Sivu 1/1

HJ:n kylkiraudat ja rakenteluvinkkejä vailla

Lähetetty: Ke Elo 31, 2005 8:57 pm
Kirjoittaja retkikeitin
Joo, takuulla siitä on joskus vuonna 95 kirjoiteltu silläjasillä foorumilla mut me nuoret noobit kuitenkin halutaan uusia(ja vanhoja) vinkkejä. Pirssi pitäs vääntää safarikuntoon. Tästä siis saattaa tulla pitkäkin läpinäketju.

1.Olen uuteen rojektiin (hj60) rakentamassa kylkiraudat.
Onko jollain kuvia tai valmista tietoo miten kannattaa tehdä ja laittaa kii nii et kestää kivillä rumistella ja suojais vähän ovia? Ja on katulaillisetki.
Yks on sanonu et suoraan runkoon kii ja kotelon alle ja toinen et suoraan koteloon kiinni?

Mielipiteitä ja vinkkejä ktos. Kuvat tervetulleita.

2.Samalla vois vinkkailla noista takapuskuriin takakoteloiden alle tehtävistä tsydeemeistä. Paljonko siitä takalokasuojan kotelosta saa riipasta pois ilman et katastusmies alkaa itkee? Hyviä jippoja?

3.Onko ideoita miten ne prkl:n takavalot vois suojata nii ettei ne koko ajan lennä lepikkoon.

4.Ootteko rakennellu minkä verran HJ60 snorkkeleita? Vinkkejä?

5. Ja vielä - korotus vinkkejä/tietoa. Kaikki tavat tervetullutta tietoa varmasti kaikille. Riipukkeilla, soa blaa blaa blaa.

Auttakaa käsiä mäessä. Yks hyvä esmerkki mulla oliki mutku alako tulla himo rakennella ite ni möin pois ja hommasin raakileen pihaan. Siitä se lähtee - eiks ni? Kipinää ja kiroilua saattaa vähän lennellä.

Lähetetty: Ke Elo 31, 2005 9:09 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Leikkaa vanhat helmat pois ja tilalle 100X50X3 RHS putkipalkkia 8) niin minä tekisin

Lähetetty: Ke Elo 31, 2005 10:25 pm
Kirjoittaja hector
Heh heh... tiedätkös mihin olet ryhtymässä :shock: :P
Itsellä on onneksi ymmärtäväinen vaimo...

Jos olet tulossa Teiskoon niin siellä vois nähdä yhtä sun toista noista sun kohdista.

1. Aattelin ensin laittaa rungosta, mutta laitoin koppaan 50x100x4 RHS+ putki. Kätevän näköinen ja ei vie maavara, mutta jos mällää kovaa kiveen niin voi helmaa väntää esim. sisäänpäin.

2. Kysy ämkoo:lta kuis se teki, kuullosti ihan hyvältä systeemiltä ja taidan tehdä samalla tavalla Teiskon reissun jälkeen, jos on takakotelon helmoja jäljellä :roll:

3. Ei ole oikein, mutta kehitteillä on kunhan ehtii.

4. Ei vielä

5. Itse tein korikorotuksen jotta sain isommat renkaat alle. SOA en edes harkinnut koska en halunnut heikentää maantieominaisuuksia, enkä tehdä "käyttöautosta" maastoon kaatuma herkemmän. Tällaista olen kuullut isojen poikien sanovan :roll:

Kunhan nämä kohdat on valmiit niin seuraa lisää kehityskohteita, välitykset ym. :lol:

Lähetetty: To Syys 01, 2005 7:32 am
Kirjoittaja Vieras
Morjens.
Mulla oli lähes terveet helmat, joten laitoin päälle 50 x 70 millitä kulmarautaa. Siihen on sitten pulteilla laitettu 48 mm putki sivullepäin. Tuntuisi suojaavan kohtuullisesti. Takavaloille en ole keksinyt vielä muuta suojaa, kuin hiukan alkuperäistä leveämmän puskurin, josta lähtee helmaputket pyöränaukkoon asti. Snorkkelin tein 75 mm polyeteeniputkesta? juottelemalla. Ei paha homma. Eniten hirvitti leikellä reikää ehjään lokariin. Lokarin sisällä ilma kulkee muovista haitariletkua snorkkelilta putsarille.

Mikko

Lähetetty: To Syys 01, 2005 9:01 am
Kirjoittaja ämkoo
Jos haluaa pitää naftan täyttöputken normaalilla paikalla kannattaa takahelmasta ottaa korkeus-suunnassa vain n. 50mm pois. Silloin syntyneen aukon leveys on n. 80mm. Tähän sitten sähkömiehenräkää käyttäen 80x80x4 RHS kiinni (jää vielä vähän pelivaraa siihen täyttöputkeen). Palkin päät umpeen ja kovaa ajoa. Jos kunnolla tipauttaa kiven päälle niin voi olla et takakylki pullahtaa ulos???

Lähetetty: To Syys 01, 2005 10:31 am
Kirjoittaja TOHJ61
Kylkiputkia ei kannata hitsata/pultata runkoon kiinni, rungosta
tulee liian jäykkä, eli maasto ominaisuudet heikkenee?

Lähetetty: To Syys 01, 2005 8:52 pm
Kirjoittaja Vieras
hector kirjoitti:Heh heh... tiedätkös mihin olet ryhtymässä :shock: :P
Itsellä on onneksi ymmärtäväinen vaimo...

Jos olet tulossa Teiskoon niin siellä vois nähdä yhtä sun toista noista sun kohdista.

1. Aattelin ensin laittaa rungosta, mutta laitoin koppaan 50x100x4 RHS+ putki. Kätevän näköinen ja ei vie maavara, mutta jos mällää kovaa kiveen niin voi helmaa väntää esim. sisäänpäin.

2. Kysy ämkoo:lta kuis se teki, kuullosti ihan hyvältä systeemiltä ja taidan tehdä samalla tavalla Teiskon reissun jälkeen, jos on takakotelon helmoja jäljellä :roll:

3. Ei ole oikein, mutta kehitteillä on kunhan ehtii.

4. Ei vielä

5. Itse tein korikorotuksen jotta sain isommat renkaat alle. SOA en edes harkinnut koska en halunnut heikentää maantieominaisuuksia, enkä tehdä "käyttöautosta" maastoon kaatuma herkemmän. Tällaista olen kuullut isojen poikien sanovan :roll:

Kunhan nämä kohdat on valmiit niin seuraa lisää kehityskohteita, välitykset ym. :lol:
Kummastuttaa tuo,että monet sanovat soan huonontavan maantieominaisuuksia.Omassa autossa kävi kyllä ihan päinvastoin,auto on paljon suuntavakaampi,johtuen käännetyistä navoista caster on hieman takakenossa ja alusta on sopivan pehmeä jos vertaa niihin taottuihin jousiin jotka oli aiemmin.Maastossa taas ei pohja eikä jousen kiinnikkeet kolise niin helposti esteisiin,ja joustaaaa,no on se vähän kiikkerämpi kuin ennen johtuen korkeammasta painopisteestä,mutta ironmanin iskarit vaimentaa kyllä hyvin enimmät kallistelut.Mutta niin monta mieltä kuin on miestäkin. terv.Ugly_hj

Lähetetty: To Syys 01, 2005 9:41 pm
Kirjoittaja hector
Anonymous kirjoitti: Kummastuttaa tuo,että monet sanovat soan huonontavan maantieominaisuuksia.Omassa autossa kävi kyllä ihan päinvastoin,auto on paljon suuntavakaampi,johtuen käännetyistä navoista caster on hieman takakenossa ja alusta on sopivan pehmeä jos vertaa niihin taottuihin jousiin jotka oli aiemmin.Maastossa taas ei pohja eikä jousen kiinnikkeet kolise niin helposti esteisiin,ja joustaaaa,no on se vähän kiikkerämpi kuin ennen johtuen korkeammasta painopisteestä,mutta ironmanin iskarit vaimentaa kyllä hyvin enimmät kallistelut.Mutta niin monta mieltä kuin on miestäkin. terv.Ugly_hj
Niinkuin sanoinkin niin on joskus tarttunut korvaan SOA:sta "juttua". Kun olen persjalka ja emäntäkään ei ole mikään korkeushyppääjä niin en viitsinyt tehdä niin mahottoman korkean, nykyisessäkin korkeudessa saa hyppiä kyytiin. :roll:. Lisäksi nykyisen korkeudenkin kanssa on ollut huimia fiiliksiä tottumattomalle kun on kallistellut kallioilla riittävästi.
Mutta jonain päivänä seuraavassa rojektissa tulen tod. näk. laittamaan SOA:n ym.

Lähetetty: Su Syys 04, 2005 11:07 pm
Kirjoittaja retkikeitin
Hyvia vinkkejä, kuvatkin olis ihan tervetulleita :)

Pitäs laittaa hakuseen 61 taka-aksula, alla on pelkkä vakiopska :roll: - ideoita mikä olis paras? Hj61 aksula lukoilla vai kitkalukolla? Muita ideoita.
Jos jollain lojuu ratkaisu nurkassa nii tarjota toki saa.

Ja alla on jo 5 lovinen loota, löytyykö jollain jo valmiiksi 9cm jatkettua vinsssin kartaania?