Sivu 1/3

Hjn Alusta jyristää

Lähetetty: Ma Huhti 26, 2010 3:57 pm
Kirjoittaja arto pääkkö
Eli kun ajaa 4-veto päällä sellaista kevyttä matka ajoa niin tuntuu tärinää alustassa. Se ei tunnu silloin kun on veto päällä, eli kiihytyksessä. Eikä silloin kun jarruttaa mootorilla. Ja se loppuu heti kun painaa nelivedon pois päältä (vaikka navat on lukittuna). Kartaanin ristikoita vääntelin mutta ei tunnu välyksiä. Ja etukartaanin liuku on timmi. Ärsyttää... Mistä kannattaa hakea vikaa?

Lähetetty: Ma Huhti 26, 2010 4:54 pm
Kirjoittaja Jussi
Onko etukartaanin liuku käytetty irt joskus ja laitettu väärään asentoon. Onko kartaanissa tuplanivel vai ilman??

"painaa nelivedon pois päältä" lauseesta vois päätellä auton olevan HJ61 ja silloinhan siinä vois olla se tuplanivel :oops:

Lähetetty: Ma Huhti 26, 2010 5:29 pm
Kirjoittaja arto pääkkö
Pienen konttausreissun päätteeksi voi todeta ettei ole tuplaniveltä. En tiijä oisko edellinen omistaja käyttäny liukua irti, näkeekö sen jostain jos on väärässä asennossa? Olen kyllä pumpannu siitä nipasta siihen vaseliiniakin, mutta se ei ainakaan ole vaikuttanu mitään. Auto on silti 60 mutta siinä on napista kytkettävä 4veto.

Lähetetty: Ma Huhti 26, 2010 6:13 pm
Kirjoittaja Jussi
Joskus kun on laitettu liikaa vaseliinia siihen liukuun, se estää sitä liukua menemästä kasaan ja painaa silloin ristikkoja. Olikos se nyt sitten niin että molemmissa päissä piti olla se ristikko samassa linjassa jos ei ole sitä tuplaniveltä. Eli jos kartaanin takapäässä on ristikko vaakassa niin etupäässä pitää kans olla ja jos on tuplanivel niin risitkot piti olla 90 asteen kiulmassa? Joku jolla oli se varmempi tieto, korjaa tuon :oops:

Lähetetty: Ma Huhti 26, 2010 8:25 pm
Kirjoittaja hj60
Ei tuo kuva halunnu nkyä, mutta tässä linkki

http://www.slck.net/gallery2.php?g2_itemId=22261

Lähetetty: Ma Huhti 26, 2010 9:19 pm
Kirjoittaja arto pääkkö
No niinhän se näky olevan, että ristikothan on miten sattuu. pitääpä aamulla päästellä kartaani irti ja tutkia samalla se liuku... ja eiku ratalle :twisted:

Lähetetty: Ti Huhti 27, 2010 6:54 am
Kirjoittaja Arwi
Pieni välys pinjonin laakerissa antaa kans jyrinää. Ootko koittanu?

Lähetetty: Ti Huhti 27, 2010 11:16 am
Kirjoittaja arto pääkkö
Kartaani huollettu ja rasvattu, ei ole ristikoissa ole välyksiä ja nyt on pooritki oikeassa asennossa. Kävin ajelemassa mutta jyrinä jatkuu... Kuulostelin kyllä kaverin kans että se kuuluis navoista, ja kuskin puolelta. Voiskohan olla niin yksinkertainen vika että olis napalaakeri löysällä? Onko joku hyvä konsti millä sen saa selville ennen ku alkaa napaa aukomaan? Meinaan, että on tuo pohjolan halli sen verran rällillä ettei siinä haluttas kontata yhtään ylimäärästä.

Lähetetty: Ti Huhti 27, 2010 12:17 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
arto pääkkö kirjoitti:Kartaani huollettu ja rasvattu, ei ole ristikoissa ole välyksiä ja nyt on pooritki oikeassa asennossa. Kävin ajelemassa mutta jyrinä jatkuu... Kuulostelin kyllä kaverin kans että se kuuluis navoista, ja kuskin puolelta. Voiskohan olla niin yksinkertainen vika että olis napalaakeri löysällä? Onko joku hyvä konsti millä sen saa selville ennen ku alkaa napaa aukomaan? Meinaan, että on tuo pohjolan halli sen verran rällillä ettei siinä haluttas kontata yhtään ylimäärästä.
Eturenkaata kiinni ja kova tempomista,tai sit tunkilla etukulmaa ylös ja sivistynyttä hetkuttelua.
pieni välys saa olla.

Lähetetty: Ti Huhti 27, 2010 12:38 pm
Kirjoittaja arto pääkkö
Tunkkasin ilmaan ja avot :shock: . Joo sehän heiluu ku holtittoman vehkeet mielettömän persiissä! Pitää vissiin vähän kiriä. Ja eiku ratalle...

Lähetetty: Ti Huhti 27, 2010 12:54 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
arto pääkkö kirjoitti:Tunkkasin ilmaan ja avot :shock: . Joo sehän heiluu ku holtittoman vehkeet mielettömän persiissä! Pitää vissiin vähän kiriä. Ja eiku ratalle...
Toivottavasti laakeripinnat on kunnossa ja tsekkaa et se tähtialuslevy siellä muttereiden välissä on kunnossa,mikäli siitä puuttuu se akselin kaulalle lukitseva kynsi niin saataa löystyä itellään.

Lähetetty: Ti Huhti 27, 2010 12:57 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Käyttäjä kirjoitti:
arto pääkkö kirjoitti:Tunkkasin ilmaan ja avot :shock: . Joo sehän heiluu ku holtittoman vehkeet mielettömän persiissä! Pitää vissiin vähän kiriä. Ja eiku ratalle...
Toivottavasti laakeripinnat on kunnossa ja tsekkaa et se tähtialuslevy siellä muttereiden välissä on kunnossa,mikäli siitä puuttuu se akselin kaulalle lukitseva kynsi niin saataa löystyä itellään.
Eli osa numero (21)
Kuva

Lähetetty: Ti Huhti 27, 2010 4:17 pm
Kirjoittaja arto pääkkö
Navat kiritty, kuskin puolella sai pyöritellä kiristysmutteria 1,5kierrosta! Siinä oli juuri se välirikka jätetty taittamatta lukkomutterin päälle ja oli ilmeisesti kehiny auki. Kävin ajelemassa, mutta v...t se mitään auttanu, jyrinä oli ihan samanlaista. Mikä siellä voi vielä olla väljänä? Pitääkö se peränlaakeri, joka on siinä ku irrottaa kartaanin, niin olla miten tiukassa?

Lähetetty: Ti Huhti 27, 2010 6:23 pm
Kirjoittaja Luigi81
arto pääkkö kirjoitti:Navat kiritty, kuskin puolella sai pyöritellä kiristysmutteria 1,5kierrosta! Siinä oli juuri se välirikka jätetty taittamatta lukkomutterin päälle ja oli ilmeisesti kehiny auki. Kävin ajelemassa, mutta v...t se mitään auttanu, jyrinä oli ihan samanlaista. Mikä siellä voi vielä olla väljänä? Pitääkö se peränlaakeri, joka on siinä ku irrottaa kartaanin, niin olla miten tiukassa?
Niin piukassa kuin saat ilman metrin jatkovartta :) Ainakin ittellä meni melkein puoli kierrosta piukempaan kun käsivoimin väänsi niin piukkaan kuin sain. Ja jyrinän takia sitä kirin,ja jyrinä häipy sen jälkeen...

Lähetetty: Ti Huhti 27, 2010 8:33 pm
Kirjoittaja arto pääkkö
Eihän sitä saanu ilman metrin jatkovartta etes auki! Totta oli liimalla laitettu. Yritin sitte kiriä mutta ei se menny ku siihen samaan kohtaan ja siihen jäi sellainen 1-2mm pitkittäisvälys. Onko normaalia? Mietin vain että onko se etes kirittävä se laakeri... :roll: Oisko jollaki räjäytyskuvia siitä etuperästä?