onko mihinkään?
Valvoja: Käyttäjä
onko mihinkään?
Tässä kun nyt olen lueskellut kaiken maailman juttuja, niin ajattelin kysyä, kannattaako minun ees harkita minkäänlaista metsään menoa, kun tuossa mun hj:ssä on kitkalukko takana ja napalukot eessä?
Molempia kun oli haukuttu..
Niin että tekeekö niillä oikeesti mitään? Kun ei vielä tuota kokemusta ole muusta kun ojaan ajosta...
Ja sitten vielä, että pitäskö hankkia sellanen pohjapanssari? Myydäänkö niitä valmiina vai oisko järkevämpää teettä sellainen? Taas nähdään, että tyhmä ei tiedä mitään mistään....
Molempia kun oli haukuttu..
Niin että tekeekö niillä oikeesti mitään? Kun ei vielä tuota kokemusta ole muusta kun ojaan ajosta...
Ja sitten vielä, että pitäskö hankkia sellanen pohjapanssari? Myydäänkö niitä valmiina vai oisko järkevämpää teettä sellainen? Taas nähdään, että tyhmä ei tiedä mitään mistään....
Kyllähän tuollaisella metsään luulis pääsevän ja vielä vinssin kun asennat keulille, niin pääset poiskin
Vaan hojon alkuperänen kitkalukko ja napalukot on mullakin ja kyllähän tuolla sinne pääsee, mihin meikäläisen tarvii päästä. Umpeenkasvaneita metsäautotienpohjia, motouria ym. on tarvista päästä eteenpäin kesäaikaan ja talvisaikaan yhen talven lumilla umpihankeen.
Vaan hojon alkuperänen kitkalukko ja napalukot on mullakin ja kyllähän tuolla sinne pääsee, mihin meikäläisen tarvii päästä. Umpeenkasvaneita metsäautotienpohjia, motouria ym. on tarvista päästä eteenpäin kesäaikaan ja talvisaikaan yhen talven lumilla umpihankeen.
____________________________
#262 & HJ-60
#262 & HJ-60
Kyllä Hojarilla pääsee tarvittaessa pahaankin maastoon ja takas iliman akselilukkoja.Takaan että luonto loppuu ennen ennenkö hojosta menokyky,varsinkin vähemmän ajaneelta...
Omalla Hojottimella pääsi mitä mielenkiintoisimpiin paikkoihin ja pois.
Ainoa este lienee se että ei halua naarmuttaa autoa oksiin/risuihin.
Toi Maasturikoulu ois ollu hyvä sessio sullekkin mut kaikkeen ei voi ehtiä...
Tosta vinssistä sen verran et ei kaikilla vinssiä tarvi olla,toiset jelppii tarvittaessa.
Hi-lift tai ABT/FarmJack kannattaa kyllä hommata jos aikoo mennä ojan toiselle puolelle...
Edittiä...Panssareita kantsuu kysellä itoola:lta
Omalla Hojottimella pääsi mitä mielenkiintoisimpiin paikkoihin ja pois.
Ainoa este lienee se että ei halua naarmuttaa autoa oksiin/risuihin.
Toi Maasturikoulu ois ollu hyvä sessio sullekkin mut kaikkeen ei voi ehtiä...
Tosta vinssistä sen verran et ei kaikilla vinssiä tarvi olla,toiset jelppii tarvittaessa.
Hi-lift tai ABT/FarmJack kannattaa kyllä hommata jos aikoo mennä ojan toiselle puolelle...
Edittiä...Panssareita kantsuu kysellä itoola:lta
On oikein kysyä muilta ennenkuin tekee jotain hölmöö...Ei se oo Tymhyyttäettä tyhmä ei tiedä mitään mistään....
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
jep, taidankin keskustella itoolan kanssa lauantaina panssareista. Selevä homma, eiku vaan mehtään kyntemään, niin siinähän sen sitten näkee, luulen...
Sitten vielä kysyisin, että kuinkas te säätelette niitä renkkupaineita? Käyttekö lähimmällä huoltsikalla, vai onko teillä omat systeemit mukana? Taas innostuu kyselemään....
Niin, se maasturi koulu olis ollu kyllä paikallan mulle, mutta kun oli jo menoja suunniteltu... Joskus sitten.
Sitten vielä kysyisin, että kuinkas te säätelette niitä renkkupaineita? Käyttekö lähimmällä huoltsikalla, vai onko teillä omat systeemit mukana? Taas innostuu kyselemään....
Niin, se maasturi koulu olis ollu kyllä paikallan mulle, mutta kun oli jo menoja suunniteltu... Joskus sitten.
Jos sattuu olemaan rengaspainemittari fölissä niin sillähän on hjyva pudottaa paineet sopiviksi.Tai sit korvakuulolta.
Takasin päin onkin heleppo käyrä lähimmällä huoltsikalla tai sit jos ajomestoilla on kompura niin sit siellä...
Takasin päin onkin heleppo käyrä lähimmällä huoltsikalla tai sit jos ajomestoilla on kompura niin sit siellä...
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
Kyllähän juttu noilla safareilla on usein se, että osa porukkaa haluaa testata totisemmin kuin toiset, että mistä sillä kalustolla todella pääsee. Eli kyllä sinä Junebellakin tuut halutessasi saamaan HJ:si aikanaan kiinni vaikka sulla olis millaset pyörät ja lukkoakselit Toisaalta takaveto Ladallakin selviää hyvin melko pahoista paikoista
Varmasti tuo tarvittava välineistö ja alan termit tulevat tutummiksi Teiskon viikonlopun aikana.
Varmasti tuo tarvittava välineistö ja alan termit tulevat tutummiksi Teiskon viikonlopun aikana.
Itellä ei oo ees sitä kitkaa takana, ja melko uskomattomista paikoista on menty ku on vaan kokeillu. Kuka on napalukkoja haukkunu, ja miksi? Tuo http://forum.slck.net/moottoriturvat/vi ... .php?t=101 kannattaa vaikkapa lukasta jos napalukon toiminta on epäselvää.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
hyvin sillä hojolla pärjää mutta näinhän se on, että ruokahalu kasvaa syödessä.
Omaan LäJään tuli ensin paremmat renkaat sitten pohjapanssari ja nyt on valojen rakentelu työnalla.
Seuraavana onkin vuorossa vinssin hankinta, ajankohta riippuu tietysti pelimerkeistä.
http://www.offivaruste.com/catalog/index.php?cPath=23
omaa en tosin vielä ole tarvinnut "KOPKOP"
Aloittelijahan minäkin olen mutta kokemus ja ajotaidot karttuu lisää Teiskossa. Oma kulkine on "pyhä peltilehmä" eli yritän välttää pahempia paikoja mutta pieniä kolhuja tulee väkisinkin matkanvarrella.
Omaan LäJään tuli ensin paremmat renkaat sitten pohjapanssari ja nyt on valojen rakentelu työnalla.
Seuraavana onkin vuorossa vinssin hankinta, ajankohta riippuu tietysti pelimerkeistä.
Maastotunkki on hyvä olla olemassa sen monikäyttöisyyden takia.Hi-lift tai ABT/FarmJack kannattaa kyllä hommata jos aikoo mennä ojan toiselle puolelle...
http://www.offivaruste.com/catalog/index.php?cPath=23
omaa en tosin vielä ole tarvinnut "KOPKOP"
Aloittelijahan minäkin olen mutta kokemus ja ajotaidot karttuu lisää Teiskossa. Oma kulkine on "pyhä peltilehmä" eli yritän välttää pahempia paikoja mutta pieniä kolhuja tulee väkisinkin matkanvarrella.
neli.veto
SLCK #213
LJ70 -89
SLCK #213
LJ70 -89
Ok, kiitos vastauksista, lähti enimmät epäluulot pois. Eli siis, älä aina usko kaikkia juttuja mitä on kirjoitettu, vaan kokeille itse niin tiedät.
Siinäpä olikin hieno elämän viisaus kaikille, heh. Mutta lauantainapa nään sit, mitä se oikein on, jos vaikka sitten uskaltautuisin tuolla Vanhalla Herralla lähtee jonnekin. Vaikka en tiedä raaskinko sitä edes lähellä metsää viedä, kun on niiiiiin ihana!!!
Siinäpä olikin hieno elämän viisaus kaikille, heh. Mutta lauantainapa nään sit, mitä se oikein on, jos vaikka sitten uskaltautuisin tuolla Vanhalla Herralla lähtee jonnekin. Vaikka en tiedä raaskinko sitä edes lähellä metsää viedä, kun on niiiiiin ihana!!!
Tässä hyvä esimerkki "liftin"käytöstä by.PikkuF
Ja löytyhän toinenkin by.PikkuF
Tosin "liftaajana" on TOHJ61
Edit... http://www.cros4wd.com/tunkit.shtml toinen mesta mistä saa liftejä
Ja löytyhän toinenkin by.PikkuF
Tosin "liftaajana" on TOHJ61
Edit... http://www.cros4wd.com/tunkit.shtml toinen mesta mistä saa liftejä
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------