Kuva Kuva

remonttia remonttia...

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

khl60
Viestit: 7
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 8:55 pm
Paikkakunta: nurmes

remonttia remonttia...

Viesti Kirjoittaja khl60 »

elikkä ostin tuossa joku aika sitten hj60 itelleni ja nythän tuota rupesi lauhan kelin aikaan renkaitten sisäkylet öljystä märkänä olemaan ja myös murros kevyesti sanottuna naputtaa apukuskin puolella.tarkotus ois ruveta lähiaikoina remontteeraamaan mutta jos saisi vähän tietoa ja purkuohjeita kyseiseen remonttiin(myös purku kuvat plussaa),ja mitä kaikkea osaa sinne joutuu uusimaan? ja paikallaan ollessa kun rattia kääntelee niin kuuluu mahoton pauke,osaako se johtua siitä murroksesta vai mistäköhän?
ja hintaahan tälle remontille varmaan tulee heti vit**ti?
Avatar
Tourinki
Viestit: 56
Liittynyt: La Maalis 21, 2009 3:13 am
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Tourinki »

Tuossa on murroksen vaihtoon ohjeet.
http://slck.net/gallery2.php?g2_itemId=9198

Ja käy hakee tarvikkeet Juuasta Offroadtarvikkeelta kun näyt likellä asustelevan. Murros on n.120 euroa + muutama laakeri ja stefa (ja pitää olla todella huono tuuri jollei noita löydy hyllystä), pitäis jäädä alle 200 euron puoli.
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Paikallaan käännellessä paukahtelu voi tulla ihan lehtipakoista, onhan U-pultit tiukalla.

Paras konsti tutkia paukahteluja on laittaa joku muu kääntelemään rattia, ja ite kuuntelee ja kattelee auton alla/vieressä.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Juu ja kun se raidetanko"pyörähtää" paikallaan kääntäessä niin se kyllä antaa ääntä.

Ja mitä tällä tarkoitan selviää kun pyytää jonkun kääntelemään niitä pyöriä ja itse pällistelee niitä niveliä,tankoja ja jousia.

Jos nyt juuri tuntuu ettei jaksa,viitti,ja ei ole rahaa ruveta sitä etupäätä remppaamaan niin mielestäni ei ole tarvettakaan jos kaikki muuten toimii.
Pää asia on että huolehtii siitä että siellä etuperässä on silloin öljyä kun sitä käyttää,ja niihin murroksiin voi,ja kannattaa lisätä rasvaa siinä olkahässäkässä olevasta neliökantaisesta täyttöpropusta.

Itsellä on se etuperä remontti odottanut vuodesta 98` ja joka talvi se etuperä pyörii syys-huhtikuun,ja kun kelit alkaa lämpiämään alkaa ne etuakselin stefat laskemaan öljyä hieman läpi.

Mutta mitä kerroin ei todellakaan tarkoita sitä ettei korjaaminen kannata.

Kuvia taatusti löytyy joko täältä,tai offipalstan puolelta.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Vastaa Viestiin