Diesel-linja ilmaus
Lähetetty: Ke Kesä 02, 2010 8:45 pm
Ahneella on p:nen loppu.
"Jos nyt vielä yhden (1,0 km) työmatkan vetäisi tällä tankilla". Veti kyllä, mutta raaka päätelmä on, että dieseli sai ilmakontaktin hojossa noin 4 m ennenkuin nipponinpoika oli ajatellut sen tapahtuvan. viimeiset tipat dieseliä horaisivat ilmaa peräänsä, siis eräänlainen antihernerokkasyndrooma.
Sitten ajettiin tankille ja ilmataskun perään tuli lisää dieseliä. Vaiva alkoi pikkuhiljaa röpötyksenä etc. Tänään koitti hetki, että nyt tutkitaan ja hutkitaan. Kun asia oli saatu (siis niinkuin meidän mielestämme) diagnosoitua ilmavaivaksi, aloimme ponnekkaasti ilmaamaan. Pumpattiin ja startattiin. Jos paineli ilmapumppua rivon kovakouraisesti , ilmaa tuli paljon, siis ilmausruuvin kautta. Helläkätisemmällä pumppauksella ilmaa ei tullut juuri lainkaan.
Entä sitten. Olemme pumpanneet noin litran löpöä ilmausruuvin kautta. Vielä jaksaisi toisenkin, mutta mikähän mahtaa olla oikea maksimimäärä.
Katselin vanhoja asiaan liittyviä ja löytyi (mielestämme) kelpo konsti: kun auto kerran lähtee käyntiin, annetaan käydä ja ilmataan niin kauan, kun ei ilmaa tule. Tarkoittanee, että pitää aina silloin tällöin vetää ruuvi kiinni ja käydä antamassa HANAA.
Kun käsipumpulla pumpatessa aukaisee suuttimia, ei tule ilmaa, ei dieseliä -ei röyhtäisyä.
Voiko käsipumppu horia ilmaa jostain?
Montako litraa naftaa pitää ihan oikeasti sytkyttää ulos, jos em. vaivaa ei ole?
-------
Raja railona aukeaa,
edessä on hyinen itä,
takana länttä ja Eurooppaa,
varjele vartija sitä.
- Yrjö Jylhä, Kiirastulessa 1940
Kiitän nopeasta reagoinnista, meidän raja aukeaa kahden viikon päästä.
Tämä on toinen kerta, kunnei virallisen matkan ajankohta vaan sopinut ja menemme yhden hojon omintakeismatkalle. Saatammepa vaikk käydä vieraissakin -siis ostamassa UAZ:n varaosia!!!
PS. Voiko se todella vetää ilmaa käsipumpun kautta?
"Jos nyt vielä yhden (1,0 km) työmatkan vetäisi tällä tankilla". Veti kyllä, mutta raaka päätelmä on, että dieseli sai ilmakontaktin hojossa noin 4 m ennenkuin nipponinpoika oli ajatellut sen tapahtuvan. viimeiset tipat dieseliä horaisivat ilmaa peräänsä, siis eräänlainen antihernerokkasyndrooma.
Sitten ajettiin tankille ja ilmataskun perään tuli lisää dieseliä. Vaiva alkoi pikkuhiljaa röpötyksenä etc. Tänään koitti hetki, että nyt tutkitaan ja hutkitaan. Kun asia oli saatu (siis niinkuin meidän mielestämme) diagnosoitua ilmavaivaksi, aloimme ponnekkaasti ilmaamaan. Pumpattiin ja startattiin. Jos paineli ilmapumppua rivon kovakouraisesti , ilmaa tuli paljon, siis ilmausruuvin kautta. Helläkätisemmällä pumppauksella ilmaa ei tullut juuri lainkaan.
Entä sitten. Olemme pumpanneet noin litran löpöä ilmausruuvin kautta. Vielä jaksaisi toisenkin, mutta mikähän mahtaa olla oikea maksimimäärä.
Katselin vanhoja asiaan liittyviä ja löytyi (mielestämme) kelpo konsti: kun auto kerran lähtee käyntiin, annetaan käydä ja ilmataan niin kauan, kun ei ilmaa tule. Tarkoittanee, että pitää aina silloin tällöin vetää ruuvi kiinni ja käydä antamassa HANAA.
Kun käsipumpulla pumpatessa aukaisee suuttimia, ei tule ilmaa, ei dieseliä -ei röyhtäisyä.
Voiko käsipumppu horia ilmaa jostain?
Montako litraa naftaa pitää ihan oikeasti sytkyttää ulos, jos em. vaivaa ei ole?
-------
Raja railona aukeaa,
edessä on hyinen itä,
takana länttä ja Eurooppaa,
varjele vartija sitä.
- Yrjö Jylhä, Kiirastulessa 1940
Kiitän nopeasta reagoinnista, meidän raja aukeaa kahden viikon päästä.
Tämä on toinen kerta, kunnei virallisen matkan ajankohta vaan sopinut ja menemme yhden hojon omintakeismatkalle. Saatammepa vaikk käydä vieraissakin -siis ostamassa UAZ:n varaosia!!!
PS. Voiko se todella vetää ilmaa käsipumpun kautta?