Sivu 1/1
1KZ-TE ahtopaine
Lähetetty: Pe Huhti 30, 2010 5:33 pm
Kirjoittaja benjaminf
Tuli hommattu tämmöinen yksinkertainen" boost controller"vähän niinkuin kokeilumielessä.
Mikä olis niinkuin turvallinen ahtopaine 1kz-te koneessa ?
Mittarin mukaan alkuperäisenä n 0,6b,ja nyt KCR boksilla,isommalla pakoputkella ja coolerilla n 0,7.
Vähän tossa kokeilin ahtoja nostaa,ja tuntui että jossain 0,9-1 bar.kohdalla tuntui muutosta tapahtuvan.
Auto on LandCruiser j9 -00
Iloista vappua kaikille
terv Benjamin
Re: 1KZ-TE ahtopaine
Lähetetty: Ti Touko 04, 2010 9:42 am
Kirjoittaja -MaTTi-
benjaminf kirjoitti:Tuli hommattu tämmöinen yksinkertainen" boost controller"vähän niinkuin kokeilumielessä.
Mikä olis niinkuin turvallinen ahtopaine 1kz-te koneessa ?
Mittarin mukaan alkuperäisenä n 0,6b,ja nyt KCR boksilla,isommalla pakoputkella ja coolerilla n 0,7.
Vähän tossa kokeilin ahtoja nostaa,ja tuntui että jossain 0,9-1 bar.kohdalla tuntui muutosta tapahtuvan.
Auto on LandCruiser j9 -00
Iloista vappua kaikille
terv Benjamin
Mulla ahtaa vakiona nykysäädöillä 0.9 bar ilman että on hukkaporttia säädelty. Kokeilin tollasta bleediä vuosi sitten ja ei hyvä, ahdot ei pysy tasasena, humppaa tapissa ollessaan niin että persuuksissa tuntuu myös.
Sama efekti oli hukkaportin alla olevilla prikoilla (ahtoi n. 1.1 bar), tällöin piti laittaa bleedi ahtopaineanturin letkuun että kuvittelis että ei siellä yli 0.9 bar ole. Otin sitten viime kansirempan yhteydessä nuo viritelmät pois kun ei vastaavaa hyötyä tuntunut olevan. Kun eihän se kone edes pelkällä ilmalla kulje, jos ei saada soppaa lisää, enkä tiedä mistä sitä enää kotikonstein saisi.
Adoniksen tehopurnukan kanssa käyttävät 1.2 bar ahtoja, tiedä sitten kuinka järkevää on. Tuntuu pakolämmöt olevan tarpeeks korkeella jo nyt.
Lähetetty: Ti Touko 04, 2010 5:25 pm
Kirjoittaja benjaminf
Kokeilun jälkeen mulla ahdot 0,9 bar ja pakolämpö ennemmin vähän laski kuin nousi 0,7 barista.
Hyvin tasaisesti menee,nykiminen alkaa 1 bar jälkeen.
Varmaan joku varmistus auton tietojärj. kun pistää pelit seis ?
Vielä olis pari pykälää boksissa jäljellä,täytyy kokeilla lisää kun kerkiää.
Lähetetty: Ti Touko 04, 2010 6:57 pm
Kirjoittaja pulu
onneks ei oo noit sähkö hömpötyksii!testailtii eilen puppelin hiluxii ku se ahto 1,9bar,kyl siin sai pökkyrä kyytii ja ahdinta vitutti varmaan pkopaineiden johdosta...!
Lähetetty: Ti Touko 04, 2010 7:23 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
benjaminf kirjoitti:Kokeilun jälkeen mulla ahdot 0,9 bar ja pakolämpö ennemmin vähän laski kuin nousi 0,7 barista.
Hyvin tasaisesti menee,nykiminen alkaa 1 bar jälkeen.
Varmaan joku varmistus auton tietojärj. kun pistää pelit seis ?
Vielä olis pari pykälää boksissa jäljellä,täytyy kokeilla lisää kun kerkiää.
Joo, niin, voipa lämmöt hyvin tippuakkin vaikka pakopaine nousisikin. Mikä lie sitten paras kompromissi...? Kiva olis tietää pakopaineet, ei oo vaan tullut mittaria asennettua kun ei niitä tarviis koko aikaa seurata.
Luulen vaan että ahdinta ahdistaa suuremmat ahdot, on se niin pieni morkula. Mutta ei kilo kai liikaa ole millekkään. Onhan samaa CT12b:tä on myös Suprassa, tosin tuplana. Taitavat kyllä olla sisuskaluiltaan aivan erilaisia. Vakio-Supra ahtaa 0.8 bar ja alan hemmot sanoo että 1.1 bar olis noissa järkevä yläraja.
Lähetetty: Ti Touko 04, 2010 8:43 pm
Kirjoittaja benjaminf
Niin ,se ikuinen kysymys Pakolämmöt, mikä on liikaa?
Näkemyksiä on paljon missä se raja kulkee ja mistä mittaa.
Omasta mielestäni se on paljon kiinni ajotyylistä ja missä ajalee,em. jos paljon ajaa motaria 120 lasissa niin kyllä se varmaan "ruuvattua" dieseliä rasittaa.
Vakio ahdoilla ja ilman boksia kokeilessa lämmöt n. 30-40 ast. pienemmät kun boksilla ja 0,9 ahdoilla norm.ajossa n.90km/h