B koneen männärenkaiden vaihto
Valvoja: Käyttäjä
B koneen männärenkaiden vaihto
Enpä ikinä ole tutustunut koneen sisustaan, eli minkäläinen homma tuo on. Vissiin pystyy vaihtaan paikoillaan irrottamalla öljypohja ja ottamalla kannen irti?
Samalla tietenkin voisi uusia nuo venttiivarrenkumit, jos kansi kerta on irtaalleen.
Mitä mutkia siellä vois tulla vastaan? kulkine kun on käyttöautona niin pitäis ottaa varmanpäälle.
Samalla tietenkin voisi uusia nuo venttiivarrenkumit, jos kansi kerta on irtaalleen.
Mitä mutkia siellä vois tulla vastaan? kulkine kun on käyttöautona niin pitäis ottaa varmanpäälle.
Katto ny kuitenkin eka, ettei se tuu huohottimesta. Sen jälkeen em kuvaus sopii tohon renkas vaihtoon. Yleensä tommoset pikkurempat vaan lähtee käsistä..
- No kun toi kansi on irti, niin koneistetaas venttiilit ja ohjurit. Kai se kansi pitäs oikaistakin.
Ja sit noi sylinterit ois hyvä vähintään hoonata ja oikiastaan noi KK-laakeritkiin vois vaihtaa, ja oisko noi männän tapitkin jne..
- No kun toi kansi on irti, niin koneistetaas venttiilit ja ohjurit. Kai se kansi pitäs oikaistakin.
Ja sit noi sylinterit ois hyvä vähintään hoonata ja oikiastaan noi KK-laakeritkiin vois vaihtaa, ja oisko noi männän tapitkin jne..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Ongelma tossa pelkkien renkaiden vaihdossa on se, että jos sylkkyyn on muodostunut se pieni olake siinä kohtii missä mäntä käy ylhällä. Ja vanha rengas on yleensä kulunu. Uus terhakka rengas osuus siihen olakkeeseen ja yleensä napsuu poikki. Jos olaketta ei ole, nou proplem.
KK-laakerit kannattaa vaihtaa samalla.
KK-laakerit kannattaa vaihtaa samalla.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Jos ei ole kulunu ihan sohloks niin ei tarvi ylikoon rinkuloita,ne tulee vasta kun porataan ryhmä.Cental73 kirjoitti:ok, siis hoonaaminen täytynee ottaa ohjelmaan. JA noi kk:t kans samalla vaivalla. Mits sit kun hoonaa... meneekö renkaat niihin ylikokoihin?
Toi hoonaus parantaa paukkua vanhassa koneessa.
Jos löytyy moottorikoneistamoa läheltä niin kantsuu viedä sinne hoonattavaks niin ne kyl mittailee et joutuuko menemään ylikokoon.
Laakerit samantien uusiks ja venojen klevyt hionta.
Ei suutinten tarkastuskaan/säätö turhaa ole,saa takasin oikeet avautumispaineet.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
r2ree kirjoitti:Ongelma tossa pelkkien renkaiden vaihdossa on se, että jos sylkkyyn on muodostunut se pieni olake siinä kohtii missä mäntä käy ylhällä. Ja vanha rengas on yleensä kulunu. Uus terhakka rengas osuus siihen olakkeeseen ja yleensä napsuu poikki. Jos olaketta ei ole, nou proplem.
KK-laakerit kannattaa vaihtaa samalla.
No tuo ylin rengas painerengas ja se on niinn sitkasta tavaraa että vaikka umpisolmuun menee jos on vääntäjällä poweria tarpeeksi.
Poikki se ei mene olakkeen takia mutta luonnollisesti jos olaketta on se kannattaa poistaa vaikkapa ylä olakkeen jyrsimellä.
Oli kerran 2.2 h Hilux johon väsättiin kone remppaa ja olaketta oli vallan jumalattomasti moneskohan kevyt kone remppa lie ollut ko.härpäkkeeseen.
No kun oli läjätty kantta vaille valmiiksi,ja pyöritettiin konetta avaimella sylintereistä kuului aina räpsähdys kun mäntä lähti putoamaan ja paine renkaassa hellitti.
Eipä muuta kuin kansi paikoilleen ja Hilux kulki työautona Venäjällä yli 4 vuotta eikä oolut mitään probleemia.



vähän alkais kiinnostaa mottijumppa. Mutt asiihen asti pitänee laittaa tiukemmat ölpät. Ei vaan tunnu jankkia löytyvän täältäpäin. 10-50 tai 10-40 tais olla paksuninta, sekin vähän turhan lirua kylmänä.
Mikä olis paksua? joskus aikoinan tais olla 20-50 vaiko peräti 30-50 teboililla. Eipä enää näkynyt, vai laskenko tyynenä peräöljyt koneeseen
Mikä olis paksua? joskus aikoinan tais olla 20-50 vaiko peräti 30-50 teboililla. Eipä enää näkynyt, vai laskenko tyynenä peräöljyt koneeseen

Laita yksiasteölpät kesäksi...SAE 50 bilhelevetissä on ainakin myynnissä.Cental73 kirjoitti:vähän alkais kiinnostaa mottijumppa. Mutt asiihen asti pitänee laittaa tiukemmat ölpät. Ei vaan tunnu jankkia löytyvän täältäpäin. 10-50 tai 10-40 tais olla paksuninta, sekin vähän turhan lirua kylmänä.
Mikä olis paksua? joskus aikoinan tais olla 20-50 vaiko peräti 30-50 teboililla. Eipä enää näkynyt, vai laskenko tyynenä peräöljyt koneeseen
Toisaalta vois heittää moniaste 20W-50 koneeseen niin ei olis niin stydiä kylymänä koska kuumanahan se öljy varmasti karkaa enemmän.
Vanha kunnon STP lisäainekkin saattas olla soppeli tohon vaivaan.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Eikös tässä tilanteessa kun kikotin pitäis pitää ajossa, kannattais hommata toinen mylly minkä fiksais ja heittäis sitten suitsait sukkelaan joku iltapäivä sinne konehuoneeseen. Ja tietysti pientä upgreidausta ja hommaa sen version missä on pari sylinteriä enemmän... 

BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
tepa78 kirjoitti:Eikös tässä tilanteessa kun kikotin pitäis pitää ajossa, kannattais hommata toinen mylly minkä fiksais ja heittäis sitten suitsait sukkelaan joku iltapäivä sinne konehuoneeseen. Ja tietysti pientä upgreidausta ja hommaa sen version missä on pari sylinteriä enemmän...
Näinhän se on tuossa tapauksessa varmaankin viisainta, kun kerran käyttiksestä on kyse - vältyttäisiin myöskin turhilta seisontapäiviltä.
Ja helpoimmalla voisi päästä muiden oheisjuttujen kanssa, kun koettaisi hankkia jostain hyvän 3B koneen, vanhaa väsynyttä moottoria korvaamaan.