sen kummemmin käänellä paisaria yms kun koneenlämmöt on pysyny normina. Mutta itekki paisarin funktiota oon ihmetelly.
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

HJ60:ssä menee paisarin letku korkkiin. Korkista menee pilli pohjalle, ja syykärin korkiaan on semmonen pikkuläppä kevyellä jousella, että se imee liiat takasin syyläriin alipaineella ku jäähtyy.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

r2ree kirjoitti:
Ei muuta kuin Toyotan trukkitehtaan varastoja penkomaan. Eikös tuo B-motoori ollu joissain trukeissakin
Oli ja myös niissä kontinnostovehkeissä mitä on satamissa
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Toi B-konehan taitaa olla yhtä legendaarinen kuin chevyn pikkulohko..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Nikkari
Viestit: 232
Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 12:21 pm
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja Nikkari »

r2ree kirjoitti:Toi B-konehan taitaa olla yhtä legendaarinen kuin chevyn pikkulohko..

Ja kun kerran alkaa keskustelu hieman rönsyilemään sivuraiteille, niin mainiosti voinee mainita muutamia raudanlujan maineen saavuttaneita moottoreita:

- Chevrolet sbc 350
- Mopar "slant six"- kuutoskoneet, 170, 198, 225 cid.
- MB 300 D (vanha 5-sylinterinen)
-Volvo B18/20

Ja kyllähän aivan kiistatta oman paikkansa tuossa joukossa myöskin ansaitsee Toyotan B/3B - pata...
Vastaa Viestiin