Sivu 1/1
HJ röplöttelee...
Lähetetty: Pe Joulu 10, 2004 7:40 am
Kirjoittaja Vieras
Morjens,
Mikähän mahtaa olla ongelma, kun HJ käy kierrosalueella 1300 - 1500 epätasaisesti? Käynti on sellaista röplöttelyä 60 km/h ajossa. Paikallaan käydessä käy normaalisti ko. kierroksillakin. Pienemmillä ja isommilla kierroksilla kone käy ja vetää normaalisti. Suutinkärkien vaihto ei auttanut asiaan. Joskus ilmiötä ei esiinny vaan pelittää niinkuin pitääkin. Onko kerholaisilla vinkkejä mistä tällaista vikaa kannattas lähteä etsimään.
Lähetetty: Ma Joulu 13, 2004 3:46 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
Joo. Omassa Hj:ssani silloin kun se vielä eli niin röplöttely tarkoitti ilman joutumista dieseli järjestelmään. Vika löytyi tankin yläpuolella sijaitsevasta imu ja paluuletkun liittimestä = ruostunut putki.
Alussahan se ilmoitteli itsestään juuri tuollaisena epämääräisenä röplöttelynä.
Toisaalta JF.llä kävi niin että ilmauspunpun ruuvi oli jäänyt auki ja kone ei kiertänyt hyvin.
Vedenerottimessa voi olla vettä. itse otin erottimen pois käytöstä.
Ja jos erotin on pois käytöstä niin dieselsuodattimessa voi olla sitä vettä.
Lähetetty: Ti Joulu 14, 2004 11:00 am
Kirjoittaja JF
Se vedenerotin on siellä ihan sitä varten ettei pumppu/suuttimet hajoaisi. Eikä kyse ole hirveän suurista vesimääristä jotka voivat johtaa tuhoon.
Lähetetty: Ke Joulu 22, 2004 11:19 pm
Kirjoittaja Vieras
mä olen joutunut joskus vaihtelemaan tankin imu putkia
mutta toi oire ei oikein vastaa sitä.
Lähetetty: Ti Tammi 11, 2005 2:29 pm
Kirjoittaja tappura
Kuulostais että autostasi olisi palanut jokin imu tai pako venttiili,Silloin se tahtoo jollain kierrosalueella selvästi rynkyttää moottoria ja kovilla kierroksilla pakoputkenpäästä kuuluu tupsuttava ääni.
Lähetetty: Ke Tammi 12, 2005 7:10 am
Kirjoittaja Vieras
Ongelma väheni, muttei poistunut kokonaan, kun kiersin pumpun syöttöruuvia 10 kierrosta kiinni. Kone rupesi ottamaan kierroksia paremmin. Polttoaineen kulutuksessa en ole havainnut eroa, ainakaan vielä.
Lähetetty: Ke Tammi 12, 2005 7:11 am
Kirjoittaja Vieras
Edelliseen jatkoksi, että täytynee mitata puristukset jos olisi kyseessä venttiliongelma.