Sivu 1/1

Diesel-linja ilmaus

Lähetetty: Ke Kesä 02, 2010 8:45 pm
Kirjoittaja komandirsky
Ahneella on p:nen loppu.

"Jos nyt vielä yhden (1,0 km) työmatkan vetäisi tällä tankilla". Veti kyllä, mutta raaka päätelmä on, että dieseli sai ilmakontaktin hojossa noin 4 m ennenkuin nipponinpoika oli ajatellut sen tapahtuvan. viimeiset tipat dieseliä horaisivat ilmaa peräänsä, siis eräänlainen antihernerokkasyndrooma.

Sitten ajettiin tankille ja ilmataskun perään tuli lisää dieseliä. Vaiva alkoi pikkuhiljaa röpötyksenä etc. Tänään koitti hetki, että nyt tutkitaan ja hutkitaan. Kun asia oli saatu (siis niinkuin meidän mielestämme) diagnosoitua ilmavaivaksi, aloimme ponnekkaasti ilmaamaan. Pumpattiin ja startattiin. Jos paineli ilmapumppua rivon kovakouraisesti , ilmaa tuli paljon, siis ilmausruuvin kautta. Helläkätisemmällä pumppauksella ilmaa ei tullut juuri lainkaan.

Entä sitten. Olemme pumpanneet noin litran löpöä ilmausruuvin kautta. Vielä jaksaisi toisenkin, mutta mikähän mahtaa olla oikea maksimimäärä.

Katselin vanhoja asiaan liittyviä ja löytyi (mielestämme) kelpo konsti: kun auto kerran lähtee käyntiin, annetaan käydä ja ilmataan niin kauan, kun ei ilmaa tule. Tarkoittanee, että pitää aina silloin tällöin vetää ruuvi kiinni ja käydä antamassa HANAA.

Kun käsipumpulla pumpatessa aukaisee suuttimia, ei tule ilmaa, ei dieseliä -ei röyhtäisyä.

Voiko käsipumppu horia ilmaa jostain?

Montako litraa naftaa pitää ihan oikeasti sytkyttää ulos, jos em. vaivaa ei ole?

-------

Raja railona aukeaa,
edessä on hyinen itä,
takana länttä ja Eurooppaa,
varjele vartija sitä.
- Yrjö Jylhä, Kiirastulessa 1940

Kiitän nopeasta reagoinnista, meidän raja aukeaa kahden viikon päästä.

Tämä on toinen kerta, kunnei virallisen matkan ajankohta vaan sopinut ja menemme yhden hojon omintakeismatkalle. Saatammepa vaikk käydä vieraissakin -siis ostamassa UAZ:n varaosia!!!

PS. Voiko se todella vetää ilmaa käsipumpun kautta?

Lähetetty: Ke Kesä 02, 2010 9:06 pm
Kirjoittaja pemaripoju
kyllä se riittää kun ensimmäinen kunnon luraus tulee polttoainetta ilmausruuvista käsipumppua painellessa. ja ei saa aukoo ilmausruuveja koneen käydessä. jos kone käy jo kohtuu hyvin, niin kannattaa käyttää käydessä kaikkia suutinputkia vuorollaan hivenen auki.

Lähetetty: To Kesä 03, 2010 4:50 am
Kirjoittaja hj60
Ja kyllä se voi saaha ilmaa käsipumpun kautta, vieläpä niin että kun sitä ekan kerran pitkän ajan jälkeen pumppailee niin jää vuotamaan vaikka on kiristetty pohjaan. Uusia saa boschin nimellä edullisesti.

Lähetetty: To Kesä 03, 2010 6:04 am
Kirjoittaja Käyttäjä
Oma hojotin lähti sitkeellä sahaamisella kun on hyvät akut.
Noi käsipumput alkaa olla väljiä nois hojottimisa aikas järjestään.

Lähetetty: To Kesä 03, 2010 7:51 am
Kirjoittaja r2ree
Mistä ne oikein väljistyy?

Eihän niitä koko aikaa nytkytellä.

Tosin, omaani sai nytkytellä kuin teinipoika jallu kädessä yhen suodatinvaihdon yhteydessä. Meinas akuistakin loppua virta..

Lähetetty: To Kesä 03, 2010 7:44 pm
Kirjoittaja hj60
Mun teoria on että käyttämättömyyttään tiivisteet rapistuu, ne on kuitenki 20 ... 29 vuotiaita.

Lähetetty: Su Kesä 06, 2010 7:13 am
Kirjoittaja hzj75
Olin ihmeissään ku piti ilmata systeemi ja vaikka kuin pumppasin ei mittään tapahtunu.Vika löyty siitä pikku purnukasta toimenkuvana vedenerottaja/lietekaivo.Ajanmyötä oli siihen syöpynyt tosi pieniä reikiä ,sakka pohjalla tiivisti sen verran että pientä diesel hikoilua huomas purnukan pohjassa.Laiton tavallisen CAV filtterin tilalle.Uus orkkis jottain 200e,CAV 28e.

Lähetetty: Su Kesä 06, 2010 9:09 am
Kirjoittaja r2ree
Tuo on muuten hyvä systeemi, ja kun siirtää sen konehuoneen puolelle, tulee se tyhjennettyäkin välillä.

Kiitokset JAWAlle

Lähetetty: Su Kesä 06, 2010 11:31 am
Kirjoittaja JAWA
Olkaa hyvä! Kun oli akuutti tilanne päällä ruostuneen vedenerottajan takia tienpäällä: tarvikemalli käyttöön vs alkuperäinen mikä maksoi tsiljoonan... Ei tarvinnut parasta vaihtoehtoa miettiä :)

Lähetetty: Ti Kesä 15, 2010 9:13 pm
Kirjoittaja osilpi
Käsipumppu esim Onnin Autossa 5€ (tosin vuosi jo uutena). IKH:ssa taisi olla 7€ ja ei tähän päivään mennessä ole muutamassa eri koneessa tipan tippaa vuotanut. Niissäkin on eroja.